Cum castigi un Effie in 2013?
Reading Time: 4 minute<p> In cadrul seminarului “How to win an EFFIE”, care a avut loc pe 2 aprilie, la IAA House, au fost prezentate noutatile celei de-a zecea editii a competitiei Romanian EFFIE Awards. De asemenea, participantilor la seminar li s-au facut recomandari in legatura cu scrierea cazurilor.</p> <p> </p> <p> Prezentarile din cadrul seminarului au fost sustinute de: Teodora Popescu Birlan – Presedintele Comitetului de Organizare si Director Comunicare, Procter&Gamble Balkans, Stefan Chiritescu – Head of Strategy, Graffiti BBDO, Alina Buzatu – Head of Planning, G2, Alexandra Iavorschi – Managing Director, Starcom MediaVest, Costin Radu – Managing Partner, The Geeks, Loredana Caradimu – Strategic Planning & Business Development Director, Ogilvy&Mather Romania.</p> <p> </p> <p> <strong>Teodora Popescu Birlan</strong>, Presedintele Comitetului de Organizare, a deschis seminarul si a vorbit despre noile categorii din competitia de anul acesta si despre decizia Comitetului de Organizare de a reorganiza si redefini o parte din categoriile deja existente. Astfel, categoriile nou-introduse sunt: "Brand Experience", "Good Works EFFIE – Brands (CSR)" si "GoodWorks EFFIE – Non – Profit", "Media Innovation", "Single Media Company Activation" si "Digitally Led Campaigns" si categoria "Business to Business". Dupa ce a rezumat toate categoriile din competitie, Teodora Popescu Birlan a explicat structura brief-urilor si a reamintit agenda competitiei de anul acesta.</p> <p> </p> <p> <strong>Stefan Chiritescu</strong> a explicat specificul categoriei “Brand Experience”, in care pot fi inscrise campanii care sa fi creat o experienta de brand care nu se rezuma la publicitatea traditionala si care demonstreaza ca brandul a ajuns la public prin experiente unice, memorabile. Sfaturile lui Stefan pentru conceperea unui caz de succes includ: explicarea atenta a contextului pietei, expunerea unor obiective reale si a unei povesti relevante, oferirea rezultatelor de eficienta a campaniei, descrierea unor bugete de media corecte si o prezentare onesta a cazului, fara omiterea detaliilor importante, care afecteaza intelegerea intregului caz. Si pentru aceasta categorie, campaniile trebuie sa fi fost concepute local, in Romania, si sa nu fie adaptari ale unor campanii internationale.</p> <p> </p> <p> Tot o noutate a Romanian EFFIE Awards 2013 este actualizarea categoriei de "Shopper Marketing" si introducerea unui nou formular de participare, dedicat acestei categorii de concurs, diferit de "Brief of Effectiveness". Cele mai importante campuri ale formularului de “Shopper Marketing” au fost explicate si exemplificate in cadrul seminarului de catre <strong>Alina Buzatu</strong>, Head of Planning, G2.</p> <p> </p> <p> “Fie ca e pornita de la producator, fie de la retailer, campania care va fi inscrisa la categoria de Shopper Marketing trebuie sa indeplineasca 2 conditii: sa aiba ca scop influentarea traseului parcurs de cumparator adresand o nevoie sau o bariera de shopper si sa demonstreze cum ideea creativa a luat in considerare specificul retailerului. Cred ca e important de mentionat faptul ca exista o diferenta intre campaniile clasice care, printre alte canale de comunicare, includ si o componenta de in-store, respectiv campaniile de shopper marketing. Primele nu se califica la aceasta categorie pentru ca nu au ca focus o nevoie/bariera a shopper-ului; daca ideea campaniei e construita in jurul consumatorului, dar implica (printre altele) si prezenta unor materiale cu aceasta comunicare la raft, atunci vorbim de o componenta in-store a campaniei. Pe de alta parte, campaniile de shopper marketing sunt cele care pornesc de la un adevar, un gand, o bariera a shopper-ului in respectivul context de achizitie si care construiesc in jurul acestui «shopper insight»”, a explicat<strong> Alina Buzatu</strong>, care a prezentat si cateva studii de caz relevante:</p> <p> </p> <p> 1. <a href=”http://www.youtube.com/watch?v=4hAjK_t-R94″>Depend & Walgreens – The Great American Try On</a></p> <p> </p> <p> 2. <a href=”http://www.effie.org/winners/showcase/2012/6610″>P&G Always & Tampax in Walmart</a></p> <p> </p> <p> <strong>Alexandra Iavorschi</strong>, Managing Director, Starcom MediaVest, a prezentat categoriile "Media Innovation" si "Single Media Company Activation". Ea a oferit cateva sfaturi generale legate de scrierea cazurilor, precizand ca informatiile trebuie sa fie relevante, trebuie evitate cliseele si jargonul si trebuie demonstrata clar legatura dintre obiectivele si rezultatele campaniei.</p> <p> </p> <p> Pentru categoria “Media Innovation”, Alexandra a prezentat ca studii de caz campaniile “Bing/Decode Jay Z” si “IKEA Moving Day”. Mai multe informatii despre acestea puteti gasi <a href=”http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fnVZTBuzxP4″>aici</a> si <a href=”http://www.effie.org/winners/showcase/2012/6646″>aici</a>.</p> <p> </p> <p> Alexandra a explicat si categoria "Single Media Company Activation". Aceasta va premia acele campanii care folosesc un singur trust media pentru a comunica in mod strategic si eficient cu targetul lor. Exemplele de campanii oferite de Alexandra Iavorschi in acest sens:</p> <p> </p> <p> <a href=”http://www.effie.org/winners/showcase/2011/5355″>http://www.effie.org/winners/showcase/2011/5355</a></p> <p> </p> <p> <a href=”http://www.effie.org/winners/showcase/2012/6172″>http://www.effie.org/winners/showcase/2012/6172</a></p> <p> </p> <p> <a href=”http://prezi.com/5zuq2ponsio-/sun-drop-campaign/”>http://prezi.com/5zuq2ponsio-/sun-drop-campaign/</a></p> <p> </p> <p> <strong>Costin Radu</strong>, Managing Partner, The Geeks, a prezentat categoria "Digitally Led Campaigns", care va premia acele campanii in care mediul digital este “motorul” comunicarii, dar nu singurul. Proiectele din aceasta categorie trebuie sa demonstreze cum o idee generata in mediul digital a fost extinsa in alte medii cum ar fi TV, print, PR etc., reusind sa implice consumatorii si sa genereze rezultate tangibile pentru brand (indicatori de brand/vanzari). Campaniile care se incadreaza in aceasta categorie nu integreaza canalele digitale intr-o campanie mai mare, ci sunt campanii eficiente in care mediul digital a fost centrul comunicarii.</p> <p> </p> <p> Pentru o mai buna intelegere a modului in care trebuie prezentat un caz de EFFIE si ca model de succes,<strong> Loredana Caradimu, </strong>Strategic Planning & Business Development Director, Ogilvy&Mather Romania, a prezentat studiul de caz al campaniei “Garajul lui Smiley” realizata pentru Cosmote, care a castigat Gold la Romanian Effie Awards 2012.</p> <p> </p> <p> Inscrierile in competitia Romanian EFFIE Awards 2013 sunt deschise in perioada 26 martie – 27 mai, pentru campanii cu rezultate obtinute in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2012, respectiv 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2012 pentru categoria Sustained Success.</p> <p> </p> <p> Documentele necesare participarii sunt disponibile pe siteul oficial al competitiei, <a href=”http://www.effie.ro”>www.effie.ro</a>.</p> <p> </p> <p> EFFIE Awards este un festival international sub licenta EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat in 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marca al industriei de marketing si comunicare, organizat de International Advertising Association Romania (IAA Romania), in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si implementat de The Institute.</p> <p> </p> <p> Lista castigatorilor Romanian EFFIE Awards 2012 este disponibila pe <a href=”http://www.effie.ro”>www.effie.ro</a>.</p> <p> </p> <p> <strong>Calendarul Romanian Effie Awards 2013:</strong></p> <p> </p> <p> Perioada de inscrieri: <strong>26 martie – 27 mai</strong></p> <p> </p> <p> Primul deadline:<strong> 29 aprilie 2013</strong></p> <p> </p> <p> Al doilea deadline: <strong>10 mai 2013</strong></p> <p> </p> <p> Ultimul deadline: <strong>27 mai 2013</strong></p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz