Cu vasla prin Romania
Reading Time: 2 minuteLui Ivan Patzaichin ii place foarte mult drumul pe care “vasleste” de un an si jumatate. O face cu multa pasiune si acest lucru il umple de energie.
Toata viata de sportiv si antrenor a fost mereu o persoana active si asa si-a propus sa ramana si pentru urmatorii 20 de ani. Calea pe care a gasit-o cel mai apropiata sufletului si aspiratiilor sale este cea a antreprenoriatului social. Din noua postura stie ca trebuie sa actioneze un pic diferit de ceea ce facea ca sportiv. “Nu e suficient sa fii doar tu primul prin performantele obtinute, este necesar sa ai abilitatea de a lucra impreuna cu altii si sa ai disponibilitatea de a imparti cu ei succesul”, spune antreprenorul social Ivan Patzaichin.
Cuvantul “lent” n-a fost niciodata printre cele preferate din vocabularul multiplului campion olimpic la canoe. Insa cand termenul este asociat celui de turism, avem o cu totul o alta poveste. “Turismul lent” este un model la care Ivan Patzaichin se gandea de mult, cam de cand traficul in Delta a ajuns sa semene cu cel din orasele aglomerate, cu prea mult zgomot de motoare turate si miros de motorina. “Simteam nevoia unui «traseu de biciclete» prin Delta, mai bine zis a unei «biciclete a apelor»”, povesteste Patzaichin.
Asa s-a nascut ideea unei barci care sa imbine ce e mai bun de la lotca (barca traditionala a locului) cu viteza si flexibilitatea canoei. Noul mijloc de transport se numeste canotca si a fost lansat anul acesta la prima editie a Festivalului International al Barcilor cu Vasle Rowmania, o initiativa sub semnatura lui Ivan Patzaichin, desfasurata la inceputul lui septembrie la Tulcea. Intreg proiectul se deruleaza prin Asociatia “Ivan Patzaichin – Mila 23”, o organizatie nonprofit infiintata de Ivan Patzaichin din dorinta de a lucra impreuna cu oamenii Deltei, pentru a pune pe picioare miscarea Rowmania de promovare a ecoturismului.
Initiativa a pornit de la dorinta de a sprijini comunitatile locale din Delta Dunarii, printr-un turism neagresiv cu natura. Este o idee de suflet, mai veche, care-l leaga de Delta si de originile sale. Prin faptul ca propune ca alternativa “turismul lent”, nu inseamna ca Ivan Patzaichin incearca sa ne teleporteze in trecut. Din contra, noua forma de turism nu este altceva decat un sistem inteligent si modern de dezvoltare a comunitatii, avand ca principali beneficiari oamenii locului. Pana acum, toti cei carora le-a prezentat proiectul au fost impresionati de potential, insa din pacate putini au fost cei care s-au aratat interesati sa-l sprijine financiar. Acesta este motivul pentru care Ivan Patzaichin, impreuna cu echipa sa, a pus bazele unui business complementar. Este vorba despre lansarea unei marci personale de haine, pe care a denumit-o PATZAIKIN. Este un brand comercial, o colectie de eco-fashion si design inovator, din vanzarea caruia, partial, va sustine proiectele sociale derulate de Asociatia “Ivan Patzaichin – Mila 23”
Citeste si:
Binele care nu cunoaste frontiere
Antreprenorii binelui
Visele fac lumea mai frumoasa
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz