Criza cipurilor se adâncește. Mari fabrici auto opresc producția din cauza penuriei
Reading Time: 2 minuteCriza cipurilor continuă să producă efecte în toată lumea, mai ales în industriile care au nevoie de mici microprocesoare pentru a putea produce de exemplu mașini.
Cei mai mari producători auto au anunțat că vor întrerupe sau vor limita activitatea din cauza faptului că nu au cipuri. Lipsa cipurilor a fost cauzată de pandemie și de faptul că a fost o cerere mai mare decât oferta într-un termen foarte scurt. În acest timp producătorii nu au putut satisface cererea.
Ford a anunțat că va închide fabrica din Kansas, SUA unde produce cel mai bine vândut model al său, camioneta F-150. În perioada 23 – 30 august fabrica va fi închisă, iar muncitorii vor fi trimiși acasă.
Probleme pentru Volkswagen
Și cel mai mare producător european de automobile, Volkswagen a anunțat că ar putea fi nevoit să reducă activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori. Grupul german speră că până la finalul anului problema să fie rezolvată.
Toyota va reduce luna viitoare producția globală cu aproape 40%, față de prognoză, tot din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.
Producția de automobile pentru Toyota va scădea la aproximativ 500.000 de unități față de 900.000 cât era obiectivul. Iar acest lucru a dus deja la o scădere pe bursă de 4.4%.
Criza cipurilor pentru industria, o combinație de mai mulți factori
Potrivit Reuters, această criză a semiconductorilor este un cumul de factori. „Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut și au anulat comenzile de cipuri. În paralel, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condițiile în care oamenii au fost obligați să stea în acasă, ceea ce a dus la creșterea vânzărilor de laptopuri și console de jocuri video.”, transmite sursa citată.
În România, Uzina Dacia de la Mioveni și-a sistat din nou producția, pentru trei zile, la sfârșitul lunii iulie, din cauza lipsei semiconductorilor. Ultima dată când Uzina Dacia și-a trimis angajații în șomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie și martie a avut cinci zile fără producție, tot din cauza lipsei de componente electrice.
Producătorul german de semiconductori Infineon a anunțat, la începutul aceste luni, că stocurile sale sunt la cel mai scăzut nivel din istorie, estimând că deficitul global de aprovizionare cu cipuri se va prelungi până în 2022.
Photo 78662652 © Grafvision | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz