Crestere pe mobil, scadere pe fix la Telekom Romania
Reading Time: 2 minuteTelekom Romania a inregistrat in primul trimestrul din 2016 venituri de 250,1 milioane de euro, dintre care 137,1 milioane euro prin Telekom Romania Communications (telefonie fixa, internet fix si televiziune) si 113 milioane de euro prin Telekom Romania Mobile Communications (telefonie mobila si internet mobil).
Veniturile Telekom Romania Communications din primele trei luni ale anului venituri cu 7,8% mai scazute decat in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Telekom Romania Mobile Communications a avut o crestere cu 9,5% fata de primul trimestru al anului 2015.
„Primele trei luni din 2016 reflecta o performanta pozitiva a veniturilor aferente operatiunilor mobile, in timp ce veniturile operatiunilor fixe au scazut, partial pe fondul descresterii pe segmentul de voce fixa. Oferta de servicii convergente fix-mobil sub umbrela MagentaONE ramane un motor de crestere important pentru Telekom Romania, cu un avans de 30% in primul trimestru al anului curent fata de finalul anului 2015”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
In intervalul mentionat, Telekom Romania Communications a avut ProForma EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) de 20,5 milioane euro, valoare cu 37,5% mai mica decat in primul trimestru din 2015. Compania a inregistrat 270.000 de clienti MagentaONE pentru serviciile integrate fix-mobil, cu 62.000 mai multi fata de finalul anului 2015. Aceasta crestere a generat venituri mai mari pentru serviciile mobile cu 83% in T1 2016 versus T1 2015. Pe segmentul TV, baza de clienti a crescut cu 2,5%, pana la 1,449 milioane, in timp ce veniturile aferente acestuia s-au mentinut relativ stabile, cu o scadere de 1% in T1 2016 fata de T1 2015. Numarul abonatilor de Internet broadband a scazut la finele primului trimestru din 2016 cu 1,8%, pana la 1,195 milioane, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2015, iar veniturile au scazut cu 4% de la un an la altul.
Telekom Romania Mobile Communications a avut in primele trei luni din 2016 venituri din servicii de 77,1 milioane euro, in scadere cu 1,9% fata de T1 2015. Veniturile din serviciile de broadband mobil au inregistrat o crestere de 6,4%, iar baza de clienti a crescut cu 15,3%. Numarul de clienti 4G a crescut de 6 ori (629%) in T1 2016 fata de T1 2015, in timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeasi perioada. In plus, 93% din telefoanele mobile vandute de Telekom Romania Mobile Communications in primul trimestru al acestui an au fost de tip smartphone. La sfarsitul primului trimestru al anului 2016, baza totala de clienti a companiei era de 5,654 milioane, in scadere cu 4% fata de perioada similara din 2015. Baza de clienti postpaid a ramas relativ stabila in acest trimestru, cu o crestere de 0,8%, reprezentand 29% din baza totala de clienti. Segmentul de business a avut o crestere a bazei de clienti business cu 5,5% de la un an la altul, iar baza de clienti pentru serviciile de broadband mobil a inregistrat un avans de 16,7%. ARPU (Venitul mediu pe utilizator) a fost de 4,4 euro in T1 2016.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz