CSALB a soluționat peste 220 de litigii între clienţi şi bănci
Reading Time: 2 minuteCentrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a soluționat 226 de litigii între clienţi şi bănci în primele opt luni din 2018, cu 44% mai multe decât la finalul anului 2017, potrivit lui Liviu Fenoghen, director în cadrul centrului.
“În primele opt luni din 2018 au fost soluționate 226 de dosare, cu 44% mai multe decât la finalul anului 2017, iar 96 de dosare constituite în 2018 se află în faza de filtru”, a declarat reprezentatul CSALB, la un eveniment organizat de Finmedia la Predeal.
Potrivit lui Liviu Fenoghen, regiunea București-Ilfov acoperă cea mai mare parte a cererilor conforme primite de CSALB.
Totodată, Liviu Fenoghen a reamintit că CSALB a lansat o aplicație online prin care consumatorii pot transmite solicitările de conciliere sau arbitraj. Astfel, procedurile devin mai simple, iar durata procesului de conciliere va fi redusă semnificativ.
Aplicația CSALB permite încărcarea directă a documentelor inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Astfel, consumatorii au posibilitatea să uploadeze documentele în aplicație, iar acestea vor putea fi văzute direct de bancă și conciliator (de cei cărora le sunt adresate), fără a mai fi necesară trimiterea separată a documentelor.
Pentru a folosi această linie de comunicare directă, consumatorii de servicii financiare pot accesa aplicația de pe site-ul www.csalb.ro. Consumatorul va completa solicitarea de pe site (pe care o găsește în Formulare cereri / accesează cerere / creează solicitare). După completarea solicitării, consumatorul va primi un mail prin care îi este transmisă invitația de a accesa aplicația. Documentele introduse în formularul de înregistrare se încarcă în aplicație, iar timpul de procesare a acestora este de aproximativ o oră. Pe email, în procedura clasică, procesarea documentelor dura aproximativ o zi. Aplicația a fost configurată de compania Kapsch, conform principiilor Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale (GDPR).
CSALB ofera două tipuri de proceduri de solutionare alternativa a litigiilor – concilierea și arbitrajul.
Concilierea este procedura prin care Conciliatorul propune o soluție, pe care părțile o pot accepta sau nu.
Arbitrajul este procedura prin care Arbitrul/Arbitrii pronunță o soluție obligatorie.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, care pune la dispoziția românilor infrastructura necesară soluționării amiabile a neȋnţelegerilor cu bănci şi IFN-uri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz