Cristina Sissons: Un coordonator de CSR trebuie sa simta si sa actioneze
Reading Time: 3 minuteCristina Sissons, CSR Manager la E.ON Romania, ne ofera perspectiva sa privind activitatea in domeniul CSR. Descoperim oameni cu suflet, pusi pe fapte mari!
Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR?
Preocuparile mele s-au concentrat intotdeauna spre demersuri ce pot schimba mediul afectiv si socio-economic in care ne crestem copiii. Cred ca acesta a fost primul imbold: educatia si gandul spre viitorul copiilor nostri. Implicarea personala a inceput prin apropierea de copiii din mediile defavorizate, de oameni cu probleme socio-economice. Contactul direct cu realitatea din Romania l-am simtit din primele experiente ca voluntar la diverse ONG-uri. In anul 2007 m-am alaturat companiei E.ON. Curajul, ambitia si dorinta de a face bine castiga si prind contur intr-un mediu organizat, intr-un sistem care isi defineste valorile in incercarile de a oferi solutii si resurse pentru problemele comunitatii in care traim. CSR este acea lume curata, in care exita dorinta trairii bucuriei celuilalt. Asa am descoperit domeniul in care muncesc de mai bine de 6 ani, plecand de la ganduri bune, inconjurata de realitati triste sau crude ce asteapta schimbari. Azi sunt incantata ca am gasit suportul unei companii care m-a ajutat sa dezvolt conceptul de responsabilitate corporatista si cel de voluntariat la nivel intern. Impreuna am construit o strategie de implicare si un plan de interventie pe termen lung, specifice domeniului energetic al companiei E.ON. As spune ca, in acest demers de confruntare si suprapunere a identitatii personale cu indentitatea corporatista, am trait multe reusite, realizari prin care am suprins bucuria oamenilor ce ne sunt in proximitatea spatiala sau ne sunt aproape emotional.
Ce faci tu la birou, care sunt preocuparile majore de pe agenda ta de business (dincolo de mail-uri si intalniri)?
Un coorodnator de CSR dezvolta permanent relatii interpersoanle si interinstitutionale. Propune si construieste continuu proiecte noi sau aduce elemente noi celor deja implementate. Se informeaza si cauta sa cunoasca schimbarile pe piata, nevoile comunitatii, asteptarile partenerilor, clientilor si ale angajatilor din companie. Imi place sa spun ca un coordonator de CSR trebuie sa simta si sa actioneze. Avand deja conturate cateva directii de implicare ale companiei in care muncesc, a dezvolta o strategie pe termen lung in acest domeniu si a gasi mijloace si resurse pentru implementarea ei este din nou o activitate care se regaseste printre preocuparile principale. Fiind un domeniu in care se nasc mereu alte proiecte, cred ca principala preocupare nu este cea de coordonare, aceasta face parte din firesc, ci preocuparea de a intelege mediul, factorii care ne inconjoara, oamenii care formeaza comunitatea, si cea de a initia noi si noi idei adaptate la necesitatile pietei. Orice proiect construit cu parteneri care au obiective si crezuri similare si cu spriinul unei echipe care sa aduca rezultate eficiente si calitative face ca misiunea de CSR sa fie atinsa. Acesta este rolul meu in fiecare zi, sa ofer cate putin pentru a ajunge acolo unde ne-am propus.
Crezi ca e nevoie de promovarea profesiei de Coordonator de CSR? Daca da, ce ai face pentru asta intr-o lume ideala, in care ai avea toate resursele necesare?
Intr-o lume ideala in care exista toate resursele necesare, nu cred ca isi mai are rostul aceasta profesie. Sau nu la importanta pe care o are azi. Nu inseamna ca CSR e o meserie prin care se indreapta ceea ce este mai putin placut sau mai putin bine, sau ca CSR se reduce la actiuni de filantropie. Insa, intr-o lume in care dispunem de toate resursele, presupunem ca suntem inzestrati cu responsabilitati, cu abilitati, cu constiinta, cu ratiune, cu bunatate, cu dorinte. Intr-o astfel de lume ideala e greu sa ajungem pentru ca suntem diferiti noi oamenii, cat si locurile si mediul in care traim, dar cel mai important e sa credem ca putem schimba ceva in gandirea si comportamentul nostru, astfel incat sa reducem pericolele, sa evitam neajunsurile, sa sporim increderea si bucuria oamenilor de a trai impreuna. Definirea valorilor, recunoasterea lor si identificarea cu ele ramane o sarcina permanenta a coordonatorului CSR, rol care merita promovat si asumat, si astazi si in perioada urmatoare.
Interviu realizat de Dragos Tuta, Managing Partner, The CSR Agency.
Versiunea integrala a interviului o puteti gasi pe blogul sau.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz