Companii Interviuri

Cristina Neagu este ambasadorul campaniei de angajator Kaufland

4 aug. 2020 7 min

Cristina Neagu este ambasadorul campaniei de angajator Kaufland

Reading Time: 7 minute

Kaufland a lansat o nouă campanie de employer branding, iar ambasadorul acesteia este chiar sportiva Cristina Neagu, de 4 ori cea mai bună jucătoare de handbal din lume. Asocierea dintre activitatea unui sportiv de top și cea a unui retailer poate fi de bun augur, pentru că sunt multe asemănări între ele, așa că Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director – Kaufland România, și Cristina Neagu (foto deschidere) au răspuns la dublu despre această campanie.

Kaufland
Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director – Kaufland România

Estera, cum ați ajuns să faceți această campanie?

Campania are la bază convingerea că absolut toți colegii noștri, indiferent de rolul pe care îl au, de vechime sau de departamentul în care își desfășoară activitatea, sunt esențiali pentru companie și poartă meritul de a fi liderul pieței de retail din România. Cu fiecare job bine făcut, am ajuns să deservim nevoile clienților din 132 de magazine în toată țara. Pentru ca lucrurile să se întâmple corect, eficient și la timp, este nevoie de coordonare și de o colaborare strânsă între colegi, între departamente și în relația cu partenerii externi. Acest mod de lucru s-a conturat prin evaluări și îmbunătățiri continue în cei 15 ani de când suntem prezenți pe piața din România, și mai ales prin implicarea și hotărârea membrilor echipei. La Kaufland nu există joburi mici. Fiecare activitate desfășurată în companie are rolul ei în marele angrenaj al succesului nostru comun. Această realitate reprezintă, de fapt, insightul acestei campanii.

Ne-am dorit să îl dezvoltăm și să îl comunicăm în extern, către cei care nu cunosc toate aceste detalii, dar și în intern, prin diferite mesaje construite împreună cu Cristina. Astfel, le-am reamintit colegilor că munca zilnică a fiecăruia dintre noi este esențială și, mai mult decât atât, așa cum s-a văzut și în perioada pandemiei, că are un impact semnificativ în viața clienților noștri. O asemenea coordonare, într-o perioadă de criză, cu deplină responsabilitate față de siguranța celor care ne-au trecut pragul, a fost o performanță care ne bucură pe deplin. La fel cum ne bucură și faptul că ne aflăm în top an de an, însă puțini cunosc povestea din spatele succesului și pașii pe care i-am parcurs pentru a ajunge aici. Sunt o serie de pași pe care îi putem regăsi în aproape orice evoluție personală și profesională, într-o carieră în sport sau una în business. Despre ei ne-am propus să comunicăm prin această serie de opt episoade, realizate de Cristina și publicate pe canalul de Youtube al Kaufland România, numită “Pas cu Pas către Performanță”.

Estera, de ce Cristina Neagu?

Am simțit nevoia să alegem o voce puternică, cu rezonanță în transmiterea acestor mesaje, dar ne-am dorit în același timp și o voce sinceră, care să împărtășească valorile și principiile noastre. Potrivirea Cristinei este perfectă: ea este un model național de performanță, dinamism și corectitudine, valori după care și noi, la Kaufland, ne ghidăm în activitatea noastră.

Mai mult, am descoperit numeroase puncte comune între business și sport, pe care le‑am redat prin intermediul unor paralele între performanța Cristinei și performanța companiei noastre: Cristina este numărul 1 în handbal, Kaufland este numărul 1 pe piața de retail din România; Cristina a fost desemnată de 4 ori cea mai bună jucătoare din lume, Kaufland a primit de 5 ori trofeul de Top Angajator în România; Cristina are peste 230.000 de fani activi, Kaufland are peste 500.000 de clienți mulțumiți zilnic; Cristina face de 15 ani parte din echipa națională a României, Kaufland este de 15 ani trendsetter pe piața de retail din România; Cristina a înscris peste 237 de goluri la cel mai recent Campionat European de handbal, în Kaufland se livrează zilnic peste 300 de camioane cu marfă către cele 132 de magazine, cu implicarea activă a peste 15.000 de colegi.

Cristina, ce te-a atras la această campanie de ai ajuns să fii ambasadorul ei?

M-a atras faptul că alături de Kaufland am putut să împărtășesc oamenilor din lecțiile pe care le-am învățat de-a lungul carierei mele și cred că am abordat subiecte interesante, din care oamenii se pot inspira și pe care le pot aplica în orice vor să facă, indiferent dacă este vorba de o carieră în sport sau în orice alt domeniu.

Cristina, în episoadele video vorbești de experiența ta de sportivă și de elementele care se aplică universal pentru succes sau performanță. Care sunt aceste elemente?

Munca, pasiunea, perseverența, profesionalismul și mai ales să nu încetezi să crezi în visul tău, indiferent de obstacole, pentru că dacă muncești din greu, mai devreme sau mai târziu lucrurile vor merge în direcția pe care ți-o dorești. Să ai determinarea să fii în fiecare zi mai bun și să nu te mulțumești cu puțin, iar atunci când reușești să obții un rezultat foarte bun, să găsești în el motivația de a continua, fără să lași să intervină sentimentul de autosuficiență și automulțumire. Aceasta poate fi una dintre capcanele în­vin­gătorilor, însă drumul că­­tre performanță este unul lung, pe alocuri anevoios și se construiește în timp.

Estera, ați reușit o alăturare inedită între programele de recrutare, oportunitățile de angajare și cariera unui spor­tiv. Cum credeți că vor percepe viitorii angajați sau alt public acest gen de mesaje?

Alăturarea celor două domenii se bazează pe un numitor comun: țintesc în egală măsură performanța. Iar Cristina, din rolul de ambasador al performanței, este calea prin care ne-am propus să ajungem la potențialii noștri colegi și să le oferim posibilitatea să afle mai multe despre cultura noastră organizațională.

În același timp, am considerat că această campanie poate fi o modalitate prin care să comunicăm către grupuri diferite programele din companie dedicate acestora, dintre care aș menționa programele pentru tineri (programul de internship, programul de trainee sau cel de burse private), programul de angajare a persoanelor cu dizabilități, precum și o serie de alte programe de dezvoltare dedicate colegilor.

Mesajul pe care ne dorim să îl comunicăm este acela că oricine poate începe o carieră alături de noi, atâta timp cât există dorință și implicare. Și odată ajunși în echipa Kaufland, pot găsi sprijinul și îndrumarea necesare pentru a parcurge, alături de noi, pașii către performanță.

Cristina, ești un model pentru noi toți, prin capacitatea de a trece peste perioadele dificile din cariera ta. Ce i-ai sfătui pe oamenii care te urmăresc?

Am reușit, de fiecare dată, să trec cu bine de perioadele grele din cariera mea pentru că iubesc foarte mult ceea ce fac și nu am încetat niciodată să cred în puterea mea de a reveni. Asta i-aș sfătui și pe oameni, să aibă încredere în ei și să nu înceteze niciodată să lupte, mai ales dacă își doresc ceva cu adevărat.

Estera, am traversat și traversăm o perioadă foarte di­fi­cilă, pentru oricine. Cum vedeți voi adaptarea la situația pe care o trăim?

Există, fără îndoială, o nevoie de adaptare continuă. Noi în companie avem și o zicală după care ne orientăm: “Cine încetează să se dezvolte și să se adapteze, încetează să fie bun”. Asta pentru că nevoile oamenilor, fie că vorbim despre clienți, colegi sau parteneri de afaceri, se schimbă odată cu evoluția lucrurilor. În prezent, încercăm să anticipăm aceste schimbări provocate de pandemie și să fim pregătiți cu soluții concrete.

Este foarte important să acționăm rapid, mai mult decât să reacționăm. În special în perioada de carantină a fost esențial să oferim permanent atât clienților, cât și echipei și potențialilor colegi, garanția că facem tot ce ne stă în puteri să le păstrăm siguranța. Și în continuare ne preocupă grija pentru sănătatea lor. Ne continuăm activitatea, adaptând continuu și procedurile de lucru în funcție de schimbările care apar. În perioada martie-iunie am deschis deja 5 magazine noi în România, am angajat 1.187 de noi colegi, iar lucrurile nu se vor opri aici.

Estera, cum decurge recruta­rea în această perioadă și care sunt așteptările celor care vor să se angajeze?

În perioada pandemiei procesul nostru de recrutare nu s-a oprit, dimpotrivă. Numărul de aplicanți a crescut la 21.926 în lunile martie-iunie, ceea ce a presupus o mobilizare suplimentară în evaluarea candidaților și identificarea unor roluri potrivite în echipa noastră.

Întreg businessul s-a adaptat la noile condiții și implicit și procesul de recrutare: de la uzualele interviuri față în față am trecut parțial la cele online, fără să compromitem procesul și cu rezultate finale excelente. Am comunicat constant cu toți candidații și ne-am asigurat că toți aplicanții pentru un rol în echipa Kaufland au primit un răspuns, măcar intermediar, în maximum două săptămâni.

Cristina, ce lecții ai învățat din această pandemie și cum te ajută ele în activitatea ta?

Perioada de pandemie a trecut destul de bine pentru mine pentru că în cariera de sportiv trecem deseori prin momente de incertitudine, mai ales când suferi o accidentare sau pur și simplu mergi la o echipă nouă, schimbi mediul, schimbi țara sau orașul și trebuie să te adaptezi mereu la noi situații. Tocmai de aceea pot spune că mi-a fost destul de simplu să mă adaptez în această perioadă de pandemie și să mă concentrez mai mult asupra mea. Am reușit să rămân optimistă și mi-am propus să folosesc acest timp în avantajul meu: să mă odihnesc mai bine și să fac lucruri pe care de obicei nu am timp să le fac.

Estera, care sunt provocările Kaufland legate de toată perioada?

Să inovezi înseamnă și să trans­­formi provocările în o­­por­tunități. Evenimentele din ultima perioadă au fost im­posibil de anticipat, însă viteza rapidă de reacție ne-a avantajat. Provocarea cea mai mare a coincis cu prioritatea noastră principală, mai exact să reușim să ne coordonăm acțiunile și să transformăm procesele de lucru astfel încât să garantăm siguranța oamenilor. Cred că în această perioadă cuvântul cheie a fost “responsabilitate”, asumată pe deplin față de toți aceia cu care am interacționat: de la colegii din echipă, până la clienți și parteneri.

Cum vedeți viitorul și noua normalitate?

Estera: Deși viitorul ne rezervă surprize și provocări, știm că în echipă avem capacitatea să le depășim cu succes. Așa că îndrăznim să ne setăm obiective ambițioase: ne dorim să ne menținem fruntași atât pentru lista de cumpărături a clienților noștri, cât și în CV‑ul actualilor și viitorilor colegi din România. Mai mult, la Kaufland avem în plan deschiderea de noi magazine. Până în anul 2024 ne propunem să ajungem la un număr de 160 de magazine în România, cu o echipă cel puțin la fel de unită  și performantă ca și cea actuală.

Cristina: E destul de greu de prezis ce se va întâmpla în viitor, e clar că noua normalitate ne obligă să trăim cumva cu acest virus și să ne protejăm cât putem de bine. Sincer, îmi doresc foarte mult să pot să îmi reiau activitatea în mod normal și să încep să joc, chiar și fără spectatori. În acest moment, pentru mine, cam așa arată viitorul apropiat: cu meciuri fără spectatori, dar măcar cu bucuria de a fi din nou pe teren, alături de echipă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: