Companii Digital MarComm Stiri

Critical update by Profero: Care sunt tendințele în comunicarea digitală?

20 nov. 2019 3 min

Critical update by Profero: Care sunt tendințele în comunicarea digitală?

Reading Time: 3 minute

Pe teritoriul României, mai bine de jumătate dintre persoanele din mediul urban, 52% dintre acestea, cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani, au auzit de realitate augmentată (AR), 38% au folosit cel puțin o dată o astfel de aplicație, în timp ce 65% sunt de părere că AR este o tehnologie folositoare în interacțiunea pe care o stabilesc cu brandurile. Acestea sunt concluziile studiului “Critical Update: the hottest digital trends and how to use them” lansat de MullenLowe Profero și iSense Solutions.

Studiul analizează schimbările din mediul digital pentru anul în curs, identificând tendințele pieței globale în raport cu interacțiunea consumatorilor cu experiențele digitale dezvoltate de branduri. Materialul BOLD by Lowe Group analizează cât sunt de relevante aceste trenduri în sfera digitalului din România dar și potențialul lor de extindere și aplicabilitate în următorii ani.

Consumatorii se apropie natural de branduri care acordă o atenție deosebită problemelor sociale, fiind în căutare de experiențe facilitate de tehnologii intuitive, ușor de folosit. Toți acești factori, alături de determinarea unor branduri de a intui nevoile încă neadresate, alimentează inovația în materie de comunicare digitală.

“Tehnologiile de tip AI, AR sau VR nu reprezintă invenții ale acestui an – însă declinarea lor în experiențe digitale personalizate și cu impact este miza pentru diferențiere și performanță în perioada următoare”, declară Andreea Dinescu, Managing Director, Profero.

66% dintre respondenții cercetării clasează un brand care dezvoltă aplicații AR drept inovator, 42% spun că brandul dorește să se evidențieze în categoria sa, iar 32% sunt de părere că un astfel de brand este actual. 58% dintre consumatori ar folosi aplicații AR pentru a-și alege destinația de vacanță, 55% pentru a-și alege locuințe aflate încă în stadiul de proiect, 46% pentru a-și alege obiectele de mobilier iar 38% pentru achiziția unui autoturism.

Reinventare audio prin integrarea de voice assistants în produse

Studiul BOLD reflectă faptul că 89% din românii din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani, știu ce este acela un voice assistant și 61% au o boxă audio wireless, 61% au auzit despre boxele smart și 15% dețin un astfel de dispozitiv. Totodată, 46% dintre respondenți declară că au folosit funcția de voice search a smartphone-ului în 2018 și 59% în 2019; în același timp, în 2018, 77% dintre respondenți spuneau ca ar folosi această funcție, procent care a crescut la 90% în 2019.

Shopping automatizat, online și offline

Consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de posibilitățile de “frictionless buying”, în acest sens Amazon lansând deja conceptul Amazon Go, , pentru care plănuiesc mii de locații în Statele Unite în 2020 și lansarea în Europa, începând cu piața din UK.

Pe teritoriul României premisele promit mult, astfel că 80% dintre respondenții studiului din mediul urban, cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 45 de ani) sunt de părere că plățile contactless le fac viața mai ușoară, 73% spun că plățile prin elemente de biometrie simplifică viața, iar 62% se declara pro sisteme smart banking.

Era personalizării produselor

Dezvoltarea serviciilor smart personalizate, precum identificarea mărimii și croielii pentru articole de îmbrăcăminte sau determinarea afinității pentru anumite tipuri de conținut video sunt posibile cu ajutorul unor algoritmi de machine learning bazați pe istoric și alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere.

În 2019, 89% dintre românii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani, declară că se simt mai apropiați de un brand care le oferă experiențe personalizare, spre deosebire de anul precedent când 79% dintre respondenți aveau această părere. În plus,  87% spun că sunt mai loiali unui astfel de brand versus 75% în 2018.

Experiența digitală, un mod de implicare în societate

Studiul BOLD evidențiază că 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) vor ca brandurile să dea dovadă de curaj în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.

În dezvoltarea cercetării au fost punctați trei piloni: cum descoperă și interacționează consumatorii cu experiențele digitale, ce le influențează alegerile și achizițiile și cum reacționează brandurile la problemele stringente din spațiul public. Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți, cu un grad de eroare  de +/- 4,38 la un nivel de încredere de 95%.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: