Creștere pe serviciile integrate pentru Telekom România
Reading Time: 2 minuteVeniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în primul trimestru din 2019 au totalizat 216,6 milioane de euro, în scădere cu 4,4% față de perioada similară a anului trecut.
EBITDA ajustată înainte de aplicarea standardelor IFRS 16 (Standarde Internaționale de Raportare Financiară) a scăzut cu 20,8% până la 26,2 milioane de euro.
„Creșterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum și reacțiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că pașii comerciali și operaționali pe care i-am facut în direcția transformării sunt corecți și încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar al Telekom Romania.
Veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în primele trei luni ale acestui an, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, ca urmare a scăderii atâta a venitului mediu pe utilizator, cât și a numărului de clienți. Utilizatorii de voce (inclusiv cei care au servicii convergente) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creștere cu 2% față de primul trimestru din 2018. În timp ce baza de clienți pentru servicii integrate fix-mobil a crescut semnificativ (cu 40,2%, până la 771.000 la finalul lui martie 2019), numărul de abonați pentru serviciile tradiționale de voce fixă scade continuu.
Veniturile din servicii mobile au scăzut în aceeași perioadă cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro. Potrivit companiei, scăderea a avut loc în principal ca urmare a impactului tranziției efectuate în platformele IT, care a condus la deconectări în ultima parte a anului trecut. Compania așteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile în a doua jumătate a acestui an. La 31 martie 2019, baza totală de clienți a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în ușoară scădere cu 0,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Din baza totală de clienți, 34% sunt postpaid, iar numărul de clienți business a crescut în primul trimestru din 2019 cu 5,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, mai ales grație campaniei #BUSINESSLIBER, care a eliminat, în premieră pe piața telecomunicațiilor din România, perioada minimă contractuală și taxa de reziliere.
Pe segmentul de televiziune, numărul clienților a înregistrat o scădere de 3,7% în T1 2019, ajungând la 1,41 milioane, influențat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home) . Segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creștere de 8,1% a numărului de clienți.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz