Cresc vânzările în magazinele de proximitate
Reading Time: 2 minuteVânzările din retailul de FMCG încep să se domolească. Ultima săptămână din martie și prima din aprilie au adus o revenire la consum normal pentru această perioadă din an, arată cea mai recentă analiză Retail Zoom. În schimb, se remarcă o migrare a coșului de cumpărături către magazinele de proximitate, minimarketuri si supermarketuri, acestea înregistrând creșteri de 8 puncte procentuale față de magazinele de format mare. De asemenea, creșterea prețurilor continuă să fie resimțită în aproape jumătate dintre categoriilor monitorizate, cu un sfert dintre acestea având creșteri în medie de peste 5%. Produsele de curățenie pentru casă continuă să înregistreze creșteri, într-o pondere semnificativ mai mare față de produsele de îngrijire personală.
Care a fost dinamica FMCG în intervalul 23.03 – 5.04 2020 versus 25.03- 07.04 2019?
- Produse alimentare +9%
- Produse de îngrijire personală -6%
- Produse pentru casă +13%
În categoria produselor alimentare cele mai creșteri au fost: ouă (+68%), unt (+49%) și lapte (+40%), în timp ce pe segmentul produselor de îngrijire personală, cel mai mult s-au vândut șervețele umede (408%) și săpunurile (88%).
Vânzările de băuturi răcoritoare necarbonatate au avut o scădere de 23%.
Categoriile care contribuie cel mai mult la scăderea sectorului de îngrijire personală, comparativ cu anul 2019, sunt cele de machiaj, deodorante, scutece bebeluși, produse pentru îngrijirea și curățarea feței, pentru coafat, cât și parfumurile.
Categoriile menținute în topul creșterilor, pe lângă cele de săpun și șervețele umede, sunt: gelul antibacterian (+786%), apa de gură (+51%), acetonă / dizolvant (+22%), produse de epilare (+19%).
În categoria produselor pentru casă, cele mai mari vânzări le-au avut soluții pentru curățarea vasului de toaletă (65%) și detergenții pentru mașina de spălat vase (59%). Înălbitorii, deși se află pe poziția 8 în topul categoriilor de curățenie, urcă pe poziția 4 în ceea ce privește contribuția la creșterea din această perioadă, comparativ cu 2019.
Produsele de curățenie câștigă în continuare teren și, spre deosebire de cele de îngrijire personală (unde vânzările au fost impulsionate ca urmare a contextului existent, beneficiind de multe stocuri), au înregistrat creșteri pentru consumul săptămânal, lucru confirmat de menținerea ratelor de creștere la categorii precum dezinfectanți, înălbitori, saci de gunoi, prosoape de bucătărie.
Mai puțin de jumătate dintre categoriile alimentare și nealimentare monitorizate de Retail Zoom înregistrează creșteri de preț, comparativ cu cele care, fie își mențin același nivel , fie scad în prețul per unitate (unele scăderi s-au produs ca urmare a reorientării către ambalaje mari). Drojdia este un exemplu de produs care înregistrează o scădere a prețului per kilogram datorită apariției articolelor cu gramaj mare.
Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz