Interviuri Business

Cum au ajuns companiile să prioritizeze sănătatea angajaților

28 feb. 2023 5 min

Cum au ajuns companiile să prioritizeze sănătatea angajaților

Reading Time: 5 minute

Ultimii ani au arătat cât de importantă este sănătatea atât pentru fiecare dintre noi cât și pentru firmele care prioritizat sănătatea angajaților pentru a putea funcționa. Abonamentele medicale au ținut pasul cu cererile tot mai complexe ale pieței românești, astfel încât acum vorbim de clinici virtuale, servicii digitale, dar și de programe de wellbeing și de prevenție.

Rețeaua privată de sănătate REGINA MARIA are la bază două principii pe care le-a urmărit mereu: specialiști de foarte bună calitate și considerația lor față de pacient. Aceste valori au făcut că REGINA MARIA să ges­ti­o­­neze în prezent peste 765.000 de abo­namente medicale și să aibă un portofoliu de peste 10.000 de companii. Cu asemenea cifre impresionante, Rețeaua privată de sănătate REGINA MARIA poate citi într-un ”glob magic” viitorul abonamentelor medicale, dar poate și să facă o radiografie obiectivă a punctului în care ne aflăm. Revista Biz a stat de vorbă cu Andreea Minuță, Directorul Executiv al Diviziei Abonamente, pentru a înțelege cum au ajuns companiile să prioritizeze sănătatea angajaților și cum folosesc românii abonamentele medicale.

Cum s-au modificat abonamentele medicale în ultimii ani și care este azi pachetul pe care-l caută angajatorii și angajații?

Ultimii ani au atras și mai mult conștientizarea nevoii de a investi în sănătate, ceea ce a dus la creșterea preferinței pentru abonamente complexe atât în rândul companiilor mari, cât și în rândul companiilor mici și medii. Observăm următorul trend în rândul clienților noștri: achiziția de pachete medicale mai complexe, cu mai multe servicii incluse și acces la mai mulți medici, inclusiv pentru membrii de familie ai angajaților; servicii complementare abonamentului, precum pachetele de psihoterapie și programe de wellbeing, cum ar fi Corporate Sano.

Pandemia, urmată de războiul din apropiere, a crescut interesul pentru sănătatea psihoemoțională a angajaților – un subiect despre care se discută tot mai mult și mai deschis, o discuție pe care o încurajăm și noi, ca lider în educația pentru sănătate. În acest moment, abonamentele acoperă, pe lângă necesități medicale fizice, și servicii de consiliere psihologică – pachetele noastre sunt completate de servicii de terapie și consili­ere psihoemoțională pentru anga­jați. 

Suplimentar abonamentelor medicale, companiile oferă angajatilor, ca extra beneficiu, posibilitatea de a depista la timp eventuale afecțiuni cu ajutorul programelor de screening. Cele mai accesate fiind screeningurile pentru depistarea celor mai frecvente tipuri de cancer. Doar în ultimul an am efectuat aproape 10.000 de screeninguri. Screeningurile pot fi efectuate atat în clinicile Regina Maria, cât și în clinicile deschise la sediile clienților noștri.

Obiectivul nostru este ca fiecare angajat român să facă cel puțin un screening și un set de analize pe an – toate serviciile de prevenție și medicină primară fiind incluse gratuit în abonament.

Ce rol are în prevenție un abonament medical?

Abonamentul cuprinde 90% din investigațiile recomandate anual, esențiale pentru prevenție, servicii acoperite total sau cu reducere semnificativă într-o rețea națională, cu peste 3000 de medici și 400 de clinici. Este mai ușor să previi eventuale afecțiuni decât să tratezi. Din datele noastre, observăm că un abonat vine la medic de aproape 3 ori mai mult decât un pacient neabonat. Aceste cifre ne arată că pacienții abonați sunt mai responsabili cu privire la sănătatea proprie și că abonamentul îi încurajează să dezvolte un comportament preventiv, înțelegând rolul important al prevenției.

Mai mult de atât, utilizat eficient, prin programări care generează prevenție, abonamentul devine un instrument important de economisire. În secțiunea Abonamentele Mele, din Contul meu, fiecare abonat poate vedea valoarea tuturor serviciilor accesate, acoperite de abonament integral sau cu discount, practic suma pe care a economisit-o datorită abonamentului medical pe care îl are.

Cum poate ajuta un abonament medical nu doar angajatul care-l primește ca beneficiu, dar și familia lui?

Abonamentul medical oferă acces la un întreg ecosistem medical. Pacienții care beneficiaza de un astfel de beneficiu văd valoarea din a avea un abonament și decid să extindă acest beneficiu și către membrii de familie. Abonații prin companie beneficiază de prețuri preferențiale la abonamente pentru cei dragi și le pot achiziționa online, direct din shop.  În ultimul an avem o creștere accelerată, de 30%, a abonării membrilor de familie, dintre care jumătate sunt copii – o altă cifră care arată interesul crescut pentru servicii medicale moderne, dar și o tendință care demonstrează că societatea devine tot mai educată și conștientă de importanța mersului proactiv la medic. În ultimul an, rata de accesare a abonamentului  medical este de 70%, o creștere de 40% în ultimii 5 ani.

Din datele noastre, membrii de familie vin la medic chiar mai des decât titularii, tendință susținută în special de zona de pediatrie.

Ce vă arată statisticile despre modul în care sunt folosite abonamentele?

În ultimul an, peste 70% dintre abonații Regina Maria au ajuns la medic, cel puțin o dată, în baza abonamentului medical. Un pacient care deține un abonament Regina Maria merge la medic, în medie, de 7 ori pe an, de aproape 3 ori mai mult decat un pacient fără abonament. 

Datele ne confirmă că abonamentul rămâne cel mai accesibil și accesat instrument de prevenție, principalele servicii la care apelează abonații fiind consultații, analize de laborator, ecografii,  exact baza medicinei primare și a prevenției.

Ce rol joacă digitalizarea pentru a putea ajuta toti beneficiarii serviciilor Rețelei de sănătate REGINA MARIA?

Avantajele accesibilității online sunt multiple – accesul la medici pentru controale medicale din diverse specialități sau interpretarea analizelor nu mai este limitat de proximitate sau timp. Odată cu izbucnirea pandemiei, am implementat, în timp-record, cea mai complexă soluție de telemedicină, alături de Microsoft. Clinica Virtuală este un proiect complet integrat, o soluție actuală care permite continuitatea îngrijirii medicale în orice condiții, dar și efectuarea online a serviciilor de medicina muncii.

Avem 1,2 milioane de pacienți cu cont medical digitalizat, iar mai mult de jumătate dintre abonații noștri folosesc aplicația Regina Maria și accesează dosarul medical electronic. Suntem cea mai digitalizată companie medicală din România și dezvoltăm constant instrumentele digitale prin care pacientul poate avea acces la informații. Prin noua secțiune „Abonamentele Mele”, abonatul Regina Maria poate vedea suma pe care a economisit-o prin accesarea serviciilor medicale  #peabonament, are la îndemână toate serviciile incluse sau cu reducere și statusul abonamentelor membrilor de familie.

Care este cea mai mare provocare având un număr atât de mare de beneficiari și care sunt soluțiile găsite de voi?

Suntem o rețea de sănătate cu amprentă națională – avem centre proprii și partenere, în toate județele țării, și am investit intensiv în ultimii ani în cele mai importante dintre ele: București, Cluj, Brașov, Timiș, Iași, Constanța. Devenim din ce în ce mai relevanți aici, atât ca performanță medicală, cât și ca parteneri de dialog cu instituțiile statului, în beneficiul pacienților.

Regina Maria ges­ti­o­­nează în prezent peste 765.000 de abo­namente medicale și un portofoliu de 10.000 de companii. Cei mai mulți abonați primesc acest beneficiu medical din partea angajatorilor, însă, de la an la an vedem un interes crescut și din partea persoanelor care își achiziționează abonamente medicale individuale.

Companiile prioritizează sănătatea angajaților și, pe lângă abonamente mai complexe, un alt trend pe care îl observăm la marile companii, mai ales din industrie, este să le ofere angajaților servicii medicale la locul de muncă. Avem astăzi peste 80 de cabinete onsite: cabinete medicale sau chiar mini-policlinici cu 5-6 cabinete la sediul celor mai mari angajatori din România, în special în cele mai importante fabrici din țară. Doar anul trecut am deschis 8 astfel de locații, unele dintre ele cu asistență medicală disponibilă permanent, 24/7.

Odată cu declanșarea contextului pandemic, accesarea serviciilor medicale în regim de telemedicină a devenit importantă pentru pacienți. Cu ajutorul abonamentului medical, pacienții se pot programa la un consult în regim de telemedicină chiar și în 24 de ore. Clinica Virtuală este cel mai complex proiect, dezvoltat în doar 10 zile, și este una dintre marile schimbări aduse de pandemie pe plan local, facilitând apropierea dintre pacienții români și medici specialiști indiferent de proximitatea fizică.

Toate abonamentele REGINA MARIA includ 90% din investigațiile medicale recomandate anual – consultații de medicina generală și de specialitate, un set de analize, dar și alte investigații de imagistică și servicii medicale, gratuit sau cu discount. În plus, abonamentele medicale oferă  suport pentru situații complexe, oferind acces la hotline medical 24/7, unde poți discuta cu un medic.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: