Cum își pregătesc românii locuința pentru consumul de energie în anotimpul rece
Reading Time: 4 minuteCharger.ro, primul integrator de soluții și servicii pentru industria energiei verzi, de la stații de încărcare pentru mașini electrice și plug-in hybrid, la sisteme fotovoltaice și soluții smart city pentru folosirea în mediul casnic și companii, lansează un studiu despre consumul de energie în gospodării, pentru a exista o înțelegere mai amplă a adoptării unui vehicul electric în următoarea perioadă.
Câți kilometri parcurg românii săptămânal
Cercetarea relevă faptul că, în medie, drumurile făcute cu mașina însumează 134 kilometri pe săptămână, cu un număr de kilometri mai mare parcurs în rândul bărbaților decât al femeilor, media nedepășind însă 155 kilometri. Cei mai tineri respondenți, din categoria de vârstă 18-24 de ani, ating 184 kilometri săptămânal, iar cel mai puțin utilizează mașinile cei din categoria de vârstă 45 – 54 ani.
De ce nu cumpără românii mașini electrice
Prețul este principala barieră în calea achiziționării vehiculelor electrice/hybrid, fiind menționat de peste jumătate dintre respondenți. 4 din 10 respondenți menționează și frecvența redusă a stațiilor de încărcare, iar 24% dintre ei se referă la autonomia acestui tip de mașini.
Alte motive pentru care românii nu sunt interesați de achiziția de mașini electrice sunt lipsa permisului de conducere (29%), timpul ridicat de așteptare pentru încărcare (23%), fabricarea și distrugerea/ reciclarea unei baterii de vehicul electric/ hybrid este mai poluantă (13%) și obișnuința cu vehiculele pe combustibil (11%).
Studiul relevă și faptul că un alt motiv pentru refuzul achiziției unui model de mașină electrică/hybridă este designul, acesta nefiind pe placul respondenților.
„Atunci când am lansat întreaga platformă Charger.ro, am avut în vedere întreg universul unei gospodării, eficiența energetică fiind principalul motiv de extindere a portofoliului, atât pentru consumatori privați, cât și pentru companii. Pe plan local, mașinile electrice au vânzări spectaculoase de la lună la lună, însă trebuie să gândim un eco-sistem verde complet pe care să-l punem la dispoziția consumatorilor. Suntem într-un moment în care anxietatea climatică a devenit o problemă reală, iar costurile energiei sunt destul de ridicate, în timp ce alternativele sunt prea puțin populare pentru publicul larg, ceea ce încercăm să schimbăm.”
Iulia Dorobanțu, cofondatoare Charger.ro
Cum își pregătesc românii casa pentru iarnă
În ceea ce privește optimizarea consumului de energie electrică în locuințe, 7 din 10 respondenți au luat în considerare pregătirea locuinței pentru consumul de energie din anotimpul rece, cu precădere în rândul bărbaților și al persoanelor cu vârste de peste 44 de ani.
Cei între 18 – 24 ani sunt cel mai puțin implicați în astfel de demersuri, 4 din 10 dintre aceștia declarând că nu s-au gândit la asta.
La modalitățile de reducere a consumului de energie electrică, becurile LED sunt prima opțiune când vine vorba de optimizarea de acasă, iar 9 din 10 dintre cei care spun că fac demersuri în acest sens le menționează.
Aparatele casnice cu eficiență sporită sunt menționate pe locul 2 cu 66% mențiuni, urmate de refacerea izolației casei (40%). Sistemele smart-home pe bază de senzori care opresc risipa inutilă de energie electrică sunt o viitoare opțiune pentru 25% dintre respondenți, la fel și achiziționarea de panouri fotovoltaice (20%).
Soba pe lemne (13%), caloriferele electrice (9%) si pompele de căldură (6%) reprezintă alte modalități de reducere a consumului energiei electrice în locuințe menționate de respondenți, pe care aceștia le iau în considerare.
„Uitându-ne la trendurile de consum și motivațiile consumatorului casnic, observăm o oportunitate de creștere a industriei energiei verzi care are la bază mai degrabă intențiile de economisire decât pe cele de reducere a emisiilor poluante. Spre exemplu, mulți dintre români încă folosesc sobele pe lemne iar alții le iau în considerare ca o alternativă de încălzire, în ciuda impactului major asupra mediului. Pentru majoritatea populației, soluțiile verzi trebuie să demonstreze în primul rând un avantaj financiar major, schimbarea de comportament se produce mai ușor decât schimbarea mentalității. Pentru ca populația generală să adopte comportamente ecologice, este necesar să fie încurajați de programe naționale pentru ecologizarea consumului casnic de energie, similare cu Rabla Plus din industria auto.”
Silvia Luican, fondatoarea IZI data
Până acum, Charger.ro a construit un portofoliu de peste 30 de producători și prestatori de servicii, care se adresează atât companiilor, în special companiilor mici și mijlocii, cât și persoanelor fizice.
Metodologia folosită pentru acest studiu a fost de tip Omnibus, reprezentativ național urban, chestionare autoadministrate online în rândul a 1.001 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet. Perioada de colectare 9 – 16 septembrie 2022.
Charger.ro
Misiunea Charger.ro este să ofere clienților oportunitatea de a alege soluția potrivită pentru ei într-un mod sigur, rapid și simplu, dintr-o gamă complexă și completă de produse de pe piață și furnizori verificați și de încredere.
Charger.ro construiește o abordare la 360 de grade, prin consultanță și o filtrare dedicată produselor, inclusiv oferirea de suport în obținerea de surse de finanțare, servicii de instalare, asistență în utilizarea și mentenanță a soluțiilor.
IZI data
IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru startup-uri, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.
Photo © Alexander Raths | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz