Cum comunica Generatia Z
Reading Time: 2 minuteDatorita smartphone-urilor, tabletelor si Wi-Fi-ului, generatia Z este cea mai avansata din punct de vedere tehnologic– arata studiul calitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta la finalul anului trecut.
„Inca de la varste foarte fragede, membrii acestei generatii au aptitudinile necesare gestionarii dispozitivelor ce le permit sa obtina in doar cateva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicatii online, internet research si, cel mai important – interactiune umana, prin jocuri online, forumuri si comunitati, social media, blogging si vlogging”, afirma Lacramioara Loghin, coordonatorul studiului.
Ei sunt extrem de interesati de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici sa testeze si sa foloseasca cele mai la moda gadget-uri. Ca si canale de comunicare, prefera mesageria instant (fie ca e vorba de Whats app, ori cea apartinand retelelor sociale), in detrimentul celor clasice (apel voce, SMS). Rabdarea lor se limiteaza la secunde si acesta este motivul pentru care asteapta ca tehnologia sa lucreze pentru ei la o atingere de ecran.
„Mobilitatea este cuvantul-cheie. Dar aceasta nu se limiteaza doar la interactiune, tehnologii cloud si mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite sa se simta liberi, sa-si urmeze visele si pasiunile, sa fie curiosi si creativi, sa <atinga luna>, daca isi doresc”, spune Lacramioara Loghin.
Fie ca este vorba despre mesajinstant, chat saumesaj privatapartinandretelelor sociale, textul reprezinta principala forma de comunicare pentru Generatia Z. Fiind mereu pe graba, tinerii si-au adaptat comunicarea scrisa, folosindcel mai adesea (pe langa abrevieri) emoticoane, dar si stickere digitale, meme-uri si clipuri video.
Tonul relaxat din comunicarea orala este intalnit si in cea scrisa. Fara a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, in timp ce semnele de punctuatie sunt rar folosite. De multe ori, mesajeleau o semnificatie multipla, lasand loc de interpretare.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat ftineri cu varsta cuprinsa intre 14-24 de ani. Focus grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 16-27 noiembrie 2015.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz