Cum fac fotografiile să fie fericiți toți participanții la un eveniment
Reading Time: 5 minuteEvenimentele corporate caută să devină tot mai creative și pe lângă experiența B2B să ofere și o componentă de socializare tot mai mare. Vizibilă prin activări în pauzele dezbaterilor, a sesiunilor de training sau chiar de la primirea invitaților, o instalație foto poate fi cheia pentru un eveniment reușit. De ce? Simplu! Toți cei care o încearcă pleacă de la eveniment cu cel puțin o fotografie în care sunt fericiți și arată o legătură pozitivă cu brandul din spatele activării sau organizator. Observând acest fenomen, un grup de tineri cu experiență în advertising și zona de producție video au creat Videomat – prima cabina video 360, oferind un vibe nou, cool și personalizat activărilor sau lansărilor de brand.
Revista Biz a stat de vorbă Cristian Vasilescu, partener în cadrul Videomat, pentru a înțelege cum funcționează acest business și cum poate ajuta evenimentele cabina video 360.
Când ați început și cum v-a venit ideea?
Povestea noastra începe în februarie 2020 când am avut primul eveniment cu cabina video 360. Am fost primii din România care au adus acest concept, îl văzusem cu câțiva ani în urmă în US și durat ceva până l-am și implementat. Oficial, ne-am apucat să lucram la conceptul local prin noiembrie 2019, iar în februarie a venit deja primul proiect cu un brand din industria de beverages. Nu ne așteptam să vedem un interes așa mare, mai ales pentru un produs nou, dar ne-am bucurat să găsim un client care să creadă în noi.
Videomat a fost creat de un grup de tineri din advertising și zona de producție video din dorința de a oferi un vibe nou, cool și foarte personalizabil activărilor sau lansărilor de brand. Scopul a fost acela de crea un produs de impact în social media, pe care tinerii își vor dori să îl share-uiască.
Înca de la primele evenimente ne-am bucurat să vedem reacțiile pozitive ale celor care s-au urcat pe platforma Videomat. De multe ori veneau de 2-3 ori la cornerul nostru să își mai facă un video, iar asta ne bucură enorm să vedem că se distrează și sunt la rândul lor generatori de content.
Cum a fost pentru voi perioada pandemică, mai ales că abia începuse povestea Videomat?
Când a venit pandemia, în martie 2020, toate planurile noastre au fost puse pe pauză. A fost un moment dificil pentru ca primisem un feedback incredibil de bun de la primii utilizatori și ne-am bucurat să vedem ca produsul nostru are succes pe piața din România. Au fost câteva luni în care erau destul de demoralizați, dar a fost o perioadă foarte bună pentru că ne-a ajutat să perfecționăm produsul, să construim website-ul, să facem multe lucruri pe care probabil le-am fi pus pe pauză și le-am fi tot amânat dacă intram în nebunia tuturor evenimentelor. Așa că am privit acea perioada pozitiv și am știut că totul se întamplă cu un scop. Am inceput sa lucram usor usor la alte detalii tehnice si logistice. Știi cum se spune: every succesful business starts with a rejection! Ei bine, la noi a început cu un hop, dar l-am depășit și l-am privit ca pe o oportunitate.
2021 a fost un an extrem de interesant în care cei care ne-au remarcat în 2020 s-au reîntors către noi și s-au multiplicat. Atunci am știut clar că avem un produs de care piața locală are nevoie si e ceva diferit. Practic, ne atinsesem obiectivul. Nu ne-am permis să comunicăm foarte mult pentru că eram constrânși de restricții, evenimentele se făceau în număr restrâns și cât mai închis, fără prea mare expunere în social media. Iar fix despre asta era produsul nostru: reach masiv pentru audiența brandurilor. Așadar, 2021 a fost dedicat evenimentelor private, dar am marcat și festivaluri medii, cum ar fi Festival du Bonheur din Constanța.
2022 a fost anul care a repornit tot ce înseamnă evenimentele și industria de BTL pe care noi o targetăm. Totodată, a fost anul în care ne-am extins cu doi noi servicii: cabine foto și slowmotion. Anul trecut am început să achiziționăm și mai multe cabine foto ca urmare a cererilor care veneau de la clienții noștri. Deși am fost destul de reticenți în ceea ce privește cabinele foto, ne bucurăm să le vedem încă foarte prezente la evenimente.
Cum v-ați ajustat strategia cu care ați început?
Conceptul nostru principal și cu care am penetrat piața de evenimente, cabina video 360, a început să prindă mai multă tracțiune și să fie adoptat din ce în ce mai des. Asta ne-a permis să ne gândim la noi concepte de activări de brand pe care sperăm să le lansăm în curând.
Pașii noștri au fost următorii: am început mic, am vrut să testăm dacă ideea de cabină video 360 va fi primită pozitiv de către target, apoi ne-am focusat pe reinvestirea tuturor câștigurilor în dezvoltarea business-ului și aducerea de noi produse cât mai cool, astfel încât sa ne diferențiem. Ulterior, ne-am crescut echipa astfel încât să putem acoperi proiecte la nivel național. Chiar acum avem un proiect amplu cu un client în mai multe orașe din România cu mai multe cabine foto.
Care este investiția inițială și cum v-ați prioritizat bugetul în primii ani?
Investiția inițială a fost de câteva mii de euro, care a presupus partea de hardware, tot ce înseamnă partea tehnică. Nu am calculat-o de la început pentru că noi constant reinvesteam toate câștigurile, focusul nostru fiind pe dezvoltare și să aducem un produs nou pe piața locală. Este destul de dificil să comunici la început un produs nou și să îi crești rata de adopție. Deci o bună bucată de buget s-a dus și în zona de advertising.
Apoi a urmat dezvoltarea site-ului, a rețelelor de socializare și a conținutului care, pe lângă resurse financiare, a necesitat foarte multă dedicare și atenție din partea noastră.
Și acum, la 3 ani de la lansare și cam 2 ani în care am avut măsuri f restrictive (iar industria noastră a fost puternic afectată de pandemie), înca investim o bună parte din venituri în aducerea de noi solușii și în branding.
Cum ați gândit modul în care sunt integrate brandurile?
Videomat poate fi folosit ca un tool de marketing pentru a obține o expunere în social media, unde consumatorii devin avocații brandului, îi oferă încredere și îl promovează pe conturile lor. Expunerea brandurilor este foarte mare, iar prin concepte cât mai creative, cool și îndrăznețe, poate reprezenta o apropiere mare între consumatori și branduri.
Ne dorim să avem parteneri cât mai curajosi, care inovează, nu le e frică să investească în crearea unei experiențe unice și să se apropie cât mai mult de consumatori.
Video este de departe preferatul millenials, lucru susținut și de toate rețelele de social media pe care acestia își petrec timpul. Credem mult în contentul creat de useri (UGC) fiind cea mai autentică formă de loialitate față de un brand și word-of-mouth marketing. Și unde poti face asta cel mai bine dacă nu în social media? Iar aici intervenim noi: creăm video-uri 360, video-uri slow motion sau chiar și imagini statice – o experiență pentru consumatori în care integrăm brandurile. Consumatorii au parte de o experiență unică, iar aceasta este asociată cu brandul, un win-win pentru toată lumea.
Ne-am uitat la trendurile în zona de content și ce ii face pe millenials să share-uiască branded content pe platformele lor. Ne-am gândit cum am putea să punem consumatorul în centrul experiențelor de brand, să se distreze și să share-uiască acele experiențe pe rețelele lor de social media, să le placă atât de mult încât să le păstreze ca o amintire pe wall sau stories. Iar în plus de asta și noi facem parte din generația de millenials și știm cât de importantă este experiența oferită de un produs/brand.
Mai ales în ultimul an când aceștia au migrat din ce în ce mai mult către reels sau TikTok. Videomat, în special serviciile de video slow motion sau video 360, este perfect pentru acele momente scurte, cool, dar de impact pentru consumatori. Oricare dintre serviciile noastre pot fi customizate pe briefurile primite de la clienți și de multe ori contribuim și noi cu idei cu privire la background.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz