Răzvan Tucaliuc, Trade Marketing Director al PPD Global ne-a vorbit despre crearea unor experiențe autentice pentru consumatori, prin concentrarea pe metode de comunicare eficiente, dar și despre cum vor arăta aceste experiențe în următorii ani
Strategia noastră în activarea marcilor este strâns legată de identitatea fiecărui brand în parte și de mesajul său specific transmis potențialilor consumatori într-un anumit moment. De exemplu, pentru Johnnie Walker, accentul cade pe ideea de progres, reflectată chiar în celebrul său slogan: „Keep Walking”. Brandul încurajează progresul personal sau profesional și recunoaște momentele semnificative din viața consumatorilor. Rolul brandului devine astfel cel de facilitator al momentelor importante din viata oricui. Acest lucru reprezintă experiența pe care dorim să o oferim consumatorilor cu Johnnie Walker. Si aceasta gandire este aplicata la toate brandurile din portofoliul nostru.
Perspectiva noastră asupra viitorului se concentrează pe o personalizare extinsă în ceea ce privește experiențele. Observăm deja primele semne ale acestei evoluții în posibilitatea de a personaliza o gamă largă de elemente, de la ecranele telefoanelor și până la autoturismele pe care le conducem sau hainele pe care le purtăm. Credem că această personalizare va fi susținută și accelerată de avansul tehnologic.
Privind mai departe, ne imaginăm crearea unor experiențe individuale, scalabile datorită tehnologiei. De exemplu, ne putem gândi la situația în care primești in vizită trei prieteni și, printr-un simplu click, poți comanda o experiență personalizată pentru tipul specific de întâlnire care urmează: fie un single malt rar dintr-o regiune îndepărtată a Scoției și un discount pentru rezervări la următoarea iesire in natura, în cazul unei întâlniri cu foști colegi de facultate, fie un Aperol și un set de aperitive pentru colegii de la birou care vin să îți vadă noul apartament. Acest nivel de personalizare și accesibilitate la experiențe va defini următorii ani în ceea ce privește interacțiunea consumatorilor cu brandurile și mediul lor înconjurător.
„Negroni Week”, un eveniment anual ajuns la a treia editie, a reușit să atragă un interes considerabil, înregistrând aproape 100 de baruri înscrise. Campari, băutura emblematică pentru Negroni, organizează anual o săptămână dedicată acestui cocktail, aducând astfel o bucurie atât barmanilor, cât și clienților lor. Versatilitatea acestui cocktail oferă artiștilor din industria barurilor posibilitatea de a aduce inovații și reinterpretări delicioase ale rețetei clasice.
Popularitatea evenimentului a crescut odată cu interesul crescând pentru cocktailuri în România și datorită faptului că Negroni a fost votat cocktailul anului în ultimii doi ani. În ciuda unei cunoștințe încă în creștere în domeniul mixologiei în țară, mai ales printre consumatori, care încă învață cum și ce să comande într-un cocktail bar, există o sete de cunoaștere și de explorare a unor băuturi mai complexe decât simpla bere sau vinul, subliniind un potențial imens în această direcție.
Cu un deceniu în urmă, comandarea unui Negroni reprezenta o alegere destul de selectă, un fel de salut secret între client și barman, un semn al cunoașterii și rafinamentului în gusturi. Însă, în prezent, Negroni se regăsește în topul băuturilor preferate în aproape toate cocktail-barurile din tara, reflectând astfel interesul românilor pentru arta mixologiei și evoluția industriei băuturilor spirtoase către un potențial autentic – acela de a oferi experiențe senzoriale complete.
Scopul Negroni Week este de a aduce în prim-plan cele mai bune variante de Negroni pregătite de cei mai bine pregătiți barmani din industrie. O săptămână dedicată socializării în jurul unui cocktail clasic, fotogenic, care pentru câteva ore îi ridică pe participanți la nivelul de cunoscători în arta mixologiei.
Programul a inclus și o componentă caritabilă, fiecare locație participând cu o donatie. Fondurile adunate din aceste contribuții au fost direcționate către organizația Slow Food, un ONG implicat în susținerea industriei ospitalității la nivel global. România se mândrește cu poziția de frunte în Europa de Est în ceea ce privește numărul de locații participante în acest program, fapt ce demonstrează implicarea și interesul crescut pentru astfel de inițiative în țară.
PPD Global are în portofoliu branduri iconice asociate cu momente de bunăstare, conversații plăcute cu prietenii și clipe de sărbătoare memorabile. Fiind prezenti in astfel de momente importante si vizibile, este esențial să fim la current cu toate trendurile si sa aducem inovații relevante pentru a ne adapta la cerințele timpurilor in care traim.
Tehnologia cu siguranta va juca un rol fundamental în viitoarele noastre proiecte. De asemenea, momentele de consum vor influența direcția noastră de acțiune. Nu putem insa ignora nici elementul de „FUN”. În industria noastră, este crucial să integrăm această dimensiune în tot ceea ce facem, astfel încât produsele noastre să fie asociate mereu cu sentimente pozitive
PPD România a inițiat un program pilot acum 2 ani, în parteneriat cu o microintreprindere romaneasca numita Ză Kup, axata pe distribuția de pahare reutilizabile din plastic reciclabil. Acest proiect reprezintă un pas semnificativ în direcția reducerii cantității de deșeuri generate în urma evenimentelor.
Paharele reutilizabile au fost introduse pentru a înlocui alternativele de unică folosință din plastic sau hârtie, obișnuite în astfel de contexte. Această soluție ingenioasă a fost adoptată cu succes, devenind un progres natural către un mediu mai sustenabil. Johnnie Walker a preluat inițiativa acestui proiect și a produs un set de pahare reutilizabile care a fost utilizat la peste 12 evenimente în 2023.
Acest demers a condus la salvarea a peste 25.000 de pahare de plastic sau carton, generând un impact semnificativ asupra reducerii deșeurilor. Conceptul a fost bine primit de către consumatori, aceștia înțelegând și susținând ideea plății unei mici garanții pentru un pahar, sumă ce poate fi recuperată prin returnarea paharului.În același timp, organizatorii de evenimente au beneficiat și ei, scăpând de anumite costuri legate de gestionarea deșeurilor.
Johnnie Walker a fost primul brand care a pilotat acest concept în România, demonstrând astfel angajamentul său pentru inovație și responsabilitatea socială în contextul protejării mediului înconjurător dar si faptul ca celebreaza la fiecare pas progresul, in orice domeniu. Keep walking Romania!
Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…
Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…
Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…
În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…
Vernisajul Vinului, unul dintre cele mai așteptate evenimente atât de către profesioniștii din domeniu, cât și de către publicul larg,…