Antreprenori Interviuri

Cristian Bădescu, INATECH Packaging: Anul acesta, exporturile noastre vor depăși pragul de 10% din cifra de afaceri

30 iun. 2023 6 min

Cristian Bădescu, INATECH Packaging: Anul acesta, exporturile noastre vor depăși pragul de 10% din cifra de afaceri

Reading Time: 6 minute

Cristian Bădescu a fondat INATECH Packaging în 2010, după ce a lucrat trei ani ca funcționar public în structurile locale și centrale și apoi în mediul privat, într-o companie multinațională. În timp, compania s-a specializat în producția și furnizarea de soluții de ambalare de înaltă calitate pentru diverse industrii și a devenit unul dintre cei mai mari furnizori de ambalaje pentru protecție și materiale pentru izolații din România.

Am stat de vorbă cu Cristian Bădescu, fondator și CEO al INATECH Packaging, despre ce înseamnă să fii investitor și antreprenor, dar și despre planurile de extindere ale companiei sale.

În contextul unui început de an aflat sub impactul creșterii prețurilor, cum a evoluat businessul INATECH Packaging în primul semestru?

În primul semestru al anului 2023, am fost nevoiți să facem față provocărilor semnificative generate de creșterea prețurilor, ca efect al inflației. Această situație a necesitat ajustări și adaptări pentru menținerea volumului de marfă tranzacționat.

În același timp, ne-am concentrat pe menținerea unui echilibru între calitatea produselor noastre și prețurile practicate, astfel încât să răspundem nevoilor și așteptărilor clienților noștri, în ciuda presiunii inflaționiste. În continuare, ne propunem să fim flexibili în fața evoluțiilor din mediul de business și să căutăm noi oportunități de creștere și inovare.

De asemenea, suntem în permanență conectați la ceea ce se întâmplă în piață și focusați pe oferirea de soluții de ambalare eficiente, sustenabile și adaptate cerințelor pieței.

INATECH Packaging

Ce proiecte aveți pentru a doua jumătate a lui 2023?

Am pregătit mai multe proiecte noi care ne vor ajuta să ne extindem și să ne consolidăm poziția în piață, printre care: dezvoltarea și lansarea de noi produse, extinderea gamei de servicii, respectiv a segmentului de mașini de ambalare, parteneriate strategice pentru extinderea regională (Bulgaria și Ungaria), dar și investiții în tehnologie și procese.

Ce v-ați propus să realizați în 2023 pentru a vă dezvolta în regiune?

Ca parte a strategiei INATECH de expansiune, ne propunem să ne poziționăm ca actor cheie în industria de ambalaje din regiune. Extinderea conceptului nostru de ”complete packaging provider” pe piețele din Bulgaria și Ungaria reprezintă un prim pas în dezvoltarea și expansiunea noastră regională.

În același timp, ne focusăm pe consolidarea relațiilor cu partenerii și clienții noștri existenți și pe identificarea de oportunități de inovare pentru a păstra un avantaj competitiv și a rămâne relevanți pe termen lung. Prin intermediul investițiilor și al colaborărilor strategice, ne dorim să aducem pe piață soluții inovatoare și sustenabile în domeniul ambalajelor, răspunzând astfel nevoilor și cerințelor în continuă evoluție ale clienților noștri.

INATECH Packaging

Cât la sută dintre clienți sunt străini și care sunt principalele țări din care vin aceștia?

La sfârșitul anului 2022, exporturile INATECH au reprezentat 8% din cifra noastră de afaceri, un procent care este în continuă creștere. Pentru anul în curs, estimăm că vom depăși pragul de 10% din cifra de afaceri provenită din exporturi. Colaborăm cu clienți din diverse țări, cum ar fi: Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania și Austria.

Ce altceva plănuiți când ne referim la expansiune? Sunt anumite continente vizate?

Planurile noastre de expansiune sunt focalizate, în mod special, pe piața europeană, pe care o considerăm unul dintre principalele noastre obiective de dezvoltare. Având în vedere potențialul său economic, diversitatea piețelor și cererea crescută pentru ambalaje de calitate, Europa reprezintă un mediu benefic pentru extinderea afacerii noastre.

Ne-am concentrat în primă fază pe țările din regiune, respectiv acolo unde comerțul electronic este în expansiune. Fiecare țară din Europa are propriile cerințe și preferințe în ceea ce privește ambalajele și, drept urmare, ne angajăm să înțelegem și să ne adaptăm la cerințele specifice ale fiecărei piețe, oferind soluții personalizate și inovatoare.

INATECH Packaging Domnești

Cum caracterizați piața locală în care vă dezvoltați? Are potențial de dezvoltare? Aveți informații despre valoarea acestei piețe?

Piața de ambalaje din România este una dinamică, cu un potențial semnificativ de dezvoltare, fiind influențată de numeroase sectoare industriale. Creșterea cererii, accentul tot mai mare pe sustenabilitate și automatizare, tendințele în evoluția ambalajelor indică faptul că există oportunități de expansiune și inovare în acest domeniu.

Conform analizei specialiștilor, piața de ambalaje din România a fost evaluată la 21 de miliarde de unități în 2022. Se anticipează că această piață va înregistra un CAGR (Rată de creștere anuală compusă) de peste 2% în perioada 2022-2027.

Cum ați ajuns antreprenor? Ce stil de leadership vă caracterizează?

Am studiat Relații Economice Internaționale și, după absolvire, am lucrat timp de aproximativ trei ani ca funcționar public în structurile locale și centrale, urmând apoi să fac pasul către mediul privat ca angajat într-o companie multinațională.

Dintotdeauna, am căutat echilibrul dintre viața profesională și cea personală, fiind foarte important pentru mine timpul petrecut în familie, cu soția mea și cei doi copii.

Compania INATECH Packaging a fost înființată în 2010, având la bază conceptul de „Complete packaging provider”. Scopul meu a fost, încă de la început, să dezvolt o companie în raport cu exigențele din domeniu. În timp, INATECH Packaging s-a specializat în producția și furnizarea de soluții de ambalare de înaltă calitate pentru diverse industrii, oferind produse de ambalare fiabile și eficiente, adaptate nevoilor și cerințelor clienților noștri.

În calitate de lider, mă disting prin capacitatea de a inspira și de a îndruma echipa mea către succes. Sunt mereu atent și deschis la perspectivele și contribuțiile angajaților, oferindu-le încredere și autonomie în îndeplinirea sarcinilor lor. Printre prioritățile mele se numără crearea unui mediu de lucru colaborativ, în care fiecare membru al echipei să se simtă valorizat și motivat să ofere performanță maximă și să își atingă potențialul deplin.

Ce calități ar trebui să aibă un lider?

Un lider trebuie să posede un set complex de calități, care să îi permită să ghideze și să coordoneze cu succes o echipă. Calități precum viziunea, încrederea, abilitățile de comunicare și de luare a deciziilor, transparența, capacitatea de a motiva și flexibilitatea sunt fundamentale în crearea unei atmosfere de lucru productive și în atingerea obiectivelor companiei.

Cu toate acestea, un lider nu este niciodată complet dezvoltat și trebuie să continue să se perfecționeze și să învețe în mod constant. Prin cultivarea și dezvoltarea acestor calități, un lider poate crea o cultură organizațională puternică și poate ghida echipa către succesul pe termen lung.

De unde ați avut această pasiune de a face business? Ce model v-a inspirat?

Cumva, de mic, am avut acest spirit antreprenorial, dar ceea ce m-a inspirat cu adevărat să devin antreprenor și să-mi creez propriul drum a fost experiența de lucru într-o companie multinațională. Acolo am descoperit pasiunea pentru afaceri și am identificat oportunități în a oferi soluții complete de ambalare pentru consumatorii din sectorul industrial.

Cinci lecții de business pe care doriți să le dați mai departe.

  1. Încrederea în propria afacere și proiectarea acestei încrederi în cadrul echipei.
    E foarte important să pleci la drum cu gândul că vei reuși! Încrederea în propria afacere este esențială pentru a-ți atinge obiectivele și a-ți conduce afacerea spre succes. O atitudine pozitivă, determinarea și adaptabilitatea te vor ajuta să depășeșți obstacolele și să îți transformi viziunea în realitate.
  2. Cunoașterea pieței și diversificarea portofoliului de produse.
    Să poți avea succes trebuie să îndeplinești o nevoie, să identifici ce anume are nevoie clientul tău și să faci tot posibilul să-i satisfaci această nevoie.
  3. Stabilirea de obiective clare pe termen mediu și lung.
    Doar cei care urmează un plan – antreprenorii cu viziune – pot avea succes pe termen lung și se pot dezvolta. Trebuie să vezi cumva în viitor. Dacă te uiți doar la ziua de mâine, nu ai cum să crești.
  4. Construirea unei echipe puternice pentru succesul afacerii tale.
    O afacere de succes este reprezentată de o echipă de succes, autonomă și motivată. Prin investirea în dezvoltarea unei echipe puternice, vei crea un mediu propice pentru succesul afacerii tale. Echipa ta va fi motivată, angajată și capabilă să depășească provocările și să atingă obiectivele stabilite.
  5. Inovație și adaptabilitate prin urmărirea tendințelor industriei.
    Inovația și adaptabilitatea sunt două aspecte cheie în succesul unei companii în urmărirea tendințelor industriei. Într-o lume în continuă evoluție, este crucial ca o afacere să fie deschisă la inovație și să se adapteze la schimbările și cerințele pieței. Prin combinarea inovației și adaptabilității, o companie poate să-și păstreze un avantaj competitiv și să rămână în pas cu cerințele și așteptările clienților. Este important să existe o cultură a inovației în interiorul companiei, încurajând creativitatea și încorporând procese de monitorizare a tendințelor și de aducere rapidă a schimbărilor. Astfel, compania va fi pregătită să abordeze provocările și oportunitățile oferite de industrie și să prospere pe termen lung.
Array

Articole pe aceeași temă: