Biz World

Cu dragoste, din Paris

Reading Time: 3 minute

#BizFranta este pentru mine prima experiență #BizWorld. M-am bucurat sa particip la acest proiect editorial unic în lume, creat de revista Biz în urmă cu 13 ani.

La fiecare început de an, întreaga redacție se mută pentru o săptămână într-o altă țară pentru a pătrunde în profunzime în lumea afacerilor de acolo, a experimenta cultura locală și a scoate la lumină cât mai multe povești care au puterea să-i inspire și pe alții. Din afară, inițiativa pare pretext de #teambuilding, dar în realitate este o oportunitate extraordinară pentru #linkbuilding. Adică pentru construirea de legături între oameni, afaceri, idei și chiar țări.

În spatele fiecărui număr special sunt multe ore de muncă, nopți nedormite, o presiune constantă a timpului și mult neprevăzut pentru care, fără excepție, trebuie mereu găsite soluții. Pentru ca o echipă să se sincronizeze într-o țară străină este nevoie de multă planificare. Dacă efortul din spate nu se vede și nu ”răsuflă” în online sau paginile revistei Biz, este doar un semn că totul a fost făcut ca la carte.

Diminețile încep cu alarme setate la ore diferite, în funcție de cum își organizează fiecare coleg ziua. În orice moment, toți știm unii de alții, iar interviurile sau materiale complexe ne reunesc rapid. Trei fotografi se transformă în super oameni și aleargă între interviuri, iar o echipă de videographeri alege în fiecare zi subiectele care pot oferi cele mai generoase imagini pentru a transmite în social media un french vibe à la Biz.  Singurul moment cert în care echipa se adună este seara la cină, care arată, indiferent de loc, ca o reuniune în familie. Asta pentru că există un talent al Martei Ușurelu de a aduna în echipa Biz oameni tare diferiți, dar care se completează perfect, iar când vine vorba de a realiza ceva împreună, ”imposibil” nu este decât un cuvânt în dicționar. Familiaritatea oferă multă siguranță și liniște, mai ales când ești departe de casă. Oferă în același timp și multă motivație și energie, iar rezultatul este clar: Biz, revista de afaceri a României!

Numărul #BizFranta este pregătit timp de mai multe luni. Totul începe cu un process riguros de documentare și stabilire a agendei editoriale, apoi subiectele pe care ni le imaginăm căutăm să le validăm prin întâlniri în Paris în săptămâna în care redacția lucrează de aici. Din mailuri și telefoane, reticența la nivelul unor afaceri sonore și a unor oameni care iau decizii cu impact global este destul de mare. Dar oamenii pasionați sunt peste tot la fel! Când aprinzi scânteia unui profesionist pasionat, nu o mai poți stinge. De la distanță, când programam întâlnirile și interviurile, am primit de la persoane importante tot felul de cerințe ciudate (de exemplu fix 3 minute disponibile sau număr limitat de întrebări). Fără excepție, limitările au dispărut când ne-am întâlnit.  Mai mult, am reușit să obținem informații în exclusivitate care vor ajunge în întreaga lume via Biz.

Echipa Biz în Paris, în fața Turnului Eiffel, construcția de 324m care a devenit simbolul Franței la nivel mondial. A fost conceput de către Émile Nouguier, Maurice Koechlin și Stephen Sauvestre, angajați la Eiffel și Co. Turnul Eiffel a fost inaugurat, în anul 1889, cu prilejul Expoziţiei Universale de la Paris.

Pentru Biz s-au deschis locuri în premieră, au ieșit la declarații persoane care altfel rămân discrete. A ajuns să fie singura media internațională acceptată la evenimente exclusiviste unde se lansau noi produse luxury, iar presa franceză era aleasă pe sprânceană. #BizWorld nu este doar despre revista Biz. Este despre un proiect jurnalistic românesc care arată puterea jurnalismului făcut cu respect, responsabilitate și multă pasiune. Primul număr al revistei din 2023 va oferi o lectură foarte interesantă și mai ales utilă. Utilă nu doar pentru oamenii de afaceri și profesioniștii care caută inspirație, dar și pentru cei vor să înțeleagă mai bine Franța și modelul francez de a identifica oportunități și de a le proteja pe cele existente. Inclusiv în domeniul patrimoniului cultural!

Paris este un oraș-poezie, plin de cultură și povești înscrise pe fiecare străduță. E ușor de înțeles de ce sunt atâția artiști și turiști care cad în vraja lui. Sub vrajă este un oraș care se aseamănă din multe puncte de vedere cu orice altă capitală. Diferența stă în dragostea cu care este investit de locuitorii lui și de cei care-l vizitează. Fix la fel ca la oameni, dragostea face minuni și în cazul unui oraș.

Revista Biz aduce, într-o ediție de colecție #BizWorld cu multă dragoste,  poveștile franceze care pot inspira o lume întreagă.  Afacerile, inovațiile, cultura și oamenii care modelează viitorul!

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume, realizat cu ajutorul partenerilor Groupama, Orange și Air France.

FOTO: Cristi Dorombach

Tags: Frantaparis
Toader Păun

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

12 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

13 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

14 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

17 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

18 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

20 de ore ago