Interviuri Brand Focus

Cristina Botgros, Director de Excelență Comercială Bergenbier: Obiectivul nostru principal este acela de a ne consolida poziția în segmentul Core, iar Caraiman are toate ingredientele necesare pentru a susține această țintă.

24 iul. 2024 3 min

Cristina Botgros, Director de Excelență Comercială Bergenbier: Obiectivul nostru principal este acela de a ne consolida poziția în segmentul Core, iar Caraiman are toate ingredientele necesare pentru a susține această țintă.

Reading Time: 3 minute

Cristina Botgros, Directorul de Excelență Comercială al companiei Bergenbier S.A., a discutat într-un interviu despre evoluția și tendințele actuale ale pieței berii din România. De asemenea, ea a vorbit despre lansarile și extinderile de gamă din 2024, evidențiind inovațiile și strategiile de dezvoltare ale companiei. Pentru a afla mai multe detalii interesante, vă invităm să citiți interviul complet mai jos.

Cum este sezonul berii pentru echipa Bergenbier S.A., dacă ne uităm la execuția comercială a portofoliului de produse și cum dezvoltați experiența consumatorilor?

Sezonul a început în forță, stimulat de vremea prielnică și de efervescența competițiilor sportive, elemente ce ne-au ajutat, cu siguranță, să fim în linie cu obiectivele asumate în ceea ce privește performanța volumică.

Referitor la dezvoltarea experienței pe care o oferim consumatorilor, aceasta este strâns legată de dinamica accelerată prin care a trecut, în ultimii ani, portofoliului nostru de branduri. Ne-am extins prezența în zona de Beyond Beer prin intermediul mărcii Fresh 0.0%, o adevărată poveste de succes, un brand care crește accelerat încă de la lansare și pentru care avem deja patru arome în portofoliu, cea mai nouă fiind rodie și grapefruit. Apoi, prin intermediul Bergenbier suntem aproape de suporteri și le oferim o experiență integrată 360: avem o campanie națională pentru consumatori dedicată fotbalului, suntem sponsori ai echipei naționale de fotbal, acest sport fiind, cu siguranță, în ADN-ul brandului. Când vine vorba de experiențe, festivalurile de muzică sunt și ele în centrul atenției, iar aici suntem prezenți și activăm într-o manieră dinamică alături brandul Beck’s.

Fără îndoială, noutatea anului este brand-ul nostru Caraiman, o bere care îndeamnă la echilibru, la un moment de tihnă, după o zi plină. Așadar, în acest moment portofoliul Bergenbier S.A. acoperă toate ocaziiile relevante de consum, adresând experiențe și gusturi diferite.

Cum a fost primit de piață noul produs Caraiman și ce rezultate ați observat până acum? Care sunt obiectivele pe termen scurt și lung pentru acest produs, cum intenționați să mențineți interesul consumatorilor?

Caraiman este o bere echilibrată, care îndeamnă la un moment de respiro în viața de zi cu zi, o ocazie de consum relevantă identificată în studiile pe care le-am făcut în rândul consumatorilor. Am construit noul brand în această direcție, iar execuția din piață este la nivelul planificat. Am avut o comunicare eficientă, o distribuție construită accelerat, execuții inovatoare in-store, ce au ajutat ca noul produs să fie primit cu mare entuziasm atât de parteneri, cât și de consumatori. Desigur, Caraiman este acum la început de drum, iar anul acesta ne dorim ca el să ajungă la cât mai mulți consumatori, concentrându-ne atenția pe acțiuni comerciale atractive și relevante pentru aceștia, acoperind într-o manieră echilibrată toate canalele de vânzare. Obiectivul nostru principal este acela de a ne consolida poziția în segmentul Core, iar Caraiman are toate ingredientele necesare pentru a susține această țintă.

Ce urmează în perioada următoare pentru Caraiman și dacă aveți noutăți privind alte produse pe care le veți aduce pe piață?

Pregătim multe suprize de bun augur care să ajute brandul Caraiman să ajungă la un număr cât mai mare de consumatori, dornici să se bucure de un moment de tihnă, dupa o zi plină. Ne vom concentra atenția pe consolidarea footprint-ului, construirea de experiențe relevante și o vizibilitate cât mai bună. Dacă vorbim de noutăți, anul acesta am lansat și o nouă aromă Fresh 0.0, rodie și grapefruit, iar Stella Artois a venit cu o identitatea vizuală îmbunătățită și un ambasador global, nimeni altul decât David Beckham. Așadar, sezonul este plin, la fel ca și a doua jumătate a acestui an pentru mărcile Bergenbier S.A.!

Cristina, dacă ne uităm la piața berii în 2024 versus anul anterior, care sunt asemănările și deosebirile, dar oportunitățile de creștere?

În 2023 am asistat la o scădere a pieței de bere în volum, ajungând la aproximativ 16 milioane de hectolitri, în principal din cauza unor premise macroeconomice complicate (hiperinflație, putere de cumpărare scăzută etc.). După primul semestru din 2024, vedem un trend mai optimist, cu revigorarea consumului atât din perspectivă volumică, cât și valorică, iar asemănarea principală cu 2023 rămâne legată de comportamentul consumatorilor, care sunt în continuare foarte atenți la ce pun în coș, caută activ promoții atractive și sunt dornici de experiențe premium, la un preț accesibil. Este o provocare continuă să păstrăm un echilibru între toate aceste nevoi, dar este și o oportunitate fantastică de creștere. Avem și o cultură organizațională care ne ajută în acest sens, suntem deschiși să testăm și să învățăm, iar partnerii și consumatorii care ne aleg, știu de ce!

Array

Articole pe aceeași temă: