Cristian Preotu, Le Bistrot Français: „Anul acesta este unul al pierderilor în HoReCa”
Reading Time: 3 minuteVeniturile restaurantului Relais & Châteaux Le Bistrot Français au scăzut cu aproape 800.000 de euro în acest an, 2020 fiind un an al pierderilor pentru restaurantele din marile orașe. Cristian Preotu, antreprenorul care deține grupul Le Manoir, din care face parte și restaurantul Le Bistrot Français, ne-a vorbit despre principalele strategii pe care le are pentru a ține compania pe linia de plutire în această perioadă dificilă.
Ne puteți spune cum s-a simțit această perioadă pentru dumneavoastră, ca antreprenor în domeniul HoReCa?
Începând cu sfârșitul lui februarie, în special localurile din orașele mari au trecut printr-o situație extrem de dificilă. Restaurantul nostru, Relais & Châteaux Le Bistrot Français, specializat pe bucătărie fină are o clientelă predominant de business, pentru care organizăm întâlniri cu clienți, cine restrânse, mese de afaceri etc. Toate acestea au fost, bineînțeles, anulate, ceea ce, chiar și pe parcursul perioadei în care localurile au putut opera, a însemnat o reducere a activității.
București a trecut de pragul de trei cazuri la mia de locuitori, ceea ce duce la o nouă închidere a restaurantelor și cafenelelor. Cum considerați această măsură ca antreprenor în domeniul HoReCa? Care estimați că va fi impactul acestei măsuri asupra veniturilor Le Bistrot Francais?
În acest moment navigăm la vedere, așteptându-ne, oricând, la noi surprize. Închiderea de pe o zi pe cealalta ne-a afectat foarte mult, deoarece o astfel de măsură are repercusiuni atât pe termen scurt – unde vorbim despre mărfurile proaspete, pe care le aveam în frigidere și care se transformă în pierderi -, cât și pe termen mediu / lung, unde ne raportăm la cheltuielile generale ale unui restaurant, ce există chiar și atunci când acesta este închis. Mă refer aici la chirie și întreținere, de exemplu.
La nivel de industrie, perspectiva nu este una optimistă. Există deja multe restaurante care au închis și, în funcție de cât durează perioada limitării activității, vor urma și altele, care nu se vor mai putea susține.
Care sunt stategiile pe care le aveți pentru a aduce iar românii în restaurant după ce acestea se vor redeschide, mai ales că o parte dintre aceștia fie de teama infectării, fie din obișnuință și-au pierdut, în ultimele luni, obiceiul de a ieși la restaurant?
Strategia noastră pentru următoarea perioadă este să aducem bucătarii în magazinele Comtesse du Barry și să le propunem clienților magazinelor din grup preparate gastronomice fine, care pot, cu îndrumările necesare, să fie pregătite acasă. Avem, de exemplu, Beef Wellington, pregătit pentru a fi pus în cuptor, sau o tartă de homar făcută în bucătăria proprie, ce trebuie doar încălzită de către clienți, înainte de servire.
Eu cred, însă, că oaspeții noștri vor fi dornici să revină la restaurant, de îndată ce va exista o soluție general acceptată, raportat la COVID-19. Din nefericire, însă, dacă nu susținem industria, multe localuri vor dispărea până atunci. Ce pot eu promite este că Relais & Châteaux Le Bistrot Français va rămâne pe piața și își va continua angajamentul către calitate și bune practici.
Marea majoritate a reprezentanților HoReCa susțin că anul acesta este unul al pierderilor sau cel mult unul cu zero profituri. Cum vedeți anul 2020? Dar anul viitor? De ce?
Anul acesta este, cu siguranță, un an al pierderilor în HoReCa, cel puțin pentru restaurantele aflate în orașele mari, iar totul depinde de cât de repede vom avea o soluție acceptată general, care să permită derularea neîntreruptă a activității.
Fac această diferențiere deoarece localurile din zonele turistice sau cele din provincie vor ieși câștigătoare în următoarea perioadă, întrucât se vor axa 100% pe turiști români.
Ne puteți spune la cât s-a ridicat cifra de afaceri a Le Bistrot Francais în anul 2019 și la cât estimați că va ajunge până la finalul acestui an?
În 2019, cifra Relais & Châteaux Le Bistrot Français a depășit un milion de euro, iar, anul acesta, dacă lucrurile continuă astfel, va ajunge la aproximativ 200.000 de euro.
Avantajul nostru este că restaurantul face parte, alături de magazinele Comtesse du Barry și nu numai, dintr-un grup de firme diversificat, iar acest lucru ne permite susținerea afacerilor și ne oferă o continuitate frumoasă, în domeniul gastronomiei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz