Credem in rezultate si inventam viitorul
Reading Time: 4 minuteStefan Iarca si-a inceput cariera antreprenoriala de pe vremea studentiei cand impreuna cu un bun prieten a fondat compania Openmind. A lucrat pentru mai multi clienti, printre care: PRO TV, HBO, Blue Air, Pambac, 360 insights, Elmiplant, Class living, Medas, Ana Hotels. Urmatorul pas a fost unul catre o companie regionala. In 2010 s-a alaturat companiei Carnation Group din pozitia de Account Manager, iar din 2012 ocupa pozitia de Country Manager pentru Romania. Dupa ce compania a fost achizitionata de gigantul global WPP, a pastrat aceasta functie si se ocupa in continuare de business-ul local, avand totodata si atributii importante in dezvoltarea celui regional.
Ultimii doi ani, odata cu fuziunea dintre Carnation Group si Possible Worldwide, parte a WPP, au insemnat pasi importanti spre viitor. Despre cum a evoluat businessul agentiei in aceasta perioada si planurile pentru acest final de an, povesteste Stefan Iarca, Country Manager pentru Romania al Carnation Group.
Cum sunteti organizati pe piata romaneasca si ce impact a avut fuziunea cu Possible de acum doi ani?
Ne simtim foarte confortabil in interior. Suntem cel mai mare start-up digital la ora actuala in WPP. Cand spui CarnationGroup part of POSSIBLE spui de fapt o echipa de specialisti de peste 1300 de persoane in 35 de birouri in toata lumea din Seatle si New York pana in Singapore cu o vasta experienta internationala
Filozofia agentiei noastre se poate sintetiza intr-o singura intrebare: “Does it work?”. Credem in rezultate. Acesta este ADN-ul agentiei noastre, iar procesul de “Creative Intelligence” ne ajuta sa inventam viitorul facand orice lucru posibil. De asemenea, odata cu fuziunea, valorile agentiei noastre au capatat noi directii. Suntem Bold, Interested, Relentless si Together. Explic ce inseamna fiecare: Bold – Rescriem si reintepretam brief-urile primite de la clienti. Riscam sa pierdem facand asta; Idei out-of-the-box, future-proof. Totul este prezentare. Avem curaj. Schimbam regulile. Interested – ne unim cu brand-ul, il intelegem la fel de bine ca si clientul nostru. Punem intrebari. Suntem gata sa invatam. Relentless – nu ne oprim niciodata. Incercam mai mult. Detaliile sunt totul. Nu ne dam batuti. Vrem mai mult decat orice alta competitie. Together – Big picture. Actionam cu respect si amabilitate. Colaboram cu toate birourile POSSIBLE si cu alte agentii. Respectam pe oricine care ne invata ceva.
Filozofia agentiei nu este una locala, ci una regionala si internationala. Prin CoLab (instrumentul intern de comunicare al POSSIBLE) comunicam zilnic idei, provocari, informatii, victorii si infrangeri. Astfel, un lucru important de mentionat este oportunitatea de a participa la cele mai mari pitch-uri la ora actuala pentru clienti precum: Microsoft, Coca-Cola, P&G, Revlon, Canon, Samsung, Gilette, Audi, Wella.
Strategia care ne ghideaza este deschiderea catre viitor. Centrul de inovatie al POSSIBLE este localizat in CEE tot aici fiind si divizia de gaming POSSIBLE GAMES. Aceasta din urma este cea mai tanara aripa a agentiei care in ultima perioada a lansat cateva produse foarte bine primate de piata: Small and Furious, Die Hard (jocul ultimului film Die Hard) dar si produse ca: Smart Egg
Ce strategie de new business aveti?
Dezvoltarile tehnologice (in zona de e-commerce si nu numai) sunt foarte importante pentru noi. Parteneriatul strategic pe care il avem cu Sitecore ne recomanda ca un integrator important al acestui system pe piata locala si regioanala. Dezvoltarile pentru Carrefour Group, Generali, ChelloMedia (TV Paprika, SportTV si Minimax), TEDx sunt un bun inceput pe piata regionala.
Zona de mobile gaming este un alt pilon important de servicii pe care il dezvoltam pe piata locala. Obiectivul nostrum este sa indreptam piata catre acest gen de comunicare in care gradul de engagement cu publicul tinta este mult mai puternic.
Avem in spate proiecte cunoscute de mare succes precum Totoya Creatures (aparut si in Gizmodo, TNW, psfk, Creativity si altele), o jucarie de plus hibrid ce serveste ca acccesoriu pentru o aplicatie de IOS, The End App (peste 3.5 milioane de download-uri in Itunes) si altele precum Moquu sau Photogotchi.
Ce aveti in plan pana la finalul acestui an?
Pentru sfarsitul anului 2014 pregatim lansarea mai multor proiecte, atat locale, cat si regioanale si internationale. Un proiect complex pe care vreau sa-l mentionez separat este unul de design si UX pe care il realizam la cererea unuia dintre clientii nostri locali pentru care am avut o abordare foarte sistematica bazata mai ales pe date si cifre, studii de piata, focus group-uri. Este un proiect pe care il consider ca rivalizand cu orice mare proiect de design international si in care credem foarte multca va fi un succes.
Un alt proiect de data asta international pe care il vom lansa in parteneriat cu birourile nostre din Budapesta si Londra este pentru un producator mondial de parfumuri pentru care realizam comunicarea in vederea sarbatorilor de la sfarsitul acestui an.
Extra info
In Romania, Carnation lucreaza pentru clienti precum: Carrefour Group, Air France KLM, Sanofi Aventis, Delaco, MOL, Accenture. Agentia ofera servicii de strategie, media, comunicare & design, creatie, tehnologie si mobile advertising. Unul dintre proiectele importante dezvoltate pe plan local este Carrefour-Online.ro, la momentul lansarii fiind primul hypermarket de alimente proastepe disponibil pe piata locala. Un alt set important de proiecte este cel desfasurat impreuna cu Air France KLM pentru promovarea programului de fidelitate Flying Blue, precum si cel pentru sustinerea noii imagini a Air France pe plan regional.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz