Creștere cu peste 50% a zborurilor anulate
Reading Time: 3 minuteRomânii care au călătorit cu avionul în luna iunie s-au confruntat cu 55% mai multe zboruri anulate decât în luna anterioară. Mai mult, din totalul de modificări ale orarului de zbor, 59% au fost întârzieri mai mici de 5 ore și aproximativ 14% întârzieri de peste 5 ore, după cum arată o analiză a Vola.ro
Sezonul estival aduce și anul acesta nu doar nenumărate planuri de vacanță, ci și probleme, nemulțumiri, stres, disconfort și griji suplimentare, cu precădere turiștilor care aleg să călătorească pe cale aeriană. În ultima perioada tot mai multe zboruri sunt anulate sau amânate, iar mulți turișți rămân confuzi cu privire la drepturile lor și obligațiile companiilor aeriene.
Conform unei analize Vola.ro, românii care au călătorit cu avionul în luna Iunie s-au confruntat cu 55% mai multe zboruri anulate decât în luna anterioară. Totodată, din totalul de modificări ale orarului de zbor, 59% au fost întârzieri mai mici de 5 ore și aproximativ 14% întârzieri de peste 5 ore. Practic, sute de mii de români au fost afectați doar în ultimele 2 luni și jumătate, iar surprizele neplăcute nu par a se termina prea curând.
Pe 15 iulie, de exemplu, pasagerii cu zboruri de Italia au fost nevoiți să caute soluții de rezervă, întrucât zborurile lor au fost anulate din cauza grevei de pe aeroporturile italiene. Aproape 1.000 de zboruri au fost în total anulate, fiind afectați aproximativ 25.000 de pasageri care zburau către și dinspre destinații din toată lumea. În același weekend au fost în grevă și piloții belgieni care operează zboruri pentru o companie low-cost foarte cunoscută și populară în Europa, astfel că, la numărul zborurilor anulate s-au mai adăugat 120, iar altor mii de pasageri le-au fost stricate planurile.
Care sunt companiile și destinațiile afectate de anulări și întârzieri de zbor
Pentru zborurile înregistrate din și înspre România, compania aeriană Wizz Air se află în capul listei, cu un total de peste 40% de zboruri anulate / întârziate, conform datelor furnizate de Vola.ro. Pe locul 2 se află compania Hisky, cu un procent de peste 10%, urmată la mică distanță de Ryanair. Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia și Austrian Airlines se află și ele pe lista companiilor care au anunțat modificări considerabile ale orarului de zbor în prima luna de vară. Se poate observa că probleme apar nu doar la companiile low-cost, ci și la cele de linie, astfel că specialiștii Vola.ro recomandă tuturor pasagerilor să își ia măsuri de precauție.
Printre aeroporturile externe care au întâmpinat cele mai multe probleme se numără Londra, Dublin, Paris, Eindhoven, Bruxelles sau Roma. Acestea sunt destinații în care călătorește diaspora sau destinații de city-break și nu neapărat destinațiile tipice de vacanță ale românilor. În acest caz s-au depus eforturi mai mari pentru operarea conform programului anunțat.
Zborurile din a doua parte a zilei mai predispuse la întârzieri și anulări. Lipsa de personal și problemele tehnice sunt printre cele mai frecvente cauze ale haosului actual
Din studiul realizat de Vola.ro se poate observa că zborurile cele mai afectate de întârzieri sau anulări sunt cele care urmează să fie efectuate în a doua parte a zilei. Este vorba în special de zborurile realizate cu avioane care fac mai multe rotații într-o zi. De exemplu, un zbor poate pleca de la Bucureșți la Roma dimineață, de la Roma se întoarce la Bucureșți la amiază, urmând să zboare spre Barcelona și retur. Dacă pe unul dintre tronsoane are loc o întârziere, aceasta poate decala programul pentru toate zborurile următoare.
Problemele tehnice și lipsa de personal calificat sunt printre cele mai frecvente probleme pe care le menționează companiile aeriene post-pandemie.
Vola.ro vine în sprijinul pasagerilor și lansează Ghidul “Cum să-ți salvezi călătoria în cazul zborurilor anulate sau întârziate”. Vola Trip Protect și Vola Fast Refund sunt printre cele mai bune soluții la îndemâna turiștilor români care călătoresc cu avionul.
Ca răspuns la această situație care pare a se acutiza în această vară, Vola.ro vine în sprijinul pasagerilor care se confruntă cu probleme privind zborurile planificate lansând Ghidul “Cum să-ți salvezi călătoria în cazul zborurilor anulate sau întârziate”. Acesta este disponibil pe site-ul agenției de turism online și include informații esențiale cu privire la opțiunile pasagerilor, drepturile lor, ce pot face și care sunt cazurile care le-ar putea strica vacanță.
Printre modalitățile prin care turiștii se pot proteja de astfel de situații neprevăzute precum anulări sau modificări de zbor se numără și cele două servicii lansate de Vola.ro în plină pandemie: Vola Trip Protect și Vola Fast Refund. Ambele servicii oferă pasagerilor mai multă siguranță și protecție financiară atunci când își planifică vacanțele.
Cei care achiziționează Vola Trip Protect sunt practic asigurați că ajung la destinație indiferent de situație, ori primesc contravaloarea segmentului de zbor anulat/modificat dacă nu mai doresc să efectueze călătoria. Cei care achiziționează Vola Fast Refund fie primesc o soluție rapidă pentru continuarea călătoriei de la consultanții Vola, fie primesc banii înapoi în maxim 24 de ore cash sau sub formă de voucher Vola.ro.
Foto: © Opolja | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz