Finanțe Lifestyle

Cum eliminăm decalajul salarial între femei și bărbați?

10 mart. 2017 3 min

Cum eliminăm decalajul salarial între femei și bărbați?

Reading Time: 3 minute
egalitate salariala gen
© Tsvibrav | Dreamstime.com – Wage Gap And Gender Equality Concept Photo

Generația din 2020 a absolventelor de studii universitare, din economiile dezvoltate, va fi prima care va beneficia, în timpul parcursului lor profesional, de eliminarea decalajului salarial dintre sexe, arată Accenture, citând cel mai recent studiu “Getting to Equal 2017.”

Studiul arată că, în următoarele decenii, diferențele salariale între genuri ar putea fi eliminate dacă femeile vor profita de trei factori favorizanți și dacă mediul de afaceri, cel politic și academic vor susține acest demers.

Potrivit raportului, primul factor care poate accelera eliminarea diferențelor de gen este reprezentat de competențele digitale – gradul de utilizare a tehnologiilor digitale de către femei pentru a se conecta, a învăța și a munci.

Al doilea factor accelerator este o abordare strategică a dezvoltării carierei – nevoia ca femeile să țintească mai sus, să ia decizii bine informate și să își gestioneze proactiv evoluția profesională.

Ultimul factor este aprofundarea cunoștințelor tehnologice – oportunitatea de a-si dezvolta aptitudini solide legate de tehnologie și digitalizare, pentru a avansa la fel de rapid precum bărbații.

Astfel, diferențele salariale în piețele dezvoltate ar putea fi elimitate până în 2044, față de 2080, în lipsa acestor factori favorizanți. În cazul piețelor în curs de dezvoltare, diferențele ar putea, de asemenea, să fie eliminate mai rapid, până în 2066, față de 2168.

„Forța de muncă a viitorului trebuie să fie una fără diferențe de gen în ceea ce privește salarizarea. Diferențierea trebuie să fie tratată de toată lumea ca o prioritate, din punct de vedere economic și al competitivității, și trebuie să acționăm împreună în direcția creării de oportunități pentru femei și a eliminării acestor diferențe”, a declarat Julie Sweet, CEO Accenture – America de Nord.

Cercetarea Accenture arată că, la nivel global, o femeie câștigă în medie 100 de dolari pentru un corespondent de 140 de dolari în cazul unui bărbat. În plus, femeile au șanse mai mici decât bărbații de a avea un loc de muncă plătit, numai 50% dintre acestea fiind în această situație, în timp ce la bărbați procentul este de 76%. Acest lucru contribuie la o creștere a inechităților dintre femei și bărbați – pentru fiecare 100 de dolari primiți de o femeie, un bărbat obține 258 de dolari.

„Egalitatea de gen este un element esențial într-un mediu de lucru care pune accent pe incluziune, și acest lucru se raportează și la salarizare. Companiile, mediul politic și cel academic au un rol important în eliminarea diferențelor. Colaborarea între aceste entități este foarte importantă pentru a oferi oportunitățile, mediul și modelele potrivite pentru a determina această schimbare,” a adăugat Pierre Nanterme, Președinte și CEO Accenture.

Prin fructificarea celor trei factori care accelerează atingerea egalității între sexe, alături de susținerea din partea sectoarelor privat, public și academic, aceste diferențe salariale pot fi reduse cu până la 35% până în 2030, ducând veniturile femeilor la valoarea de 3,9 trilioane dolari.

egalitate salariala

Studiul Accenture detaliază și factorii importanți care pot influența abilitatea femeilor de a ajunge să elimine aceste diferențe. Astfel, în comparație cu colegii lor bărbați, studentele înregistrează o probabilitate mai mică de a alege un domeniu cu potențial de câștiguri mari (27% față de 40%), de a avea un mentor (45% față de 58%), sau de aspira la un post de senior (41% față de 51%). În plus, este mai puțin probabil ca tinerele să adopte rapid noi tehnologii, în comparație cu tinerii (45% față de 63%), sau să urmeze cursuri de programare și calculator (68% față 83%).

Metodologie: Accenture a intervievat peste 28.000 de femei și bărbați, inclusiv studenți, dn 29 de țări. Eșantionul a inclus reprezentări egale din ambele sexe, din trei generații (Millennials, X și Baby Boomers), de la toate nivelurile, din companii cu dimensiuni diverse. Marja de eroare pentru întregul eșantion este de +/- 0,6%.

Țările incluse în tot studiul sunt Africa de Sud, Argentina, Australia, Austria, Brazilia, Canada, China (inclusiv Hong Kong și Taiwan), Danemarca, Elveția Finlanda, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Norvegia, Olanda, Singapore, Spania, Suedia, și Statele Unite ale Americii. Indonezia, Malaezia, Filipine, Arabia Saudită si Emiratele Arabe Unite au participat de asemenea la studiu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: