Interviuri Business

Cristi Cârjan, eMAG: Ofertele care fac diferența

9 nov. 2023 3 min

Cristi Cârjan, eMAG: Ofertele care fac diferența

Reading Time: 3 minute

Cristi Cârjan, senior commecial director la eMAG România, Bulgaria și Ungaria, ne-a ajutat să înțelegem cum sunt alese produsele care intră în oferta de Black Friday la eMAG și cum se derulează negocierile cu furnizorii, care încep din luna aprilie, deși campania de reduceri are loc în fiecare an în luna noiembrie.

Ați venit în eMAG în urmă cu 8 ani. Cum vedeți evoluția companiei în tot acest timp?

Evoluția companiei, pe lângă cifre, care au crescut de câteva ori, a fost una foarte bună. Compania s-a dezvoltat foarte mult în privința proceselor interne, a sistemelor informatice și a mindset-ului. Practic, eu o văd ca pe o companie românească, care poate să rivalizeze oricând cu o organizație de oriunde din lumea modernă. Aș zice că din 2011 compania a intrat pe drumul acesta ascendent. Eu am venit în companie în 2015 și până acum schimbările sunt majore și toate în bine.

Cum vedeți evoluția Black Friday în toți acești opt ani?

Black Friday avea patru ani când am venit eu în companie. Era un eveniment foarte important. Este un eveniment plin de energie, atât pentru noi, cât și pentru clienți. Această energie se simte peste tot, inclusiv în curtea clădirii, când lucrăm foarte intens. Mă uitam la valoarea comenzilor, care sunt de 20 de ori mai mari decât într-o zi bună. Adică aproape cât o lună, ceea ce înseamnă că trebuie să fii foarte bine pregătit și că orice eroare poate să coste.

Toate echipele sunt extrem de implicate și ne bucurăm foarte mult când clienții sunt mulțumiți. Pregătim ofertele cu mult timp înainte, negociem cu partenerii și totodată pregătim sistemele pentru că în fiecare an apar noi și noi provocări și trebuie să fim mereu pregătiți să facem față.

Ce provocări aveți în perioada de Black Friday?

Provocări sunt din toate punctele de vedere. Negocierile încep foarte serios undeva în luna aprilie – mai, în momentul în care se închide, calendaristic, primul trimestru al anului, pentru că Black Friday este evenimentul cu cele mai multe reduceri din an. Purtăm negocieri intense atât noi cât și partenerii noștri multe luni tocmai pentru a le putea oferi oamenilor aceste oferte foarte bune timp de o zi.

Ce rol joacă tehnologia și datele la eMAG și cum ajută în astfel de momente?

Tehnologia te ajută să iei decizii bune. E importantă, pentru că, așa cum ziceam mai devreme, cifrele (de vânzări și de trafic) sunt foarte mari și este important ca deciziile luate să fie cât se poate de bine, iar datele ne ajută în sensul acesta. Ne ajută să extragem rapoarte cu un grad de acuratețe foarte ridicat, în timp real, care să ne ajute rapid să luăm decizii. Ne bazăm pe date și tehnologie în toate deciziile pe care le luăm, nu doar de Black Friday. De asemenea, ne ajută să construim oferta, să știm ce își doresc clienții.

Cum faceți selecția produselor pentru Black Friday?

În general, ne uităm la ce produse se vând cel mai bine în anul respectiv. Căutăm ca în fiecare categorie să avem un număr reprezentativ de produse pe care clienții le caută, negociem cu furnizorii deal-uri pentru ele și așa ne uităm la date. Ne uităm la ce își doresc, la ce își adaugă în favorite, selectăm din aceste produse și încercăm să venim cât mai mult cu genul acesta de produse. De asemenea, căutăm produse mai rare, speciale, care poate nu sunt la fel de cunoscute de clienți în timpul anului.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: