Stiri Marketing

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

20 oct. 2016 < 1 min

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Reading Time: < 1 minut

Cu toate că cifrele arată o creştere a economiei româneşti, majoritatea copleșitoare a populației își permite, în continuare, să cumpere numai articolele esențiale pentru traiul zilnic. Aceste informaţii rezultă dintr-un studiu efectuat de GfK la nivelul întregii Europe.

Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru din 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut. Asta nu aduce, însă, şi o relaxare a consumatorilor, care sunt sceptici în ceea ce priveşte viitorul economic al ţării şi nu exclud posibilitatea unui declin, în următoarele luni. Așteptările economice au scăzut cu 3 puncte din luna iunie, ajungând la 1.2, în septembrie. Cu un an în urmă, indicatorul arăta 18.5 puncte în plus.

Redresarea economică îmbunătăţeşte uşor consumul. Tendinţa de cumpărare a românilor, din luna iulie, a atins nivelul cel mai ridicat din octombrie 2008, ajungând la 5.4 puncte, valoarea medie pe termen lung fiind de 0 puncte. Acest nivel nu reprezintă, totuşi, un motiv de bucurie. Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre români îşi limitează cumpărăturile la strictul necesar, produsele și serviciile cu o valoare ridicată rămânând în afara posibilității lor de cumpărare.

Nici ceilalţi europeni nu se arată mai optimişti în ceea ce priveşte starea economiei sau mai înclinaţi către consum. În aproape toate țările europene și în special în Marea Britanie, încrederea consumatorilor și așteptările lor economice au scăzut, în unele cazuri chiar în mod dramatic. Această scădere a avut loc chiar pe fondul creşterilor economice raportate de mai toate statele europene.

Foto © Brett Critchley | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: