Business Companii Stiri Tech

Creștere de 17% a cifrei de afaceri pentru TeraPlast

28 iul. 2020 2 min

Creștere de 17% a cifrei de afaceri pentru TeraPlast

Reading Time: 2 minute

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, deschide sezonul raportărilor financiare semestriale la BVB și anunță o creștere de 17% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În același interval, EBITDA a crescut cu 49%, de la peste 35 milioane lei la peste 52 milioane lei, potrivit datelor companiei.

TeraPlast, compania-mamă a Grupului, și-a dublat profitabilitatea în primul semestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA a crescut de la 15,2 milioane de lei la peste 31 milioane de lei, marcând o marjă de profitabilitate de 15,7%. În aceeași perioadă, cifra de afaceri a crescut cu 17%, la aproape 200 milioane de lei, ca urmare a continuării lucrărilor de infrastructură și a deschiderii de noi șantiere.

Cifra de afaceri a Wetterbest, unul dintre liderii pieței de țiglă metalică din România, a crescut cu 11%, de la peste 105 milioane lei, la peste 116 milioane lei. În luna martie a acestui an, compania a inaugurat noua fabrică din Băicoi, în urma unei investiții de 44,5 milioane de lei. Noua fabrică a crescut capacitatea anuală de producție la peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică.

Tendința ascendentă susținută pe segmentul industrial se reflectă în performanțele TeraSteel România și Serbia, care au înregistrat creșteri de două cifre în primul semestru din 2020. Cifra de afaceri a TeraSteel a crescut cu 19%, de la 130,8 milioane de lei în primul semestru din 2019, la 156 milioane de lei în aceeași perioadă din 2020. EBITDA TeraSteel a depășit 16 milioane de lei, cu 24% mai mult decât în primul semestru din 2019.

TeraGlass performează deocamdată sub așteptări din punct de vedere al profitabilității, deși a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor dintre companiile Grupului. În perioada următoare, dezvoltarea acestui business reprezintă o prioritate.

Deschidem sezonul raportărilor semestriale cu vești bune. Performanța primelor 6 luni ne-a depășit așteptările. A fost un semestru record pentru TeraPlast și ne continuăm strategia de creștere. Rezultatele înregistrate în semestrul 1 din 2020 și tranzacția anunțată recent confirmă faptul că, cel puțin o parte a mediului de business funcționează în această perioadă.  Am reușit să creăm valoare pentru acționarii noștri prin tranzacția cu Kingspan, pe care am făcut-o la un preț care oferă un randament superior celui de pe BVB”, a declarat Ioana Birta (foto), director financiar al Grupului TeraPlast.

În 24 iulie, TeraPlast SA a încheiat un acord cu Kingspan Group pentru vânzarea diviziei Steel. Tranzacția vizează întreaga participație a TeraPlast SA în Wetterbest și TeraSteel România și Serbia.  Valoarea diviziei este estimată la 410 milioane de lei, sumă ce se va ajusta cu datoriile financiare ale diviziei la data transferului dreptului de proprietate asupra acțiunilor subsidiarelor, în baza unei formule agreate. Transferul efectiv va fi realizat într-o perioadă de 3 – 6 luni, după îndeplinirea condițiilor suspensive.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: