Crema businessului Orkla în România
Reading Time: 4 minuteCe planuri are Orkla Foods România pentru divizia de B2B, care are o pondere de 30% din întregul business al companiei pe piața din România și produce ingrediente pentru cofetărie, patiserie și brutărie, de la creme ready to use sau instant la produse congelate pentru patiserie sau margarină industrială. Adrian Păsărică, Head of Marketing la Orkla Foods România, ne-a vorbit despre dezvoltarea diviziei B2B a companiei și despre inovațiile pe care le-a introdus pe piața românească.
Ce diferențiază Orkla Foods Profesional de concurență?
Orkla Foods România este parte dintr-un model de business multilocal. Asta înseamnă că, spre deosebite de multinaționale, suntem mai aproape de nevoile locale. Putem să accesăm insight-uri de la clienții din România și prin urmare ne putem adapta produsele astfel încât să răspundă cerințelor locale. Deținem trei fabrici, la București, la Covasna și Iași, unde se produc ingrediente pentru cofetărie, patiserie și brutărie, de la crème ready to use sau instant, sosuri, ketchup, muștar, produse conservate pe bază de carne, până la produse congelate pentru patiserie sau margarină industrială. În același timp, ca parte din grupul Orkla Food Ingredients, lider la nivel european în furnizarea de soluții în industria alimentară, avem acces la inovații și tehnologie în domeniu. Grupul scandinav are filiale în majoritatea țărilor din Europa, din Norvegia până în Grecia, din Portugalia până în România. Dacă ne referim la cofetărie, în ultima vreme, în România au început să apară influențe din alte țări, precum Franța, Italia sau Grecia. Însă cele mai populare prăjituri și deserturi rămân cele tradiționale românești. Fie că vorbim despre amandină, doboș, savarină, dulciurile românești rămân în topul preferințelor pe plan local. Pofta de dulce înseamnă, de cele mai multe ori, pofta de cremă de vanilie, ciocolată, glazură, frișcă, fructe sau umpluturi de fructe.
Cum ați selectat produsele tradiționale și cum le promovați?
Am făcut un studiu la nivel național și am stat de vorbă cu patiseri, cofetari și proprietari de businessuri în domeniu. Am inclus în studiul nostru atât clienți industriali, cât și artizani sau mici businessuri de familie. Rezultatul acestei cercetări de piață a arătat că românii preferă într-o proporție destul de mare dulciurile românești. Există și deschidere către nou, dar lumea încearcă și apoi se întoarce la deserturile tradiționale. Anul acesta am lansat două cataloage, unul de prăjituri clasice și unul de cake bar, alături de partenerii noștri regionali. Am vrut să arătăm că savarina, amandina sau albinița pot să arate la fel de bine în fotografii ca prăjiturile și dulciurile internaționale. Cât despre gust, sunt multe de povestit, dar de obicei vorbele se rezumă la mmmm… sau aaaaaa…
Cele două cataloage vor fi parte și dintr-o serie de evenimente pe care le vom desfășura la nivel național cu demonstrații și testări în mai multe orașe din țară. În februarie a avut loc prima lansare la Cluj, un eveniment care s-a desfășurat cu casa închisă și la care au participat peste 130 de cofetari, patiseri și proprietari de businessuri din industrie. Aceste evenimente își propun să aducă un plus de inspirație. Dincolo de preparare și ingrediente, vom încerca să aducem suport și în zona de food styling. Din 2024 vom începe și promovarea online pentru divizia B2B a Orkla Foods România, iar cele două cataloage în format digital vor reprezenta punctul de pornire. Desigur, vom susține produsele și ingredientele noastre și pe rețele de socializare și profesionale, precum LinkedIn, Instagram sau Facebook.
Ați adus la Zilele Biz prăjituri clasice românești făcute cu ingrediente de la Orkla. Ne poți spune mai multe despre aceste ingrediente și ce le deosebește?
A fost o onoare să participăm la Zilele Biz, un eveniment cu audiență selectă. Standul cu prăjituri clasice susținut de Orkla și partenerii locali și regionali a avut un concept simplu centrat în jurul dulciurilor românești sub formă de cake bar. Ingredientele de calitate folosite oferă produselor finite un plus de gust și aspect. Cei care utilizează ingredientele noastre în pregătirea prăjiturilor se bucură de diverse avantaje. De la cremozitate, textură, ușurință în utilizare sau cost de utilizare, totul contează, iar noi încercăm să oferim soluții optime și personalizate.
Cine poate folosi ingredientele Orkla Foods Profesional?
Ne adresăm atât clienților industriali, cât și businessurilor mai mici. Distribuția o realizăm prin parteneri regionali, precum Viadan, Marathon, Steldico sau Hemlig. Orice pasionat de prepararea prăjiturilor poate accesa produsele din portofoliul Orkla Foods România. Dacă sunt la prima întâlnire cu produsele noastre, ne pot contacta prin intermediul site-ului orkla.ro și ulterior putem oferi consultanță de specialitate.
Care este drumul pe care îl parcurge de la idee la raft un produs nou? Ce produse inovatoare ați introdus pe piața românească?
Dacă ne referim la produsele pe care le fabricăm în România, traseul e puțin mai scurt. Începem cu partea de cercetare dezvoltare, unde ideile prind contur. Sunt testate și gustate intern și prin intermediul studiilor cu profesioniști și consumatori. Următorul pas, după ce produsul întâlnește toate criteriile de gust, aspect, preț, este testarea industrială. În paralel, se dezvoltă partea de ambalaj și design. Tot ce facem ține cont de nevoile profesionistului care va interacționa cu produsul, de la ușurința în utilizare până la versatilitatea unui produs. Avem ingrediente din care se pot realiza mai multe aplicații și acest detaliu contează într-un business orientat spre eficiență. E confortabil să știi că dintr-un ingredient poți face savarine, pandișpan, pișcoturi, muffins, blaturi de tort sau checuri. Un astfel de produs e Credi® Cake MultiCake Plus. După ce produsul a prins forma finală, acesta este prezentat partenerilor și profesioniștilor din industrie și incepem promovarea lui.
Care sunt produsele cu cel mai mare succes pe piața locală și cum credeți că va evolua cererea pentru ele?
România este iubitoare de cremă de vanilie, ciocolată, ciocolată cu alune și fructe. Aici, din fericire, îi putem sprijini pe producători cu un portofoliu bogat de produse, de la creme de calitate superioară până la creme cu preț accesibil, precum Credi® Custard Napoleon, Credi® Custard Vanilla, Credi® Cream Vanilla, sau Cremento Sacher/Cremento Nocciola. La capitolul ingrediente pentru blaturi și cake-uri avem două produse vedetă, Credi® Butterino și Credi® Toffee, cu gust de unt, respectiv caramel. De asemenea putem menționa Credi® Brownie sau Credi® Cake Chokolada. În viitor, e posibil să crească preferința pentru produse cu umpluturi de fructe, fistic, mango sau lămâie. Portofoliul nostru de margarină industrială oferă o gamă completă pentru diferite aplicații. Produsele din gama Accento, Selecta sau Paticrem sunt renumite printre specialiști.
Cum susține grupul Orkla dezvoltarea acestei divizii?
Divizia B2B are o pondere de aproximativ 30% din businessul Orkla Foods România. Prin urmare, alocăm resurse consistente pentru dezvoltarea de produse și promovarea în rândul profesioniștilor. Grupul Orkla Food Ingredients reprezintă un suport important când vine vorba de inovații și noutăți.
Care sunt planurile Orkla Foods Profesional pentru 2024 și viitorul apropiat?
Anul acesta avem mai multe proiecte importante. Am realizat două cataloage profesionale (Prăjituri clasice și Cake bar), modernizăm centrul nostru de demonstrații și îl vom transforma într-un atelier de excelență în cofetărie/patiserie/brutărie, participăm la o serie de evenimente și demarăm promovarea
în mediul digital.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz