Creștere de 10% pentru UNIQA Asigurări pentru segmentul non-auto
Reading Time: 4 minuteUNIQA Asigurări a avut o creștere de 10% a noilor polițe de asigurare pentru segmentul non-auto. Segmentul non-auto a continuat dinamica pozitivă, înregistrând un avans de 10%, potrivit rezultatelor de la finalul anului 2021, comparativ cu anul precedent. Această creștere a fost susținută de evoluția vânzărilor de asigurări de locuință și bunuri, pe segmentul retail și de asigurările de incendiu și răspunderi, pe segmentul corporate.
În zona asigurărilor auto, ultimul trimestru din 2021 a marcat o etapă importantă pentru planurile UNIQA de a continua să își dezvolte activitatea în mod durabil, prin ieșirea voluntară de pe segmentul RCA. Decizia a fost adoptată în acord cu strategia asumată de companie, fiind ultimul pas firesc din seria de măsuri aplicate constant, pe parcursul ultimilor șase ani, pentru diminuarea ponderii și impactului acestor asigurări asupra portofoliului și rezultatelor. UNIQA a sistat activitatea de distribuție a polițelor RCA începând cu data de 6 decembrie 2021, în baza aprobării deciziei de retragere, la cerere, a autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA), emisă de către autoritatea de supraveghere.
UNIQA își menține prezența pe segmentul auto prin asigurările facultative de tip CASCO. La finalul anului 2021, vânzările CASCO s-au situat la un nivel cu 5,6% sub cel înregistrat în același interval din 2020, compania continuând să aplice măsurile asumate prin strategia stabilită pe această linie de asigurări, păstrând în focus creșterea calității portofoliului și îmbunătățirea experienței și nivelului de servisare oferite clienților.
“Pentru UNIQA, 2021 a fost un an de transformare majoră. Am trecut la o nouă etapă în evoluția companiei, iar acest lucru s-a văzut la nivelul modului în care ne organizăm și gândim strategia, poziționând clientul în centrul tuturor acțiunilor. Noul nostru model de afaceri este organizat pe trei paliere, adresând nevoile specifice fiecărui segment: Retail, Corporate & Affinity si Bancassurance. Am comunicat mai mult cu clienții și am aflat că apreciază noua abordare, aspect confirmat și de rezultatele solide pe care le-am realizat în acest an. Am dovedit că avem o mare capacitate de adaptare, continuând să ne îmbunătățim performanțele într-un mediu volatil, marcat de numeroase provocări, concentrați pe linia strategică pe care ne-am trasat-o. UNIQA urmărește, mai departe, obiectivele de creștere durabilă, cu planuri ambițioase pentru dezvoltarea activității in 2022 pe segmentele de asigurări non-auto și asigurări de viată. Totodată, dezvoltam programe de asigurare adaptate complexității și diversității clienților corporate, precum și parteneriate inovatoare pentru soluții de asigurări de tip affinity. Nu în ultimul rând, facem demersuri pentru dezvoltarea unor noi soluții pe segmentul asigurărilor de garanții și asigurărilor de sănătate de grup. Numitorul comun al acțiunilor noastre rămâne, cu certitudine, calitatea experienței oferită clienților și partenerilor noștri”, a declarat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurări.
“Suntem alături de clienții de asigurari de viață, oferind soluții de protecție financiară integrate, adaptate nevoilor actuale și stilului de viață modern și tot mai dinamic. Perioada deosebită pe care o traversăm ne-a arătat, o dată în plus, cât de important este să rămânem conectați la realitatea clienților noștri, să fim deschiși către inovație și către găsirea celor mai potrivite modalități prin care răspundem așteptărilor pe care le au în relația cu asigurătorii. Reușim acest lucru, fiind tot mai aproape de nevoile oamenilor și făcând eforturi susținute în a-i educa cu privire la importanta și necesitatea unei asigurări. Cred că, prin strategia și acțiunile noastre, ne asumăm cu toată responsabilitatea acest rol și vom continua să fim un partener de încredere în piața asigurărilor de viață din România”, a precizat Mihaela Stroia, CEO, UNIQA Asigurări de viață.
Potrivit rezultatelor de la finalul anului 2021, volumul total al primelor brute subscrise de cele două companii UNIQA s-a situat la nivelul de 102,2 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu aproape 9% față de anul precedent.
UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au încheiat anul 2021 cu un nivel al costurilor administrative în creștere cu 2% comparativ cu 2020.
Profitul net total al celor două companii UNIQA la finalul ultimului trimestru din 2021 a fost de 5 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 66.2% față de anul precedent.
Stabilitatea financiară a UNIQA, reconfirmată de rezultatele celui mai recent exercițiu de evaluare a activelor și pasivelor din sectorul asigurărilor
Potrivit rezultatelor exercițiului de evaluare a activelor și pasivelor sectorului asigurărilor din România (BSR – Balance Sheet Review), indicatorii de solvabilitate ai UNIQA sunt situați la un nivel semnificativ mai ridicat față de cerințele de reglementare impuse la nivelul pieței. Totodată, rezultatele evaluarii arată o eficiență adecvată în ceea ce privește guvernanța și sistemul de control intern din cadrul UNIQA.
„UNIQA continuă să își consolideze statutul de jucător relevant în piața asigurărilor din România, cu o contribuție importantă, de peste zece ani, la dezvoltarea acestei industrii. Avem un parcurs clar definit pentru dezvoltarea activității în mod durabil, bazându-ne pe stabilitate financiară și pe capacitatea de a ne onora angajamentele asumate față de clienții care au ales UNIQA drept partener de încredere în ceea ce privește soluțiile de protecție prin asigurare”, a precizat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurări.
Evaluarea reflectă situația pieței asigurărilor la data de 30 iunie 2020, fiind realizată de către consultanți independenți, cu o metodologie unitară, aprobată împreună cu reprezentanții Autorității de Supraveghere Financiară din România (ASF) și ai Autorității Europeane de Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA).
Soluții inovatoare, dezvoltate de UNIQA împreună cu partenerii săi
UNIQA continuă să dezvolte programe inovatoare de asigurări și parteneriate care aduc valoare în viața clienților, prin soluții de protecție relevante, adaptate la realitatea și nevoile acestora.
Astfel, compania a lansat UNIvision, asigurarea instrumentelor optice corective achiziționate prin intermediul partenerilor UNIQA, oferind acoperire pentru ochelarii de vedere cu prescriptție medicală, în cazul daunelor accidentale produse ramelor și / sau lentilelor și furtului prin tâlhărie sau efracție.
UNItech, asigurarea facultativă a echipamentelor electronice pentru daune accidentale și furt prin efractie sau violență și UNIextra, asigurarea pentru garanție extinsă sunt solutii ce susțin, de asemenea, dezvoltarea companiei, oferind protectie asociată produselor și serviciilor achiziționate prin intermediul partenerilor UNIQA.
Totodată, împreună cu Marsh România și în parteneriat cu platforma de management al livrărilor Innoship, UNIQA a dezvoltat serviciul Innoship Delivery Protection, cu ajutorul căruia oferă protecție completă împotriva pierderii, furtului sau deteriorării coletelor în timpul transportului, prin asigurarea asociată serviciilor de livrare.
Număr tot mai scăzut de reclamații adresate de clienții UNIQA
Pe parcursul anului 2021, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 229 de reclamații, dintre care 176 unice si 53 conexe, în ușoară scădere față de anul anterior.
Potrivit acestor rezultate, UNIQA rămâne una dintre companiile de asigurări din România cu cele mai puține reclamații primite din partea clienților, așa cum arată și cele mai recente date publicate de către autoritatea de supraveghere cu privire la acest aspect.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România, beneficiind de peste 200 de ani de experiență, ca parte dintr-un grup financiar internațional, cu o prezență tot mai puternică la nivel european. Potrivit noului model de afaceri al companiei, ce poziționează în centrul său nevoile clienților, UNIQA oferă produse și servicii relevante, accesibile și inovatoare, la nivelul celor mai înalte standarde de calitate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz