Cum devin companiile pet friendly
Reading Time: 5 minuteMulți români au adoptat un animal de companie în perioada de pandemie și riscă să se confrunte cu o nouă provocare odată cu reîntoarcerea la birou. Pentru companiile care își vor încuraja angajații să vină la birou însoțiți de prietenii blănoși, ca măsură pentru diminuarea anxietății de separare după pandemie, rezultatele nu vor întârzia să apară.
Starea de urgență a fost, pentru fiecare dintre noi, o perioadă plină de dificultăți, pe care nu o vom uita prea curând. Rata divorțurilor a crescut exponențial, la fel și numărul românilor care au rămas fără un loc de muncă și al celor care au experimentat stări de anxietate și depresii. În confruntarea cu aceste emoții puternice și noi, fiecare a luptat cum a crezut că este mai bine: unii s-au refugiat în sport sau în pasiunea pentru gătit ori lectură, alții, ca să treacă cu bine de toată perioada în care au stat izolați de prieteni și familie, au adoptat un animal de companie. Și nu au fost tocmai puțini. O arată un studiu, realizat în vara acestui an de firma de cercetare Reveal Marketing Research, potrivit căruia doi din zece români au adoptat un animal de companie în starea de urgență.
Singurii care s-au bucurat de aceste zile de lockdown din timpul crizei de sănătate publică au fost tocmai aceste animalele de companie, care au avut astfel ocazia, fie să își găsească o familie, fie să petreacă mai mult timp cu stăpânii lor, nefiind nevoiți să mai stea singuri ore în șir în așteptarea prietenilor lor fără blană. Dar, pe măsură ce efectele noilor restricții se vor face simțite și numărul românilor care se vaccinează va continua să crească, numărul infectărilor cu SARS-CoV-2 va urma un trend descendent și tot mai multe companii, care au implementat în toată această perioadă telemunca, vor creiona strategii prin care să readucă angajații înapoi în birouri. Iar cei mai buni prieteni ai omului vor rămâne iar singuri acasă, așteptând mai bine de opt ore pe zi, tresărind la cel mai mic zgomot și bucurându-se la fiecare revedere cu stăpânii.
Pe măsură ce situația revine la o nouă normalitate, îngrijorarea oamenilor de a lăsa animalele singure acasă sau într-un centru de îngrijire s-a accentuat. Nu puțini sunt cei care s-au atașat de animalele de companie care i-au ajutat să scape de stres sau de stările de anxietate și au alungat momentele de monotonie și plictiseală și le-au redat speranță într-o perioadă complicată. De aceeea, companiile ar trebui să se adapteze și să răspundă noilor nevoi ale angajaților, luând în considerare și animalele lor de companie. Mars România este un astfel de exemplu care, de anul trecut, de când are un nou sediu, încurajează angajații să vină însoțiți de prietenii lor blănoși la birou.
„Birourile noastre sunt cu adevărat prietenoase cu animalele de companie”, spune Daiana Ambrozie, People & Organization Business Partner la Mars România. „Și până acum am integrat animalele de companie în activitatea noastră, dar se întâmpla în special la evenimente interne și acolo unde animalele aveau condițiile necesare. Colegii mărturisesc că prezența animalelor la birou i-a făcut mai sociabili, ajutându-i în zilele mai stresante, și sunt responsabile în general pentru o stare de bine”, adaugă Daiana Ambrozie.
Chiar dacă poate la prima vedere pare că o astfel de decizie ar duce la crearea unui vacarm greu de suportat de ceilalți angajați, nu este cazul dacă sunt respectate câteva reguli simple. Mars România pune la dispoziția angajaților care au animale de companie și vor să le aducă la birou o serie de materiale informative cu sfaturi de urmat și chiar sfaturi de instruire, atunci când este necesar.
„La Mars, avem încredere în colegii noștri că își asumă responsabilitatea față de animalele lor de companie atunci când le aduc la locul de muncă. Orice animal de companie care ne vizitează trebuie să aibă toate vaccinurile făcute și fără infecții transmisibile sau paraziți, cum ar fi puricii. Ar trebui să fie acomodați cu un comportament de interior și bine socializați, fără antecedente de mușcături, lătrat excesiv sau comportament agresiv. Pentru a asigura o atmosferă bună tuturor celor de la birou, animalele de companie ar trebui să fie întotdeauna în preajma proprietarilor și sub supravegherea lor”, adaugă Daiana Ambrozie.
Cei mai buni prieteni ai performanței
Animalele de companie se pare că fac minuni pentru business, îmbunătățesc moralul și oferă angajaților un sentiment de apartenență și comunitate, în plus cer pauze și puțină mișcare, toate foarte sănătoase mai ales pentru cei care au un job de birou. Un studiu realizat de Banfield Pet Hospital în SUA și citat de reprezentanta Mars România a demonstrat că adoptarea unei politici prietenoase cu animalele de companie atrage angajații la birou, după această lungă perioadă de lucru de acasă. Astfel, animalele nu mai trebuie să treacă prin anxietatea de separare odată cu revenirea stăpânilor la birou și nici aceștia nu mai au grija animalelor de acasă. Mai mult, tot studiul realizat în SUA mai arată că 42% dintre angajatorii care au implementat politici prietenoase cu animalele au observat creșterea productivității angajaților și 24% o creștere a bucuriei la locul de muncă. O astfel de politică determină și creșterea gradului de retenție a angajaților, pentru mulți dintre aceștia măsura fiind un adevărat beneficiu nonfinanciar. Și lista de beneficii pentru mediul de business nu se oprește aici, companiile au toate motivele să se împrietenească mai mult cu animalele de companie, având ocazia să învețe enorm din interacțiunea cu acestea: de la lecții despre încredere la tehnici de comunicare și ce anume poate fi raportat la relația cu oamenii din jur.
Aceștia sunt principalii piloni pe care a fost clădit și workshop-ul Dogz pe care îl susține de puțină vreme compania de training și consultanță în managemement Brightway România. Împreună cu membrii Clubului Câinilor Comunitari, evenimentul pune câinii și partenerii acestora într-o experiență inedită. Atelierul este împărțit în două etape, una în care participanții au ocazia să vadă câinii în acțiune, în timp ce în a doua parte se lucrează direct unu la unu cu un câine din adăposturile partenere proiectului.
„Sincer, ne așteptăm la un feedback bun. Pentru că am combinat cele mai importante valori din relațiile interumane și am pus peste drăgălășenia animalelor de companie. Am conceput un training demo înainte de primele implementări reale pentru clienți, pentru că până și nouă ne era dificil să ne imaginăm cum vor reacționa oamenii puși față în față cu animalele din adăposturi. Și s-a lăsat cu râsete, cu chicoteli, cu plânsete, cu mulțumiri. Și farmecul este să vedem de fiecare dată alte reacții noi și să descoperim cât de mult poate schimba un câine atitudinea unui om față de colegi și față de familie”, spune Mihai Arghire, Partner și Senior Consultant la Brightway.
Participanții la programul de training al Brightway vor aborda discuții și exerciții despre conexiune, încredere, comunicare, contaminare emoțională, factori de stres sau factori emoționali și vor putea înțelege repede cât de multe ne poate demonstra un animal devotat în fiecare zi. Programul Dogz are și o componentă CSR, furnizorul de training ajutând asociațiile de adopții pentru câini prin sponsorizări directe și prin promovarea acestora în rândul clienților corporate. Partenerii Brightway, Clubul Câinilor Utilitari, sunt chiar cei care se ocupă de pregătirea de echipe om-câine pentru activitățile de căutare și salvare (SAR) și pentru sesiunile de terapie asistată de animale.
„Chiar dacă este un workshop dedicat echipelor din companii, în cadrul atelierului noi punem cel mai mult accent pe latura umană a participanților prin apropierea față de câine. Punem accent pe sentimentul de acasă, de apropiere față de un suflet care nu vrea decât să aibă parte de o familie și încurajăm adopțiile în urma workshop-ului. Le oferim tot suportul nostru fizic și financiar asociațiilor care se implică alături de noi în proiect, de aceea o mare parte din sumele alocate acestui atelier sunt redirecționate către aceste asociații. Milităm pentru o lume în care adăposturile sunt cu adevărat comode și curate”, adaugă Mihai Arghire.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz