Creșteri cu 50% pentru magazinele online de fashion
Reading Time: 2 minuteDacă în prima săptămână de la instaurarea stării de urgență în România vânzările magazinelor online de fashion au înregistrat o scădere bruscă, în perioada de final a lunii martie și început de aprilie, vânzările au crescut cu peste 50%.
Un studiu realizat de GLAMI România, primul motor de căutare de modă din România arată că pentru perioada de sfârșit a lunii martie și începutul lunii aprilie, magazinele online au avut creșteri cu 50% ale vânzărilor comparativ cu finalul lunii februarie.
Tot studiul GLAMI arată că o serie de produse au înregistrat creșteri notabile ale vânzărilor în perioada 16 martie – 19 aprilie: Halate de baie (creșteri cu 1.600%), flip-flops (553%), papuci de casă (313%), îmbrăcăminte pentru copii (296%) și lenjerie de noapte (187%).
După instituirea stării de urgență în România, primele consecințe raportate de către magazinele online au fost scăderi ale vânzărilor (raportate de 80% dintre magazinele online), o scădere în trafic (33%), probleme cu aprovizionarea (23%) și livrarea comenzilor (20%). Motiv pentru care magazinele online au luat o serie de măsuri de prevenție pentru a-și menține afacerile pe linia de plutire. Printre acestea reducerea costurilor de marketing (67%) și a colaborărilor externe (33%), tăieri salariale (40%) și concedieri (13%). Au fost însă și companii care au introdus noi linii de producție (23%), s-au focusat pe canale noi de marketing (20%).
Magazinele online au simțit nevoia clienților de a crește oferta produselor mai ieftine (47% dintre respondenți), de a oferi transparență cu privire la măsurile de siguranță luate în pregătirea și livrarea comenzilor (20%), precum și a metodelor de plată (17%).
Oportunități în perioada de criză
Magazinele online participante la studiu au încercat să aplatizeze impactul negativ adus de pandemia de COVID-19 prin implementarea unor campanii noi de reducere, campanii care nu erau incluse în planurile de marketing și vânzări inițiale (53%) pe 2020 și, în același timp, să comunice în mod transparent măsurile luate pentru livrarea în condiții de siguranță (60%), livrarea gratuită (50%) și într-un timp adecvat (20%).
În ciuda acestui impact negativ asupra strategiei pentru semestrul al doilea, magazinele online locale văd o oportunitate chiar și în aceste vremuri: 53% dintre ele afirmă că se pregătesc pentru măsuri necesare depășirii acestei perioade, iar 23% dintre magazine consideră că acest context le oferă posibilitatea de a-și ajusta strategia de business și de a implementa strategii noi. 13% dintre magazinele online consideră că virusul nu este o amenințare la adresa industriei de fashion și că aceste scăderi în vânzări vor fi urmate de creșteri substanțiale, pe măsură ce clienții vor începe să cheltuie mai mult.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz