Cristian Bădescu, INATECH: Ne-am propus să depășim pragul de 10 mil. euro în 2025
Reading Time: 5 minuteGrupul INATECH a devenit unul dintre cei mai mari furnizori de ambalaje pentru protecție și materiale pentru izolații din România, cu peste 50 de angajați și o cifră de afaceri de 8 milioane de euro la nivelul anului 2022. Am aflat de la Cristian Bădescu, CEO INATECH, care au fost provocările industriei în ultima perioadă și cum se va dezvolta businessul în 2023.
Cum ați caracteriza 2022 din punct de vedere al businessului și din punct de vedere al industriei în care activați?
Se spune că anul este așa cum ni-l facem. În cea mai mare parte, așa a fost 2022 și la INATECH, iar acolo unde nu a ținut de noi, ne-am adaptat.
Anul 2022 a fost un an plin de provocări – creșterea inflației, urmările pandemiei COVID-19 și instabilitatea peisajului economic și geopolitic. Cu toate acestea, cererea în industria ambalajelor a crescut, în special odată cu extinderea comerțului online și automatizarea proceselor de ambalare.
În ceea ce ne privește, anul trecut am realizat retehnologizarea iFOAM AG, firmă de producție în cadrul grupului INATECH, finanțată atât din fonduri proprii, cât și cu ajutorul granturilor pentru investiții. De asemenea, am obținut autorizația de mediu pentru colectare și prelucrare deșeuri nepericuloase și transformarea acestora în materie primă în cadrul iFOAM AG și am încheiat parteneriatul cu CGP Coating Inovation, companie specializată în soluții speciale de ambalare anti-slip.
La nivel intern, am integrat cele două magazine online (inatech-shop.ro și isoteckline.com) cu ERP-ul nostru și am realizat relocarea filialei de la Oradea în singurul parc industrial din România cu un terminal cargo aerian.
2022 a fost, de asemenea, anul în care, în premieră, vânzările de ambalaje din carton și hârtie au depășit vânzările de ambalaje din plastic și am reușit să depășim pragul de 5.000 de clienți activi.
Am dezvoltat portofoliul de produse INATECH Packaging, adăugând în gama noastră noi sisteme profesionale pentru ambalat, de la mașini de legat și sigilat cutii din carton, până la linii complet automatizate. Nici dezvoltarea gamei de ambalaje dedicate industriei de e-commerce nu a întârziat să apară. Am pregătit o gamă completă de ambalaje din carton, cu funcții de autoformare și autosigilare într-o gamă de dimensiuni variată, benefice pentru procesul de ambalare și de retur.
În cadrul proiectului ISOTECKLINE, bazat pe furnizarea de materiale profesionale pentru construcții, am introdus o nouă categorie de produse destinate sistemelor pentru încălzire în pardoseală, axându-ne în continuare pe inovație și pe soluții calitative pentru clienții noștri.
Toate acestea au dus la creșterea businessului la nivel de grup cu aproximativ 30% față de anul 2021, astfel că am realizat la nivel de grup o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro. Ne aflăm în graficul stabilit pentru nivelul anului 2025, când ne-am propus să depășim 10 milioane de euro.
Cum a evoluat INATECH de la debut până în prezent și cum credeți că a evoluat România în raport cu trendurile europene, globale?
Încă de la înființarea companiei ne-am propus să devenim lideri naționali pe segmentul de ambalaje pentru protecție și materiale izolatoare profesionale dedicate construcțiilor. În prezent furnizăm cea mai completă gamă de ambalaje pentru protecție, cu peste 50 de angajați și o capacitate de depozitare de peste 7.000 mp cu logistică proprie.
Suntem extrem de mulțumiți de evoluția companiei noastre, avem o echipă tânără de specialiști în spate care accelerează succesul businessului nostru, aflat într-o continuă dezvoltare.
Dacă discutăm de evoluția pieței românești de ambalaje în raport cu trendurile europene, putem observa faptul că din ce în ce mai multe businessuri aleg să se alinieze la modelul european și la adoptarea practicilor de business europene. Compania noastră a introdus pe piața românească numeroși lideri internaționali, cu care a încheiat contracte bazate pe distribuția produselor.
Ce proiecte importante ați derulat în ultima perioadă?
În anul 2022, planul nostru de business a cuprins numeroase proiecte importante bazate pe dezvoltarea portofoliului de produse, implicarea în acțiuni de responsabilitate socială corporativă, intrarea pe piețe noi și colaborarea cu lideri internaționali ai industriei de packaging. Tot în anul 2022 am intrat într-o nouă etapă de dezvoltare – relocarea într-un parc industrial precum CTPark Oradea Cargo Terminal, cu investiții majore.
Care considerați că sunt trendurile care vor contura industria ambalajelor în 2023?
Industria ambalajelor se află într-o continuă schimbare datorită comportamentului consumatorilor, progreselor tehnologice și inovației materialelor.
Din ce în ce mai multe businessuri se vor concentra pe optimizarea și automatizarea procesului de ambalare, reducând semnificativ costurile cu ambalarea și expedierea produselor.
În continuare sustenabilitatea vă rămâne o prioritate pentru industrie. Companiile vor integra în planul lor de business strategii bazate pe durabilitate și reducerea emisiilor de carbon, concentrându-se pe înlocuirea ambalajelor din plastic cu materiale de ambalare prietenoase cu mediul.
Personalizarea ambalajului este o altă tendință pe care o putem vedea mai mult în 2023, pe măsură ce brandurile caută modalități de promovare și de creare a unor conexiuni semnificative cu publicul.
Cum s-a schimbat comportamentul clienților în ultimul an? Care sunt cele mai căutate produse?
Consumatorii pun accentul din ce în ce mai mult pe sustenabilitate în deciziile lor de cumpărare. Ei devin mult mai conștienți de impactul ambalajelor asupra mediului și caută mărci ce utilizează materiale și practici ecologice. Ne-am aliniat la cerințele clienților noștri, prioritizând parcursul nostru de sustenabilitate și de îmbunătățire a experienței clienților.
În continuare, soluțiile de ambalare pentru e-commerce au înregistrat cel mai mare interes, de la folia cu bule eco-friendly, cutii cu autoformare și autosigilare, până la sisteme și linii automate de ambalare. Clienții noștri pot găsi toate ambalajele și mașinile de ambalare de care au nevoie doar într-un singur loc, pe site-ul www.inatech-shop.ro.
Cât a durat demersul de a reloca INATECH în noul parc logistic? Care sunt beneficiile?
Încă ne aflăm în plin proces de relocare, deoarece discutăm de cel mai modern parc industrial din România cu un terminal cargo aerian, care este finalizat în proporție de 80%. Ne aflăm în faza în care se construiesc compartimentările interioare și se montează rafturile pentru paleți. Ne-am propus ca la 01.03.2023 să fim operaționali în noua locație.
Ce aveți în vedere pentru 2023?
Direcția de dezvoltare a companiei noastre va fi marcată de îmbunătățirea experienței de cumpărare și de conștientizarea sporită a oamenilor cu privire la necesitatea protecției mediului.
În centrul planului nostru de business se află oferirea de soluții complete și inovative de ambalare, acoperind noi piețe și industrii. Strategia pentru anul 2023 include dezvoltarea portofoliului de produse, axându-ne în primă instanță pe gama de ambalaje pentru e-commerce, prietenoase cu mediul.
Atenți la evoluția tehnologiei, vom pune accentul pe automatizarea proceselor de ambalare și pe oferirea de noi sisteme inovative care vor ajuta businessurile să eficientizeze procesele interne și să optimizeze costurile.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz