Finanțe

Cristian Ionescu, Asirom: Digitalizare pentru simplitate și eficiență

Reading Time: 2 minute

Strategia Asirom din ultimii ani a avut la bază simplificarea și optimizarea operațiunilor, folosind noile tehnologii.  Cum ajută digitalizarea atât la îmbunătățirea experienței clienților, cât și la eficiența operațională am aflat de la Cristian Ionescu, președinte al directoratului Asirom.

Din punct de vedere business, cum au fost primele șase luni pentru Asirom VIG?

Asirom se află în top 5 companii de asigurări din România, iar anul 2023 ne-a adus un start foarte bun. Am crescut considerabil pe liniile de business facultative și construim în continuare un portofoliu echilibrat, în ciuda turbulențelor din piață. Astfel că înregistrăm rezultate pozitive încă de la începutul anului, cu toate că suntem nevoiți să gestionăm businessul în condițiile unei inflații ridicate. În continuare, principalul focus este relația cu clientul, comunicarea transparentă și oferirea unei experiențe simple și sigure.

Strategia implementată de companie în urmă cu patru ani și asumată pentru următorii cinci ani, are ca principal pilon investițiile în digitalizare. Plănuiți și alte investiții? Ne puteți oferi mai multe informații despre această strategie?

Strategia Asirom din ultimii ani a avut la bază simplificarea și optimizarea operațiunilor, folosindu-ne de noile tehnologii, precum inteligența artificială și telemedicina, pentru ne a atinge obiectivul principal, și anume calitate oferită clienților noștri și întâmpinarea nevoilor acestora.

Ultima campanie de comunicare Asirom prezintă întocmai viziunea noastră, sub sloganul „La Asirom, evoluăm în ritmul vieții tale. E simplu când ești asigurat”. Am investit în dezvoltarea unei platforme digitale robuste și ușor de utilizat, care să permită clienților să acceseze și să gestioneze polițele de asigurare, să solicite despăgubiri și să primească suport într-un mod simplu și eficient.

Primordiale au fost investițiile în tehnologii precum inteligența artificială și automatizarea proceselor pentru a îmbunătăți eficiența operațională și reducerea costurilor. De exemplu, Asirom folosește inteligența artificială pentru a automatiza etapele procesului de despăgubire.

De asemenea, am explorat colaborarea cu startup-uri românești, susținând astfel antreprenoriatul local și beneficiind de cele mai noi soluții digitale. Pe viitor, plănuim să ne uităm mai atent către tehnologiile bazate pe IoT (Internet of Things) și cum putem colecta date despre client și riscuri în timp real, cum putem personaliza mai bine ofertele și primele de asigurare.

Care sunt cele mai importante trenduri în industria asigurărilor în 2023 și spre ce tip de asigurări vă veți orienta atenția în următoarea perioadă?

Industria asigurărilor continuă să se adapteze la tehnologia digitală și să utilizeze inovații precum inteligența artificială, analiza datelor și automatizarea proceselor. Asirom a investit în platforme digitale, aplicații mobile și chatbot-uri pentru a îmbunătăți experiența clienților, eficiența operațională și procesele de subscriere și despăgubire.

Consumatorii sunt tot mai interesați de asigurările personalizate și flexibile, care să răspundă nevoilor și preferințelor lor individuale, iar Asirom a avut întotdeauna această abordare. Toate eforturile noastre sunt orientate spre oferirea de produse personalizate, posibilitatea de a alege acoperiri suplimentare și flexibilitate în ajustarea acoperirilor în funcție de schimbările circumstanțelor personale ale clienților.

De asemenea, schimbările climatice, amenințările cibernetice și alte riscuri emergente au deja un impact semnificativ asupra industriei asigurărilor, motiv pentru care ne concentrăm tot mai mult pe înțelegerea și gestionarea acestor riscuri, precum și pe dezvoltarea de produse și soluții specifice pentru a face față acestor provocări.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 374 (16 iunie – 16 iulie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

12 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

o zi ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

o zi ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago