În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de primul semestru al anului trecut. În același timp, numărul total al tranzacțiilor realizate cu Revolut s-a majorat tot cu 22% , în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, față de perioada similară din 2023.
Studiul Revolut privind cheltuielile românilor în sem. I 2024, realizat de banca digitală care are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România, arată că distribuția pe categorii de bugete a sumelor cheltuite s-a modificat sensibil față de primele șase luni ale anului anterior.
Ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele șase luni ale anului. Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%). Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).
În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate. 16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.
O altă tendință rezultată din analiza Revolut este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăți prin terminale de plată de tipul auto-service sau stații de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziționarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plățile către terminalele de acest tip sunt în creștere atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții. Comparativ cu perioada de referință din 2023, numărul tranzacțiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăților efectuate s-a majorat cu 125%.
Un alt studiu recent, realizat de Dynata pentru Revolut, arată că 69% dintre respondenții români incluși în analiză apelează la digital banking pentru că este ușor de folosit și intuitiv, 42% pentru că astfel economisesc bani, 33% pentru că așa câștigă timp, 26% pentru că pot face mai mult decât obișnuitele tranzacții bancare sau, în aceeași proporție, pentru că astfel pot beneficia de diferite bonusuri la încasarea salariului.
Pentru a veni în întâmpinarea acestor așteptări ale consumatorilor, Revolut a lansat recent primul său program pan-european de loializare, Puncte Revolut (RevPoints). Acesta le permite clienților săi să transforme punctele câștigate ca urmare a plăților realizate cu Revolut în beneficii precum mile de zbor, discount-uri la furnizori de servicii turistice și atracții, la cazare și altele. Punctele Revolut pot fi transformate și în reduceri la cazările rezervate cu Sejururi, funcția de rezervare cazări inclusă în aplicație, sau la atracțiile turistice alese pentru concediul de vară, folosind Activități. De asemenea, punctele Revolut mai au utilitate și atunci când clienți fac plăți către comercianți care folosesc soluția de check-out Revolut Pay, iar utilizatorii pot primi cu până la 20 de ori mai multe puncte utilizând această modalitate de plată. În funcție de tipul de plan deținut, clienții pot acumula până la 1 punct/ 1 euro cheltuit și chiar pot accelera acumularea de puncte dacă optează pentru rotunjirea mărunțișului. Programul de loializare mai aduce și alte modalități de a dobândi puncte, folosind alte funcționalități din aplicație precum Sejururi și Activități.
În primele șase luni ale anului, bugetul cheltuit de un utilizator român, în medie, pe lună, a fost în creștere cu 14%, ajungând la 1.910 RON. În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie pe lună, 1.330 RON pentru divertisment, 1.040 RON pentru servicii, 502 RON pentru shopping și tot atât pentru turism, 410 RON pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 364 RON pentru servicii de alimentație publică (restaurante, cafenele, baruri, catering), 363 RON pentru transport. Pentru sănătate, igienă personală și cosmetice, bugetul mediu lunar alocat a fost de 302 RON, iar cel mai mic buget a fost alocat pentru utilități (290 RON).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+25%). Un utilizator român a alocat, în medie, mai mult cu +11% pentru cheltuielile cu alimentele și cu 10% mai mult pentru turism. O singură categorie de buget a înregistrat un regres (-2%) – utilitățile.
Banca digitală Revolut, care este folosită tot mai mult ca un cont bancar principal de către utilizatorii din România, integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.
Revolut este o bancă licențiată și companie de investiții, care ajută utilizatorii să își folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Regatul Unit, cu servicii de transfer de bani și schimb valutar. În prezent, 45 de milioane de clienți din lume folosesc zeci de produse inovatoare Revolut pentru a realiza mai mult de o jumătate de miliard de tranzacții pe lună. Prin intermediul conturilor personale sau corporate, Revolut ajută clienții de pretutindeni să-și mențină echilibrul financiar, să dispună mai eficient de banii lor, să se conecteze rapid cu semenii lor sau cu cei apropiați, oriunde s-ar afla. www.revolut.com
CFR Călători a pus în final în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material…
Lucian Streche este un profesionist cu peste 17 ani de experiență în domeniul investițiilor financiare, fuziunilor și achizițiilor de companii,…
Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…
Rezident, rețeaua de apartamente de închiriat în regim hotelier din București, Predeal, Constanța, Eforie Nord și camere duble la Corbu,…
Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…
World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…