Stiri

Cum arată mingea cu care se vor juca semifinalele și finala Cupei Mondiale din Qatar

Reading Time: 3 minute

Adidas a prezentat „Al Hilm”, mingea oficială cu care se vor juca semifinalele și finala FIFA World Cup Qatar 2022. Al Hilm se traduce prin „Visul” în arabă și îi succede lui „Al Rihla”, (Călătoria), mingea oficială de meci din faza grupelor.

Designul mingii este realizat din interior spre exterior și a fost testat amănunțit în laboratoarele adidas, în tuneluri de vânt și pe teren. Al Hilm prezintă aceeași formă nouă a panourilor și texturilor de suprafață, introduse pentru Al Rihla:

  • CTR-CORE – Un miez inovator în interiorul mingii care este reglat pentru a sprijini jocul rapid și precis, cu formă maximă și reținere a aerului
  • SPEEDSHELL – pielea mingii din poliuretan (PU) cu texturi micro și macro și o formă de panou din 20 de piese

Ambele mingi au aceeași tehnologie, fiind proiectate pentru a rezista și susține cele mai mari viteze de joc, deoarece călătoresc mai repede în zbor decât orice altă minge de la Cupa Mondială.

Conform datelor înregistrate de FIFA prin tehnologia connected ball, există deja un clasament al celor mai puternice 10 lovituri care au dus la cele mai rapide goluri marcate în faza grupelor:

1. Luis Chávez (Mexic – Arabia Saudită): 121,69 km/h viteză maximă

2. Ritsu Dōan (Japonia – Spania): 120,04 km/h viteză maximă

3. Niclas Füllkrug (Germania – Spania): 118,00 km/h viteză maximă

4. Cristiano Ronaldo (Portugalia – Ghana): 117,39 km/h viteză maximă

5. Marcus Rashford (Anglia – Țara Galilor): 115,63 km/h viteză maximă

6. Gareth Bale (Țara Galilor – SUA): 113,89 km/h viteză maximă

7. Youssef En-Nesyri (Maroc – Canada): 113,23 km/h viteză maximă

8. Cody Gakpo (Țările de Jos – Ecuador): 111,98 km/h viteză maximă

9. Lionel Messi (Argentina – Mexic): 109,83 km/h viteză maximă

10. Carlos Soler (Spania – Costa Rica): 105,81 km/h viteză maximă

Folosind cele mai recente progrese tehnologice, Al Hilm include aceeași tehnologie adidas „Connected Ball” fără precedent ca și Al Rihla, care s-a dovedit neprețuită pentru a ajuta oficialii de meci să ia decizii mai rapide și precise în timpul acestei Cupe Mondiale. Combinată cu datele de poziție ale jucătorului, această inovație oferă date instantanee pentru arbitrii asistenței video care ajută în timp real la optimizarea procesului decizional. Prin combinarea datelor de urmărire a mingii capturate de senzorii din interiorul mingii și prin aplicarea inteligenței artificiale, noua tehnologie oferă o alertă automată de ofsaid echipei VAR.

„Al Hilm reprezintă un far de lumină asupra puterii sportului și fotbalului de a aduce lumea împreună. Milioane de oameni se vor conecta din aproape toate țările de pe glob, unite de pasiunea lor pentru joc. Le dorim tuturor echipelor implicate în fazele finale ale turneului mult succes, deoarece concurează pe cea mai mare scenă pe care fotbalul o are de oferit”, a declarat Nick Craggs, Director General al diviziei de Fotbal, adidas.

Pe lângă atributele tehnologice, Al Hilm are un design grafic unic, potrivit unei ocazii istorice precum meciurile finale ale FIFA™. Designul are o bază aurie texturată care prezintă un model triunghiular subtil, având ca sursă de inspirație deșerturile strălucitoare ale regiunii care înconjoară orașul, culoarea trofeului FIFA World Cup™ și modelul drapelului Qatar. Accentele roșii îndrăznețe completează graficul, reflectând atât arhitectura Qatarului, cât și steagul țării.

Mingea încapsulează omonim, Al Hilm – „Visul”, prin conectarea cromatică la orele crepusculare, unde cerul roșu se întâlnește cu nisipul deșertului la amurg – un moment în care visele sunt pregătite să devină realitate sub reflectoarele Stadionului Lusail – scena pentru Finală.

Mingea a fost, de asemenea, concepută ținând cont de mediul înconjurător – toate componentele au fost atent selecționate, iar Al Hilm este și prima minge oficială a Cupei Mondiale pentru semifinale și finală realizată folosind doar cerneală și cleiuri pe bază de apă, în linie cu angajamentul adidas pentru protecția mediului înconjurător.

Al Hilm este disponibilă începând cu 11 decembrie exclusiv pe site-ul adidas și în magazinele selectate.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…

8 minute ago

NEXXT Summit: AI în acțiune – pregătim generațiile care schimbă viitorul

NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…

21 de minute ago

București, pe locul 5 în topul destinațiilor de Craciun din Europa

Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…

34 de minute ago

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

2 ore ago

Târgul de Crăciun din Sibiu se deschide pe 15 noiembrie

Sibiu redevine Capitala Crăciunului vineri, 15 noiembrie, de la ora 18:30, când luminile festive vor străluci în bradul de Crăciun…

5 ore ago

Orange România redeschide Palatul Telefoanelor din București

Orange Romania redeschide Palatul Telefoanelor, monument istoric al Bucureștiului, situat pe Calea Victoriei, numărul 35, în inima „Cartierului Creativ”. Scopul…

5 ore ago