Marketing

Cum faci buzz pentru Buzz?

4 iul. 2013 3 min

Cum faci buzz pentru Buzz?

Reading Time: 3 minute

<p> Adelina Pasat a lansat BUZZStore, agentia de marketing participativ care implementeaza pe piata romaneasca un nou instrument de marketing, bazat pe cea mai puternica forta de influenta: recomandarea unui prieten.</p> <p>  </p> <p> Lansarea pe piata a agentiei a fost realizata prin intermediul Inspire Communication si a fost promovata in doua etape: un teasing cu un megafon care rula mesajul "Stim ca faci buzz, dar vrei sa faci buzz pentru BUZZ? si revealul care a inclus un kit de presa neconventional, constand in obiecte care aveau legatura cu conceptul de buzz si cu identitatea vizuala a agentiei. </p> <p>  </p> <p> Concret, BUZZStore este o comunitate de consumatori (BUZZeri), lideri de opinie in grupul lor de prieteni, curiosi si dornici de a fi mereu la curent cu ce e nou, ce doresc sa-si faca vocea auzita. Parerea lor conteaza atat pentru cei cu care intra in contact zi de zi in mod direct sau prin retelele de socializare (prieteni, colegi, familie), cat si pentru dezvoltatorii de noi produse si servicii.</p> <p>  </p> <p> Consumatorii care si-au creat in mod benevol un cont de Buzzer, primesc spre testare, prin intermediul platformei <a href=”http://www.buzzstore.ro”>www.buzzstore.ro</a>, in mod gratuit la ei acasa, cele mai noi produse si servicii lansate pe piata. Daca produsele testate le plac sau nu, isi vor exprima parerea sincera prin intermediul site-urilor de socializare, blogurilor sau in discutii libere, devenind ambasadori ai marcilor.</p> <p>  </p> <p> “Ne dorim ca prin BUZZStore – agentie de marketing participativ, sa convingem companiile sa adauge la mixul lor de comunicare cea mai puternica forta de influenta: recomandarea unui prieten. Credem ca printr-o campanie marca BUZZStore companiile pot transforma like-urile in vanzari pentru ca punem la dispozitia Buzzerilor instrumente si contextul necesar de a starni conversatii autentice si eficiente in jurul unui produs in grupul lor de prieteni sau online. In functie de targetul campaniei, alegem din baza noastra de Buzzeri, aflata in continua crestere, consumatori pasionati, dornici de a avea o experienta personala utilizand produsele, si de a impartasi si altora parerea lor despre acestea”, declara Adelina Pasat, Managing Partner BUZZStore.</p> <p>  </p> <p> Pe langa amplificarea mesajului campaniei online si offline, prin BuzzStore companiile au acces la o baza de posibili clienti, dar mai ales la comportamentul lor de cumparare, relevat prin chestionarele completate de Buzzeri pe parcursul campaniilor. Eficienta campaniilor este masurata prin diversi indici de acoperire a targetului, dar si prin Net Promoter Score – gradul de recomandare vizavi de un produs sau serviciu.</p> <p>  </p> <p> Marketingul participativ, numit si colaborativ, este o notiune aparuta in anii 2000. In SUA anilor 2000 P&G a lansat prima comunitate de marketing participativ – Tremor – urmata de BzzAgent, una dintre cele mai mari retele de marketing participativ din lume. In Europa, trnd a lansat in 2004, in Germania, prima comunitate de marketing participativ si a pus bazele, impreuna cu BzzAgent si alte agentii, unui cod de bune practici in marketingul participativ si a infiintat WOMMA (Word-of-Mouth Marketing Association).</p> <p>  </p> <p> O campanie bazata pe marketing participativ poate fi o alternativa la campaniile pe retelele de socializare si poate fi folosita ca un instrument aditional de promovare, alaturi de metodele clasice (radio, tv, media scrisa, online, etc.).</p> <p>  </p> <p> Cu o experienta de 15 ani in media, publicitate si marketing, Adelina Pasat (36 de ani), Managing Partner al BUZZStore, si-a inceput cariera in cadrul trustului Pro, ca Editor Sef al Salut Generatia Pro, iar mai apoi ca PR Executive si BTL Specialist la Orange Romania (Mobilrom). In anii 2000, a lucrat ca Events & New Business Coordinator la Young&Rubicam Bucuresti, unde a contribuit la lansari de produse pe piata pentru clienti precum Brau Union, Philip Morris, Kraft, Antrefrig. In 2001 s-a alaturat echipei de marketing a Henkel Romania. In 2005, a devenit Director de Marketing al retailerului de telecom Germanos Telecom SA. Din 2011 a intrat in antreprenoriat, ca partener al Nutrivita, importator si distribuitor de produse dietetice si bio.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: