Stiri Antreprenori Business Companii

Cu o investiție de 850.000 de euro, Digital Nation lansează Saro, un AI motivațional în educație

5 iun. 2024 3 min

Cu o investiție de 850.000 de euro, Digital Nation lansează Saro, un AI motivațional în educație

Reading Time: 3 minute

Digital Nation lansează Saro, un AI motivațional în educație, care acționează proactiv, în urma primelor investiții care totalizează 850.000 de dolari.

Grant de la Google

Prima investiție în proiect o reprezintă un grant de 700.000 de dolari acordat de Google.org, la care se adaugă o investiție internă de 150.000 de dolari. Nu este pentru prima dată când Google.org alege Digital Nation pentru a dezvolta proiecte în România. Cu sprijinul lor, au fost implementate programe precum IMM Online și Generația Tech, care îi ajută pe tineri și adulți să își dezvolte abilități digitale, ajungând la peste 9.000 de beneficiari în 8 ani.

„România trebuie să accelereze rapid ritmul de investiții în Inteligență Artificială pentru că are mințile tehnice de excepție cu care să construiască soluții recunoscute global. Din 2022 am demarat un laborator intern avansat de Inteligență Artificială în care am experimentat cu peste 50 de modele diferite: de la generare de text specializat și audio până la analiza emoțiilor, clasificare de date, căutare și interpretare avansată etc. În plus, ni s-au alăturat cei mai buni ingineri și experți în echipa specializată în AI și observ astăzi cum construiesc o tehnologie monumentală, care, iată, va fi dedicată procesului de a învăța. Mă bucur nespus că echipele minunate de la Google.org și Google România se implică în continuare alături de noi și suntem entuziasmați pentru ceea ce va urma”, spune Paul Apostol, fondator Digital Nation.

Cine este Saro și ce face, mai exact

Saro este rezultatul a doi ani de dezvoltare și testare a mai multor instrumente bazate pe inteligență artificială și reprezintă un companion bazat pe AI, care urmărește performanțele fiecărui student și îi cunoaște obiectivele și obiceiurile, pentru a-i oferi suport personalizat, îndeplinind rolul unui „foarte bun prieten”.

Saro monitorizează zilnic interacțiunile studentului pe platformele de învățare și discută cu acesta pentru a evalua nivelul de motivație. Pe baza acestor informații, intervine înainte ca el să acorde mai puțină importanță studiului în favoarea altor activități. Saro oferă încurajări, conținut relevant precum știri din domeniul de studiu și poartă discuții profunde despre ambiții și viitor.

„În România, Google.org, brațul filantropic al Google, sprijină Digital Nation cu un grant de 700.000 USD pentru Saro, un însoțitor AI care îndeplinește rolul de tutore, oferind sfaturi și motivare adolescenților și tinerilor profesioniști. Google sprijină obiectivele digitale ale României din 2015, lucrând cu organizații locale și regionale. Am ajutat peste jumătate de milion de oameni (în România) să învețe noi abilități digitale și am sprijinit peste 10.000 de afaceri și start-up-uri românești să beneficieze de tehnologie prin programele Grow with Google și Google for Startups. De anul trecut, ne-am concentrat mai mult asupra modului în care AI poate stimula economia, oferind oportunități educaționale și programe de formare sau recalificare, astfel încât toată lumea să fie gata să o folosească în avantajul său”, spune Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

Aproape 1.000 de cursanți

De asemenea, Saro colectează date relevante pentru profesori și mentori, furnizându-le informații despre motivația fiecărui student, precum și feedback despre calitatea orelor și nivelul de dificultate.

Rezultatele preliminare arată că tinerii și adulții care au interacționat cu Saro au avut cu 41% mai multe șanse să-și completeze temele decât cei abordați prin mesaje clasice prin e-mail sau SMS.

Feedback-ul utilizatorilor a fost pozitiv: 9 din 10 participanți au declarat că interacțiunea cu prototipul i-a ajutat să învețe mai eficient sau să-și recupereze temele lipsă.

În facultățile din România din 2025

Soluția este scalabilă și accesibilă și poate fi integrată ușor în universități, licee/colegii sau școli, folosind infrastructura de date deja existentă în majoritatea unităților de învățământ (cum ar fi catalogul online, planificatorul de lecții etc.). În primii doi ani, Saro va ajunge la 4.000 de beneficiari în România, dintre care peste 200 de studenți din facultăți. Saro este conceput pentru a fi util și relevant în mai multe contexte educaționale și individuale. Deși momentan este adresat școlilor și universităților, Saro are potențialul de a fi folosit de oricine dorește să-și îmbunătățească experiența de învățare și să-și atingă obiectivele personale

Array

Articole pe aceeași temă: