Cum arata Romania viitorilor antreprenori?
Reading Time: 2 minuteTinerii din Romania sunt cei mai deschisi la antreprenoriat din intreaga Europa. Si vestile bune nu se opresc aici. Comisia Europeana a lansat de curand un plan pentru relansarea spiritului antreprenorial prin facilitatea accesului la finantare.
Anul 2013 nu a inceput tocmai bine pentru o buna parte dintre antreprenori. Numai in prima luna a anului mai bine de 2.600 de firme si-au suspendat activitatea, in crestere cu 40,92%, fata de aceeasi perioada a anului 2012, cand un numar de peste 1.900 companii mici si mijlocii au pus lacatul pe usa. Sa se confirme astfel teoria superstitiosilor cu privire la numarul “13”, care intra in compozitia anului curent?
Se pare insa ca tinerii nu sunt superstitiosi. Astfel, tinerii romani sunt cei mai deschisi din Europa la gandul de a deveni propriii lor sefi. Un studiu realizat de firma de cercetare GfK pentru compania de vanzari directe Amway arata ca 79% dintre tinerii romani cu varste sub 30 de ani au o atitudine pozitiva fata de munca pe cont propriu. Mai mult, trei din patru romani considera ca in urmatorii zece ani antreprenoriatul va fi mai important sau cel putin la fel de important ca in prezent, in timp ce trei din zece romani se vad deschizandu-si propria afacere.
“Atitudinea oamenilor referitoare la desfasurarea unei activitati independente este considerata de noi ca fiind motorul cresterii economice la nivel global, o sursa vie de idei si de progres”, spune Ioana Enache, director general la Amway Romania. “Piata moderna a locurilor de munca cauta oameni care stiu sa lucreze independent si se pot adapta la noi provocari”, spune Enache, care adauga ca antreprenoriatul este modelul de munca al viitorului. Si se pare ca viitorul este stralucit.
In medie, la nivel european, atitudinea fata de antreprenoriat este una pozitiva in proportie de 69% si romanii se afla in media europeana in ceea ce priveste lucrul pe cont propriu, cu un procent de 66%. Daca la nivelul Batranului Continent 38% dintre respondentii la studiu au precizat ca se considera capabili sa puna bazele propriei afaceri, nici romanii nu sunt departe si 34% dintre ei se vad in rolul de angajator.
Una dintre cele mai interesante concluzii ale studiului realizat la nivel european arata ca atitudinea pozitiva fata de antreprenoriat iese in evidenta cu precadere la cei cu varste sub 30 de ani (79%), la cei cu o diploma universitara (74%), la cei cu studii medii (63%), la parinti (71%) si la cei fara copii (62%). Similar altor state din Europa, 68% dintre barbatii romani au o rata de acceptare mai ridicata cand vine vorba despre activitatile independente, in timp ce 63% dintre femei si-ar deschide propriul business. Dar care sunt motivele pentru care romanii urmaresc inceperea activitatilor pe cont propriu?
Articolul poate fi citit integral in varianta tipartia a revistei Biz nr. 246. Revista este disponibila la chioscurile indoor din retelele Inmedio, supermarketuri si in reteaua de benzinarii Agip.
Abonamentul pe un an la revista Biz este 100 RON (TVA inclus). Pentru mai multe detalii, ne puteti contacta la adresa gabriela.matei@revistabiz.ro
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz