Cum arată Dacia Jogger, noul vehicul de familie cu 7 locuri al mărcii auto românești
Reading Time: 5 minuteDacia abordează segmentul C propunând un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 și cu 7 locuri. Jogger este al patrulea pilon al strategiei produs a mărcii Dacia.
Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger promite spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.
După micul vehicul urban 100% electric (Spring), hatch-back-ul Sandero și SUV-ul Duster, Dacia vine cu un model în segmentul vehiculelor de familie de până la 7 locuri. Lansarea se înscrie în cadrul reînnoirii gamei Dacia, care va fi completată de alte două modele până în 2025.
Potrivit companiei, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele: lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV.
„Cu Jogger, Dacia reinventează vehiculul de familie cu până la 7 locuri. Acest nou model polivalent ilustrează poziționarea mărcii prin vocația sa de vehicul destinat ieșirilor în natură, mereu pregătit pentru aventură. El demonstrează totodată angajamentul Dacia de a face mobilitatea accesibilă chiar și pentru familiile numeroase. Dacia Jogger va fi și primul model hibrid al mărcii Dacia, pentru că mobilitatea, atât în oraș cât și la drum lung, trebuie să fie posibilă pentru toți.”
Denis Le Vot, Director General Dacia
Design modern și dimensiuni generoase
Jogger are o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.
Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.
Dacia Jogger este echipată cu roți cu diametru mare, de 660 mm. Ampatamentul de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului.
Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale.
Motorizări pe benzină, GPL și, în curând, hibrid
Dacia Jogger poate fi echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 sau cu motorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop și sunt conforme normei Euro 6D Full.
Propulsorul pe benzină TCe 110 este cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW). Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rot./min, acesta este în prezent cel mai puternic motor din gama Dacia Jogger.
Dacia oferă de asemenea, sub denumirea ECO-G, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL. Rezervorul GPL este amplasat în locul spațiului ocupat de roata de rezervă, sub planșeul portbagajului. Consumul mixt al motorului ECO-G 100 conform ciclului WLTP este de 7.6 L/100km (echivalent cu 121 g CO2/km). Datorită celor două rezervoare (40 L pentru GPL și 50 L pentru benzină), vehiculul dispune de o autonomie de peste 1 000 km.
În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie.
Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un e-motor și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj.
Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% față de un motor termic echivalent în ciclu urban.
Spațiu mare în ambele configurații
Spațiul din spate are o banchetă cu trei locuri, rabatabilă în proporție 2/3-1/3 pe rândul al doilea și două scaune rabatabile și escamotabile individual pe rândul al treilea. Capacitatea de încărcare poate ajunge până la 1.819 litri (conform normei VDA, cu scaunele de pe rândul al treilea scoase și cu bancheta de pe rândul al doilea rabatată).
Dacia Jogger asigură un acces ușor la locurile de pe rândul al treilea datorită mecanismului de basculare a banchetei de pe rândul al doilea. Ocupanții acestor locuri dispun de un spațiu la nivelul genunchilor de 127 mm în timp ce înălțimea de la șezutul scaunelor până la plafon este de 855 mm.
În versiunea cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 708 litri, conform normei VDA (până la înălțimea spătarului). În versiunea cu 7 locuri, volumul este de 160 litri (VDA) și de 565 litri (VDA) cu scaunele de pe rândul al treilea rabatate.
Datorită înălțimii de încărcare generoase de 661 mm și lungimii apreciabile a planșeului portbagajului (1.150 mm), în portbagaj încap un cărucior și o bicicletă pentru copii rabatând un singur scaun de pe rândul al treilea, fără a fi nevoie ca acesta să fie demontat.
În cazul în care ambele scaune de pe ultimul rând sunt extrase este posibil să fie transportate și obiecte mai voluminoase, precum lăzi cu unelte de bricolaj sau cuști pentru animalele de companie. Pentru transportarea în siguranță a diverselor obiecte, portbagajul este prevăzut cu benzi de fixare elastice și cu patru inele de ancorare. Este disponibilă totodată și o priză de 12 V.
Dotări de siguranță
Dacia Jogger este dotată cu sistem de frânare automată de urgență. Activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent și a acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, detectorul de unghi mort previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.
În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultrasunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră video amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz