Creștere din performance marketing
Reading Time: 4 minuteUn business românesc pornit în urmă cu șase ani a ajuns să administreze, numai în 2018, bugete de peste 4 milioane de euro pentru promovarea pe Google și Facebook, iar pentru următorii trei ani vizează deschiderea unor birouri proprii la Londra și New York.
Anabela Luca a pornit businessul în 2012 cu un vis: acela de a crea o agenție de marketing digital care să ofere reclame proaspete, cu rezultate sănătoase în online pentru afacerile din România și nu numai. Așa a apărut adLemonade, agenția de performance marketing care, cu o echipă de 12 oameni și un portofoliu de peste 300 de clienți, aduce un plus de culoare, savoare și performanță campaniilor de Google AdWords (actualul Google Ads) sau social media ale clienților. Agenția oferă preponderent servicii de pay-per-click marketing, respectiv reclame plătite prin Google, Facebook, Instagram, Linkedin etc. Pe lângă administrarea directă a campaniilor în aceste platforme, oferă și servicii de analiză a datelor prin Google Analytics sau alte platforme de analytics, training și consultanță în zona de digital atât pentru clienți români, cât și pe zona de internațional.Care este zona de servicii pe care mizați cel mai mult în prezent?
În principal, acoperim tot ce ține de campanii plătite online, de la Google Ads la Facebook Ads, Instagram care ia avânt puternic sau chiar Waze Ads pentru companiile locale care vor să fie vizibile utilizatorilor care stau în trafic. Mixul e variabil în funcție de nevoile de business ale clientului, de stadiul la care se află cu afacerea sa și obiectivele stabilite sau expunerea dorită. În general, majoritatea companiilor alocă o parte semnificativă din buget către Google și Facebook, care dețin în continuare duopolul în digital. Apoi, există un buget de test cu care tatonăm alte platforme precum Waze, Instagram, LinkedIn, Twitter sau Snapchat. Pe internațional, lucrăm și cu Bing sau Yahoo pentru reclamele plătite, dar folosim și tool-uri specifice industriei, precum Zapier, Kenshoo, Marin, Adespresso, Feedonomics, Optimizr.
Cum arată echipa adLemonade în prezent?
În 2012 am început cu o colegă în echipă, eram un “2-women show”, dacă îi pot spune așa. Faptul că am avut un angajat din prima zi și trebuia să plătesc salariul la sfârșit de lună m-a
disciplinat și m-a ajutat să gândesc în termeni de business și să mă desprind de mindsetul de freelancer. Colega mea, Roxana, e și azi parte din echipă și îi mulțumesc pentru tot aportul extrem de valoros adus până acum. De altfel, ea a ajutat la formarea membrilor noi alături de alți seniori și acum echipa s-a mărit la 12 persoane și mai creștem, deoarece digitalul este o piață în continuă expansiune.
La ce sumă se ridică bugetele gestionate pentru clienți anul acesta?
Anul acesta, până acum, avem deja bugete gestionate de peste 4 milioane de euro în Google și Facebook. Bugetele sunt preponderent pe zona internațională, însă și în România s-a observat o creștere cu aproximativ 30% față de anul trecut în ceea ce privește bugetele investite de clienții noștri în campanii dedicate de performance marketing.
Spre ce platforme au fost direcționate preponderent aceste bugete?
Google și Facebook dețin în continuare supremația, însă am început să avem cereri specifice pentru campanii pe Instagram și Waze, dar și pe Amazon și alte marketplace-uri internaționale. Sunt câteva direcții interesante de tatonat, mai ales în contextul recentelor schimbări aduse de Google și Facebook.
Care sunt platformele cu cel mare potențial în următorii doi ani?
Marketplace-urile vor crește semnificativ pe zona de e-commerce, însă Google își va păstra supremația în ceea ce privește căutările specifice. Conținutul video este și el în plin avânt și vedem atât YouTube, cât și Facebook că livrează din ce în ce mai multe ore de conținut video. Pentru un business care știe să folosească inteligent aceste trenduri, poate fi un deal breaker pe termen lung și să se diferențieze semnificativ de concurență folosind aceste platforme în avantajul său.
Cu ce cifră de afaceri estimați că veți încheia anul acesta?
În primele nouă luni din 2018, veniturile au crescut cu 30% față de 2017, însă estimăm ca până la finalul anului creșterea să fie de 50% față de anul trecut, deoarece finalul de an e cel care aduce schimbări semnificative, datorită campaniilor de Black Friday și Crăciun. Creșterea se datorează unor noi clienți proaspăt adăugați în portofoliu din zona de lead generation și e-commerce și datorită deschiderii unui nou birou adLemonade la Cluj. Încheiem anul cu trei birouri, respectiv în București, Sibiu și Cluj.
Cum evoluează apetența advertiserilor români pentru campanii pe Google?
Dacă acum câțiva ani businessurile erau reticente la promovarea pe Google și se descurcau doar din SEO (rezultate organice neplătite), vedem o creștere a cererii de reclame plătite în ultimii ani, ca urmare a aglomerării pieței din perspectiva concurenței. În prezent, aproximativ 64% din traficul unui website este asigurat de rezultatele din motoarele de căutare, ceea ce e clar că poate influența semnificativ succesul și vizibilitatea unui business în online. Recomand Google Ads în special magazinelor online aflate la început de drum pentru a fi descoperite cât mai repede de potențiali clienți, dar și magazinelor online consacrate care caută modalități de scalare rapidă. Avantajele sunt certe și digitalul asigură o măsurare mult mai precisă a rezultatelor decât media tradițională, completate de o flexibilitate și o viteză de adaptare fantastice. Noi, agențiile de digital Google Premier Partner, avem expertiză și instrumentele să susținem creșterea sănătoasă în online a clienților noștri și ne străduim să generăm valoare considerabilă oferind consultanță atât pe zona de website usability, cât și pe cea de strategie de digital și implementări efective.
Instagram a crescut foarte mult în ultima perioadă. Cum se resimte această creștere în termeni de proiecte și bugete alocate?
Deși a avut o creștere accelerată în ultimul an, Instagram e încă la 1 milion de utilizatori în România, față de 10 milioane, câți are Facebook. Așadar, ordinul de mărime e clar în favoarea
Facebook-ului. Reclamele în Instagram sunt încă destul de scumpe comparativ cu Facebook, însă recomand ca fiecare business să testeze fiecare platformă și să vadă ce funcționează pentru ea analizând datele din Google Analytics.
Ce planuri aveți în privința extinderii businessului la nivel internațional?
Avem deja clienți și parteneri internaționali și, anul viitor, ne dorim o consolidare a prezenței în țări precum SUA, Marea Britanie, țările nordice, Germania, Austria și Elveția. Suntem prezenți la conferințe internaționale precum SMX, Web Summit, conferințe Google dedicate agențiilor de top și continuăm să ținem standardele cât mai sus pentru a genera o valoare cât mai mare pentru clienții noștri. În următorii trei ani lucrăm la deschiderea unor birouri proprii la Londra și New York.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz