Creștere cu 12,3% a vânzărilor Carrefour în primul trimestru din 2023. România, în top la nivel european
Reading Time: 5 minuteGrupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru trimestrul 1 din 2023, o creștere a vânzărilor de 12,3% în termeni comparabili și de 13,0% pe bază raportată, precum și menținerea unui impuls puternic al cotei de piață în țările cheie ale Grupului.
În România, Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu creșteri susținute ale cotei de piață și de 12,5% LFL în vânzări, cu cea mai mare creștere din Europa (+8,8% LFL în trimestru pentru regiune).
Grupul raportează o accelerare puternică a vânzărilor de mărci private, care au ajuns la 35% din vânzări (+3 pct față de T1 2022) și un GMV (Valoarea Brută a Mărfurilor) E-commerce în creștere cu +26%, impulsionat de Brazilia și Franța, confirmându-și obiectivele financiare pentru 2023: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.
„Într-un context de inflație alimentară foarte ridicată pe majoritatea piețelor sale, Carrefour își păstrează cursul și își menține un dinamism comercial puternic, cu o performanță constantă a cotei de piață în toate țările sale cheie. Primele luni ale anului confirmă relevanța pilonilor noștri strategici, în special cu o creștere puternică a vânzărilor de produse marcă proprie, care beneficiază de o excelentă apreciere din partea clienților noștri. În același timp, Grupul progresează în implementarea planului Carrefour 2026, desfășurând metoda de competitivitate și productivitate „Maxi” într-un număr tot mai mare de magazine și accelerând transformarea digitală a Grupului, menținând în același timp un ritm rapid de integrare a Grupo BIG și de realizare a sinergiilor.”
Alexandre Bompard, Președinte și CEO Carrefour
Un impuls bun în primul trimestru al anului 2023
Într-un context marcat în toate țările europene de o inflație alimentară constant ridicată și de o încetinire a inflației generale, piața de retail alimentar a continuat să înregistreze o tranzacționare în scădere și volume mai mici în primul trimestru.
În acest context, Carrefour își păstrează cursul și își menține dinamismul puternic datorită relevanței modelului său și mobilizării tuturor echipelor sale. Carrefour continuă să înregistreze performanțe superioare pe toate piețele sale cheie și beneficiază de atractivitatea ofertelor Grupului, care includ mărci private, promoții, inițiative antiinflație și formate de discount. Produsele marcă proprie Carrefour au crescut puternic (+3 puncte procentuale față de T1 2022), susținute de popularitatea lor în creștere (fiind votată marca preferată a retailerilor în Franța pentru al treilea an consecutiv, precum și în Belgia pentru prima dată în acest an). Gama de prim preț „Simpl”, prezentă și în România, are, de asemenea, succes.
În același timp, Grupul continuă să pună în aplicare planul Carrefour 2026. Metoda de competitivitate și productivitate „Maxi” este implementată într-un număr din ce în ce mai mare de magazine din toate țările Grupului; mutualizarea la nivel european are un început bun; inițiativele planului digital continuă să dea roade, cu o creștere de +26% a GMV-ului în e-commerce în primul trimestru, determinată de Brazilia și Franța, dar și o dezvoltare continuă a activității de retail media.
Carrefour face noi progrese în domeniul CSR, în special în ceea ce privește agricultura durabilă, lupta împotriva schimbărilor climatice, reducerea ambalajelor și lupta împotriva defrișărilor în Brazilia. Grupul și-a actualizat indicele de CSR și de tranziție alimentară pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026.
Carrefour continuă să se mobilizeze pentru a proteja puterea de cumpărare a clienților săi, continuând în același timp să își consolideze modelul economic, datorită direcționării granulare a strategiei sale comerciale și a politicii de reducere a costurilor, inclusiv inițiativele legate de obiectivul de 1 miliard de euro de economii de costuri în 2023 și acțiunile specifice de adaptare la scăderea volumelor vândute.
Grupul își continuă traiectoria cu încredere și își confirmă obiectivele comunicate în piață în februarie anul trecut pentru anul financiar 2023: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.
Vânzările din primul trimestru incluzând TVA au crescut cu +12,3% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 22,071 miliarde de euro înainte de IAS 29, o creștere de +15,4% la cursul de schimb constant. Această creștere include un efect negativ al carburanților de -2%. După ce a fost luat în considerare un efect de schimb valutar negativ de -2,4%, corelat în principal cu deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +13,0%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de 31 milioane de euro.
În Europa, vânzările au crescut cu +8,8% LFL în acest trimestru, cu un impuls puternic al vânzărilor în toate țările.
Carrefour România este lider la vânzări la nivel european
În România (+12,5% LFL), Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu câștiguri susținute ale cotei de piață, după ce a raportat o creștere de +9,0% LFL pentru anul fiscal 2022.
În linie cu strategia sa globală și viziunea omnicanal, Carrefour România încheie T1 cu 403 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii martie 2023 (hipermarket, market și express), precum și cu prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.
„Poziția de lider de vânzări a României la nivel european este o confirmare a planului nostru ambițios de a deveni retailerul numărul unu pentru români. Acest început de an foarte promițător ne motivează să ne menținem focusul pe strategie și continuăm să ne consolidăm poziția pe piața locală. În același timp, în acest context inflaționist ne mobilizăm și mai mult pentru a proteja puterea de cumpărare a clienților noștri, printr-o serie de măsuri precum asumarea unei părți din costuri pe cât de mult posibil, pentru a absorbi perturbările pieței, investiții în portofoliul nostru de mărci private, care oferă un raport calitate-preț excelent, și adaptarea constantă a politicii de promovare la nevoile clienților noștri”.
Régis Moratin, CFO Carrefour România
Compania își adaptează indicele CSR la planul Carrefour 2026
Grupul și-a actualizat indicele de CSR și de tranziție alimentară pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026. Au fost adăugate noi obiective, în special în ceea ce privește lupta împotriva schimbărilor climatice și a defrișărilor, vânzarea de produse durabile și promovarea diversității și incluziunii. Alte standarde au fost ridicate pentru a reflecta ambițiile sporite ale Grupului, în special în ceea ce privește angajamentul furnizorilor față de Pactul Tranziției Alimentare, dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii și vizibilitatea în magazine a tranziției alimentare.
Indicele CSR și al tranziției alimentare, care reflectă performanțele Grupului în atingerea acestor obiective, face parte din criteriile de remunerare a directorilor executivi.
În primul trimestru, Carrefour și-a continuat politica ambițioasă de CSR cu o serie de inițiative concrete, cum ar fi:
- Carrefour își propune să atingă obiectivul de reducere a risipei alimentare cu 50% până în anul 2025;
- Grupul și-a reafirmat angajamentul față de persoanele cu tulburări din spectrul autist prin dotarea a 93 de magazine cu camere transformate în „spații liniștite” și hărți ale magazinului pe barele cărucioarelor de cumpărături, pentru a le fi mai ușor să se orienteze în magazin. Carrefour intenționează să echipeze astfel 100% din hipermarketurile sale în 2023;
- Grupul a lansat, de asemenea, în aprilie, o inițiativă majoră privind sănătatea femeilor. Carrefour va acorda de acum înainte 12 zile de concediu plătit pe an angajatelor sale care suferă de endometrioză, precum și 3 zile în urma unui avort spontan și 1 zi în contextul unei fertilizări in vitro. Aceste măsuri sunt însoțite de o amplă campanie internă de sensibilizare privind sănătatea femeilor.
Carrefour România oferă clienților săi posibilitatea de a face cumpărături direct în cele peste 400 de magazine din țară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz