Interviuri Business Tech

Cristina Lemneanu, eMAG: Black Friday, ziua noilor tendințe

9 nov. 2023 3 min

Cristina Lemneanu, eMAG: Black Friday, ziua noilor tendințe

Reading Time: 3 minute

Când imaginația și pasiunea lucrează intens, tehnologia trebuie să țină pasul, pentru ca toată lumea să aibă parte de cele mai bune și profitabile experiențe. Atât clienții, cât și sellerii. Cristina Lemneanu, Senior Director Demand la eMAG România, Bulgaria și Ungaria, dezvăluie ce produse caută românii de Black Friday.

Ce înseamnă pentru tine Black Friday la eMAG?

Black Friday este o experiență extraordinară! Este o adevărată desfășurare de forțe din toate departamentele care se unesc pentru a ne oferi nouă ziua cu cele mai multe reduceri din an. Este o experiență pe care cred că nu aș fi putut să o trăiesc în nicio altă companie în afară de eMAG.

Noi răspundem nevoilor clienților și ne uităm la nevoile clienților nu doar o dată pe an, ci în fiecare zi din an, astfel încât să ne asigurăm că le satisfacem nevoile în continuă schimbare. În online este mult mai ușor, pentru că tehnologia ne ajută versus ceea ce se întâmplă în magazinele clasice de retail.

De exemplu, noi ne-am dorit să-i ajutăm pe clienți să înțeleagă foarte ușor care sunt produsele cu cel mai bun preț din online și astfel am creat această etichetă de „Super preț”. În acest moment noi avem peste 400-500 de etichete cu Super preț, care reprezintă mai mult de 4-5 ori decât ofertele pe care le găsim într-un hipermarket, de exemplu.

Cât de importantă este colaborarea între departamente și divizii într-o astfel de perioadă?

Emoțiile sunt tot timpul la același nivel, chiar dacă am trecut peste mai multe ediții de Black Friday. Ne organizăm din timp, astfel încât să ne asigurăm că la data de start totul este gata, și organizăm întâlniri cu toate departamentele, prin care, să ne asigurăm că toate dezvoltările vor fi gata la timp, că platforma noastră este optimizată astfel încât să susțină un eveniment de o asemenea anvergură.

Avem întâlniri cu colegii din comercial și cu colegii din marketplace pentru a ne asigura că oferta răspunde nevoilor clienților din perspectiva prețului și din perspectiva diversității. Ne întâlnim cu colegii din marketing pentru a identifica împreună cu ei variantele optime de promovare în funcție de oferta comercială pe care o știm de la colegii din comercial și marketplace.

Lucrăm alături de colegii din celelalte departamente pentru a fi siguri că putem să livrăm toate cantitățile care sunt bugetate de către colegii din comercial și marketplace. Deci, practic, întreaga echipă eMAG, iar mie mi se pare că noi suntem norocoși că avem o echipă sudată și că fiecare știe foarte bine rolul în cadrul evenimentului Black Friday.

Ce categorii de produse sunt vedetă la Black Friday?

Anul trecut, în 2022, cele mai comandate produse au fost categoriile de recurență, cum ar fi cele din băuturi, băcănie, pet shop, urmate de jocuri și produse pentru copii, cosmetice, parfumuri, articole pentru casă, tablete, telefoane, laptopuri și echipamente IT, televizoare și fashion.

Noi, în general, ne structurăm oferta pornind de la interesele clienților și avem mai mulți indicatori pe baza cărora facem asta. Pornim de la o analiză istorică a vânzărilor pe care le avem la nivel de categorie, la nivel de produs, caracteristici și price point pentru a ne asigura că oferim clienților ce-și doresc și la prețul potrivit.

Dacă se gândesc la Black Friday, clienții prima dată se gândesc la reduceri mari și prețuri mici. O altă sursă de inspirație o reprezintă studiile pe care noi le desfășurăm an de an, din care rezultă că eMAG desfășoară cel mai popular eveniment de Black Friday.

Iar ceea ce definește eMAG ca brand este diversitatea ofertei. Practic, Black Friday este acea zi din an în care se confirmă tendințele din cursul anului și se definesc noile tendințe. Iar o tendință pe care noi am observat-o în ultimul an este diversitatea coșului de cumpărături, ceea ce se va revedea de asemenea și în oferta noastră de produse.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: