Finanțe

Cui a folosit plafonarea tarifelor RCA?

Reading Time: 2 minute

Principalii beneficiari ai plafonării tarifelor RCA au fost segmentele de clienți cu daunalitate mare, arată Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).

Datele oficiale ale Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) arată că prețurile polițelor RCA pentru toate categoriile de clienți au fost într-o continuă scădere în perioada august – octombrie 2016, înaintea aplicării tarifului maximal, precizează UNSAR, într-un comunicat de presă.

Mai mult, segmentele cu risc scăzut de daune, cum ar fi autoturismele deținute de persoane fizice, au beneficiat, pe tot parcursul anului 2016, de fluctuații mici ale primelor medii, în ciuda plafonării impuse începând cu jumătatea lunii noiembrie.

“Principalii beneficiari ai plafonării tarifelor au fost segmentele de clienți cu daunalitate mare. În plus, schimbarea sistemului bonus/malus prin scăderea numărului claselor de bonus și modificarea coeficienților de ajustare a făcut ca diferența dintre prețul poliței RCA pentru un client cu o conduită bună și unul cu daune (strict din aplicarea sistemului bonus/malus) să nu fie mai mare de 15%”, arata UNSAR.

Pentru a încuraja însă un comportament responsabil în trafic, este esențială o piață de asigurări liberă, în care funcționează segmentarea corectă pe categorii de riscuri, arată reprezentanții UNSAR. În acest fel, companiile vor putea oferi prețuri mai mici consumatorilor cu riscuri bune, spre deosebire de situația actuală, când plafonarea tarifelor a dus la cazuri  în care un șofer cu o conduită rutieră bună să plătească pentru asigurare aproape cât un șofer cu istoric ridicat de daune.

Reprezentanții  UNSAR precizează că asociația este în dialog cu Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru de a găsi cele mai bune soluții pentru gestionarea riscurile crescute, astfel încât fluctuațiile de preț pentru anumite segmente de clienți, în special cei considerați cu risc major, să poată fi atenuate.

În ceea ce privește evoluția tarifelor RCA după expirarea perioadei de plafonare, UNSAR subliniază faptul că, într-o piață liberă, concurențială, companiile devin competitive și se vor lupta pentru atragerea clienților, oferind servicii de calitate la prețuri adecvate. De asemenea, UNSAR salută intrarea pe piața a jucătorilor noi, care vor activa pe principiile FOS (freedom of service), această intrare fiind menită a încuraja și mai mult mediul concurențial din piața de asigurări.

Plafonarea tarifelor RCA, măsură aflată în vigoare în acest moment, nu face decât să provoace dezechilibre operaționale majore în piață, iar impactul real al acestei măsuri nu va putea fi analizat decât după o perioadă lungă, având în vedere specificul acestei afaceri: pentru primele subscrise astăzi, asigurătorul poate plăti despăgubiri chiar și peste zece ani. După expirarea acestei perioade, piața de asigurări va putea intra în normalitate și va funcționa după principii sănătoase, putând să se maturizeze în mod firesc și să se așeze pe baze solide, mai precizează UNSAR. 

UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de peste 90% din piața locală de asigurări.

Oana Voinea

Recent Posts

Zexe Braserie, afacerea lansată de Chef Ana Consulea, devine Zelateria

Zexe Braserie, afacerea lansată de Ana Consulea, Chef cofetar multipremiat, devine Zelateria, după un amplu proces de rebranding inițiat în…

16 minute ago

Vlad Petre, Saatchi Creative Hub Bucharest: Mindset de creștere permanentă

Am vorbit cu Vlad Petre, Managing Director al Saatchi Creative Hub Bucharest, despre un an 2024 care a adus creștere…

20 de minute ago

PPC anunță EBITDA de 1,35 mld. euro în primele 9 luni din 2024

PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…

11 ore ago

Euforia Retreat & Spa, încasări de peste două milioane de lei în sezonul estival

Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…

12 ore ago

Se deschide Ecletico Villa, un nou boutique hotel. Investiție de 2,5 milioane de euro

După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…

14 ore ago

Edenred și HORA lansează “Țara lui Mai Bine”

Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…

17 ore ago