Companii Stiri

Criminalitatea economică, la un nivel record

27 apr. 2020 2 min

Criminalitatea economică, la un nivel record

Reading Time: 2 minute

Aproape jumătate (47%) dintre companii au fost victimele criminalității economice în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată înregistrată în ultimii 20 de ani. Valoarea pierderilor se ridică la 42 de miliarde de dolari

Frauda și criminalitatea economică rămân la niveluri record, potrivit studiului bianual PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS) 2020, cu 47% dintre companii afectate în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată din ultimii 20 de ani. Valoarea pierderilor raportate de respondenți din cauza fraudelor se ridică la 42 miliarde dolari.

Principalele tipuri de infracțiuni economice raportate în ultimii doi ani au fost fraudele comise de clienți (35%), criminalitatea cibernetică (34%), furtul de bunuri și bani (31%) și mita și corupția (30%). De altfel, fraudele comise de clienți au înregistrat cea mai mare creștere, de șase puncte procentuale, de la 29% în urmă cu doi ani.

Ana Sebov

”Nivelul ridicat al criminalității cibernetice este în linie cu evoluția tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută și schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenția, iar organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri și toate organizațiile internaționale lansează avertismente că s-au înmulțit cazurile de diverse înșelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică și fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, spune Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Majoritatea industriilor au fost vizate de criminalitatea cibernetică, respondenții studiului PwC menționând că aceste incidente au afectat semnificativ activitatea companiilor. Acestea au arătat că fraudele și infracțiunile informatice ale clienților sunt cele mai perturbatoare pentru activitate dintre toate infracțiunile.

La nivel global, toate regiunile au înregistrat fraude ale clienților în ultimii doi ani, cele mai afectate fiind Orientul Mijlociu, care a cunoscut o creștere de la 36% la 47%, și America de Nord, unde avansul a fost de la 32% la 41%.

Cine sunt infractorii economici

Frauda lovește atât din interiorul, cât și din exteriorul organizațiilor, iar în foarte multe cazuri există complicitate între fraudatorii externi și cei interni. Potrivit raportului, clienții, hackerii și furnizorii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică raportate în ultimii doi ani.

„Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajații pot apela la mită și corupție, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar și reputațional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputației și siguranței companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării și aplicării controalelor definite” comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Raportul subliniază importanța prevenirii și modul în care investițiile în abilitățile și tehnologia potrivite pot crea un avantaj. Aproape jumătate dintre organizații au răspuns la infracțiuni prin implementarea și îmbunătățirea controalelor, iar peste 60% din organizații încep să folosească tehnologii avansate, precum inteligența artificială și învățarea automată pentru combaterea fraudei, corupției sau a altor infracțiuni economice.

Foto:  © Mario Kelichhaus | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: