Cum arată viitorul infrastructurii de retail
Reading Time: 3 minutePe măsură ce clienții devin cumpărători mai inteligenți, spațiile de vânzare cu amănuntul trebuie să ofere mai mult decât o prezentare a produselor, trebuie să ofere experiențe de brand memorabile și captivante
Perioada pandemică și cea post pandemică au modificat modul în care industria de retail interacționează cu consumatorii. Cu restricțiile în continuă schimbare și incertitudini asupra viitorului, cu un program zilnic care a presupus mai mult timp acasă și la computer pe o perioadă suficient de lungă de timp cât să modifice profund comportamentele, a devenit clar că retailerii de orice tip nu se mai pot baza doar pe magazinele fizice pentru a-și crește vânzările.
În special în aceste vremuri, consumatorii caută mai multe opțiuni de cumpărături, cum ar fi comanda online cu livrare la domiciliu, clic și colectare într-un punct de livrare sau navigarea online și cumpărăturile efective într-un magazin fizic. Vor să găsească opțiunea care le oferă cea mai bună experiență și cel mai mare grad de confort.
Pentru a se menține profitabili, retailerii, indiferent de anvergură sau de tipul de produse comercializate, trebuie să învețe să valorifice tehnologia digitală și extra opțiunile asociate cu prezența în mediul online. Își pot extinde acoperirea dincolo de baza lor obișnuită de clienți, pot folosi publicitatea digitală pentru a viza anumiți consumatori, pot avea acces la motivele de abandonare a coșului de cumpărături și multe altele. Posibilitățile sunt nesfârșite.
Ofertă diversificată în magazin
Obișnuiți cu navigarea pe internet, acum clienții își doresc o ofertă cât mai diversă, dar și, la modul ideal, omogenă pe toate canalele. Or, pentru ca aceasta să funcționeze corect în condiții de eficiență financiară, magazinele trebuie să investească în tehnologii precum IoT, AR și AI. Ce nu poate exista fizic, la raft, din motive obiective, trebuie să existe sub o formă digitală, cât mai aproape de realitate, cu o infrastructură eficientă de livrare la domiciliu în spate.
Iar pe măsură ce clienții devin cumpărători mai inteligenți, spațiile de vânzare cu amănuntul trebuie să ofere mai mult decât o prezentare a produselor. Trebuie să ofere experiențe de brand memorabile și captivante. Aceste experiențe de brand pot fi asigurate fie prin componenta umană – consiliere, proiectare și design în magazin – fie prin noile tehnologii, cum ar fi realitatea augmentată și realitatea virtuală.
Ne imaginăm deja magazine în care poți juca baschet în pantofii tăi noi. Sau oglinzi cu realitate augmentată care vă permit să încercați orice piesă vestimentară fără să mai fie nevoie să vă schimbați.
Acest spațiu comercial reinventat va deveni un element de diferențiere la început, apoi va deveni indispensabil în viitor și va necesita o infrastructură IT mai robustă, nu neapărat în cloud.
Avantajele Edge
De ce edge computing și nu doar cloud? Cloud computing are multe beneficii, inclusiv cele vizând scalabilitatea și elasticitatea. Cu toate acestea, are limitări atunci când vine vorba de conectivitate la rețea și latență. Edge computing oferă performanțe și conectivitate mai fiabile pentru a menține sistemele operaționale chiar dacă rețeaua cade.
Pentru retailerii offline, aproape 90% din vânzările globale cu amănuntul aveau loc, anul trecut, încă, în magazine fizice. Din acest motiv, majoritatea investesc în continuare în putere de calcul situată mai aproape de cumpărător. În configurația tradițională din magazinele specializate pe vânzarea cu amănuntul, infrastructura IT&C este, de obicei, compusă dintr-o cameră mică de server și case de marcat cu echipamente de alimentare de rezervă individuale UPS (alimentare neîntreruptă).
Noile configurații edge din magazine se vor concentra pe experiența digitală a clientului, iar acest lucru necesită noi aplicații edge care furnizează date relevante. Pentru a face acest lucru, departamentele de IT ale retailerilor trebuie să se asigure că toate componentele digitale și fizice sunt integrate perfect – iar asta se rezolvă prin utilizarea edge. De asemenea, găzduirea acestor aplicații în edge poate îmbunătăți logistica, stocurile și gestionarea lanțului de aprovizionare pentru a reduce costurile.
Pe măsură ce solutiile de tip edge devin punctul critic de conectivitate pentru colectarea și analizarea pe loc a datelor, micro centrele de date vin și ele cu o infrastructură integrată preconfigurată plug and play. Aceste noduri edge sunt gestionate de la distanță, prin soluții software care permit personalului IT să mențină sistemele în funcțiune chiar și atunci când nu sunt la fața locului.
Tehnologie pentru a ține deschis 24/7
Nu este nimic mai rău în retail decât să pierzi un client tocmai când acesta a ajuns la casă. Indiferent dacă este online sau în magazin, clienții care renunță pentru că software-ul necesar pentru procesarea vânzărilor lor nu funcționează corect, nu se vor grăbi să revină în același magazin sau nici măcar la același retailer. În ziua de azi, nu putem să ne permitem să ni se întâmple asta.
Noile tehnologii sunt necesare pentru a menține totul în funcțiune, 24/7. Tehnologii precum rack-urile de servere, UPS-urile, precum și instrumentele și soluțiile de management bazate pe cloud sunt, toate, elemente cheie pentru o arhitectură edge robustă. Iar de acum, la toate acestea se adaugă componenta eficienței energetice, eficiență care, în compania noastră, este baza tuturor inovațiilor și ofertelor către clienți.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz