Dacă în urmă cu doar câțiva ani „Cumperi acum, plătești mai târziu” (Buy Now, Pay Later/BNPL) era o alternativă de plată cu care mulți clienți nu erau familiarizați, astăzi BNPL este tot mai solicitat de cumpărători, prin urmare, devine nu doar mai atractiv, ci o necesitate pentru retaileri.
„Nevoia microcreditării crește cererea pentru plata alternativă BNPL”, spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România, fintech-ul care a introdus Buy Now, Pay Later în România, în urmă cu trei ani și lider regional pe piețele din Centrul și Estul Europei. „Dacă imediat după introducerea pe piața românească BNPL era utilizat de consumatori pentru achiziția de bunuri cu valoare mare, observăm astăzi un trend ascendent mai accentuat atât pentru plata necesităților de zi cu zi, cât și pentru categorii de produse ca fashion, divertisment și călătorii”.
Această preferință a clienților vine în avantajul retailerilor, pentru că – așa cum subliniază studiile interne realizate de Mokka – consumatorii cheltuie mai mult atunci când folosesc această plată alternativă. Valoarea coșurilor de cumpărături crește, iar clienții au tendința de a face cumpărături repetate cu BNPL astfel încât această metodă de plată s-a transformat într-unul dintre cele mai eficiente instrumente de fidelizare pentru retaileri.
Preferința clienților pentru metoda de plată BNPL provine din ușurința utilizării acestui produs. Prin intermediul aplicației Mokka instalată pe telefon, gestionarea ulterioară a produselor financiare accesate devine o experiență plăcută și facilă pentru clienți. De asemenea, rambursarea poate fi personalizată potrivit intereselor consumatorilor și totul este transparent. Aceste lucruri sporesc sentimentul de confort și control al clienților și transformă BNPL într-o modalitate atractivă de microcreditare.
„Mai mult ca altădată, clienții magazinelor fizice și online au nevoie de flexibilitate financiară și își doresc să facă achiziții fără sacrificiul unui avans prea mare. Mokka BNPL le oferă aceste facilități”, mai spune Alexandru Balaci.
BNPL este o soluție de finanțare și pentru persoanele care nu au acces la servicii bancare tradiționale, iar astfel pot accesa microcreditarea de care au nevoie pentru bunuri și servicii de zi cu zi.
CCC, Reserved și Lensa, Merchant Pro și GoMag, Mi-Home.ro, magazinul online oficial Xiaomi, platforma de e-commerce Seliton și ESD sunt doar câțiva dintre cei peste 1.500 de retaileri de top din regiune care au oferit clienților plata alternativă Mokka BNPL.
Principalele categorii de produse achiziționate cu Mokka BNPL sunt mobila și produsele electronice și electrocasnice. Ocupând locul al treilea, segmentul de Fashion înregistrează creșteri constante și semnificative de la an la an și are potențialul de a deveni principala categorie de produse achitate cu plata amânată Mokka BNPL.
Generația Z (cei născuți între 1995 și 2010) și Millennials (persoanele născute între 1981 și 1996) sunt principalele categorii de clienți care au adoptat utilizarea BNPL în România, dar și la nivel mondial. O cercetare recentă eMarketer arată că Gen Z apelează cel mai frecvent la serviciile BNPL, iar până anul viitor, rata de adopție în rândul acestora va ajunge la 47,4%.
Vești bune pentru pasionații de sporturi de iarnă. Cele mai îndrăgite regiuni de schi din Austria sunt pregătite pentru startul…
În primele nouă luni ale anului 2024, la nivelul Grupului Electrica, EBITDA a înregistrat o valoare de 1.062,0 milioane de…
Impact Hub Bucharest și fondul de investiții pre-seed din Europa Centrală și de Est, PurposeTech, prezintă cele 14 startupuri alese…
Cea mai frumoasă poveste de iarnă va fi prezentată, și în acest an, la Craiova, unde centrul orașului va fi,…
Șantierul Naval Damen Galați a găzduit ceremonia de punere a chilei pentru primele două feriboturi complet electrice dintr-o serie de…
Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, a încheiat primele nouă luni din 2024 cu…