Stiri

Creștere cu 34% a cererii de produse farmaceutice online în Europa de Est

12 sept. 2023 2 min

Creștere cu 34% a cererii de produse farmaceutice online în Europa de Est

Reading Time: 2 minute

Sectorul comerțului electronic dedicat produselor farmaceutice înregistrează, la nivel global, o creștere fără precedent, iar Europa de Est confirmă tendința. În 2022, au fost înregistrate 3 miliarde de vizite online pe astfel de platforme, respectiv o creștere de 34% față de 2021 . Astfel, Europa de Est prezintă a cincea cea mai mare creștere la nivel global în 2022 față de 2021, după alte zone precum Africa Subsahariana (98%), Asia de Vest (51%), Asia de Sud-Est (49%) și Asia de Sud (40%), se arată într-un raport Liki24

Spre 44 de miliarde de dolari

La nivel regional mai extins, în Europa Centrală și de Est, întregul sector farmaceutic înregistrează o creștere remarcabilă, iar România se află în topul țărilor cu cea mai puternică dezvoltare a acestui segment. În 2021, România a înregistrat peste 3,9 miliarde de euro venituri din domeniul farmaceutic, devenind a doua cea mai mare piață din regiune, după Polonia. Mai mult, evoluția nu a fost doar una locală, exporturile României de produse farmaceutice crescând constant, până la un total de 989 de milioane de euro în 2022 .

Această tendință ascendentă subliniază potențialul de extindere rapidă și pentru comerțul electronic farmaceutic în regiune. Se estimează că piața europeană a platformelor online de produse farmaceutice va cunoaște o expansiune semnificativă, crescând de la 17,26 miliarde de dolari în 2021 la aproximativ 44,18 miliarde de dolari până în 2027, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 16,95% .

OTC – Fără prescripție medicală

Potrivit datelor Liki24, tendința consumatorilor de a achiziționa produse pentru sănătate și medicamente online, în special produse fără prescripție medicală (OTC), continuă să crească, indicând faptul că schimbarea inițiată în timpul pandemiei este departe de a fi una temporară. Această creștere este alimentată și de extinderea accesului la internet, de inovațiile digitale din domeniul sănătății, și de apariția unui nou tip de consumator.

Acest consumator utilizează tehnologia în mod regulat și preferă achizițiile online, deoarece le consideră mai simple, mai comode și mai rapide. Împreună cu avansul tehnologiei digitale și cu dezvoltarea comerțului electronic în sectorul sănătății, toți acești factori favorizează și stimulează dezvoltarea pieței.

Platforma noastră este gândită să acopere toate fațetele sănătății: prevenție, tratament și menținere a sănătății. Punând la  la dispoziție cea mai mare selecție de produse farmaceutice și de îngrijire a sănătății și introducând în curând pe platformă și în aplicație servicii de telemedicină, ne asigurăm că asistența medicală devine mai accesibilă din toate punctele de vedere”, a declarat Natalia Dina (foto), Country Manager Liki24 pentru România.

.

Array

Articole pe aceeași temă: