Interviuri Interviuri & Opinii

Cred în România – proiectul care schimbă comunități și aduce veștile bune din țară

22 feb. 2023 4 min

Cred în România – proiectul care schimbă comunități și aduce veștile bune din țară

Reading Time: 4 minute

Asociația „Cred în România” este demersul unor tineri care cred că țara lor este un loc plin de idei bune, oameni capabili să schimbe în bine comunitățile și idei îndrăznețe mult prea puțin promovate. Pornită ca o mișcare bazată pe voluntariat, „Cred în România” a ajuns să devină un catalizator al oamenilor buni din societate, al unor modele autentice care au puterea să genereze schimbări reale și să-i impulsioneze și pe alții să facă la fel.

Anul trecut, de Ziua Națională, mișcarea ”Cred în România” a adunat motive de optimism de la personalități marcante ale societății românești, antreprenori, experți din diferite domenii și persoane publice.

”Cred în România pentru că este cea mai frumoasă țară din lume, iar românii sunt oameni minunați”, mărturisea, într-o înregistrare video, Loredana Groza. ”Pentru mine, România este cea mai frumoasă țară din Europa”, spune Charlie Ottley, iar Lelila Petrescu subliniază că ”avem modele autentice de oameni valoroși și de mărci inovatoare. Avem idei, avem inițiative, avem povești”.

Revista Biz a căutat să afle mai multe despre această mișcare chiar de la coordonatorul ei, Adrian Băzăvan, un tânăr diplomat în serviciul Uniunii Europene și doctorand în economie al ASE București.

Screenshot 2023 02 22 at 13 59 28 Cred in Romania Portal de promovare a Romaniei
”E momentul să schimbăm perspectiva prin care ne raportăm la România pentru că România merită, România crește și România devine mai bună” – îndemnul cu care sunt întâmpinați vizitatorii site-ului Cred în România.

Ce vă propuneți prin proiectul ”Cred în România”?

Ne propunem să demonstrăm că România merită încrederea noastră și să evidențiem oamenii, ideile și inițiativele cu care ne mândrim. Noi suntem un grup de voluntari, tineri prieteni, din domenii variate de activitate. Am inițiat ”Cred în România” drept o mișcare non-profit, apolitică, civică și culturală, care transmite un mesaj echilibrat de optimism și de încredere în cei din jur.

Așadar, susținem proiectele tinerilor ambițioși, promovăm ideile care schimbă comunități, evidențiem știrile pozitive și prezentăm poveștile românilor demni. Iar astfel sperăm să contribuim la întărirea sentimentelor de respect și de apartenență la o comunitate, precum și de încredere în sine.

Adrian Bazavan Top Performers Awards 2022 by Biz 405 e1677067145579
Adrian Băzăvan în timpul unei eveniment organizat de Revista Biz

Facem acest lucru întrucât spațiul mediatic este dominat de știri senzaționale, de opinii negative și de zvonuri uneori nejustificate. Iar lucrurile bune rămân de cele mai multe ori nevăzute. Românii au ajuns sa nu mai aibă încredere în forțele proprii, au devenit suspicioși față de cei din jurul lor și pesimiști la adresa viitorului. Totuși, adevărul este că România se dezvoltă rapid și recuperează decalaje, aflându-se deja printre țările prospere, sigure și dinamice. Milioane de români pricepuți și cinstiți își fac treaba cu demnitate acolo unde se află. Aceasta este povestea României care merită să fie spusă, pentru că este povestea României reale.

Care sunt câțiva dintre ambasadorii proiectului și care a fost reacția lor când au aflat prima dată despre inițiativă? 

Români remarcabili din toate domeniile au fost bucuroși să se alăture proiectului. Printre ambasadorii proiectului i-aș enumera pe Președintele Academiei Române Ioan-Aurel Pop, rectorii universitari Daniel David și Nicolae Istudor; artiștii Subcarpați, Loredana Groza, Alex Velea, Connect-R, Paula Seling și Șerban Copot; sportivii Cosmin Contra, Mari Fica, Robert Glință, Andreea Chițu, Emil Săndoi și Anca Stoenescu, actorii Maia Morgenstern, Victoria Răileanu, George Tănase, Rona Hartner, Nuami Dinescu, Monica Davidescu, Mircea Bravo și Medeea Marinescu; oamenii de televiziune Andreea Marin, Charlie Ottley, Irina Margareta Nistor, Dan Negru, Mihaela Tatu și Andreea Raicu, psihologul Paul Olteanu, experta culinară Jamilla, antreprenorii Andrei Pitiș, Andreea Cionca Anghelof, Corneliu Bodea și mulți alții. 

De ce cred în România ambasadorii ideii?  

România este o țară cu venituri ridicate și un indice al dezvoltării umane foarte înalt, fiind a 6-a cea mai mare economie din Uniunea Europeană și a 36-a din lume în funcție de PIB ajustat la puterea de cumpărare. România progresează rapid într-o serie de indicatori economici, sociali și politici, înregistrând în ultimele două decenii, de departe, cea mai mare rată cumulată a creșterii economice din UE.

România este de departe prima destinație a investițiilor din Europa Centrală și de Est și devine din ce în ce în ce mai competitivă în sectoare precum tehnologia informației, industria electronică și cea constructoare de mașini. România a reușit să construiască o democrație funcțională, stabilă, în care fiecare cetățean și firmă are atât libertatea, precum și siguranța, de a își face planuri și de a prospera. Adevărul este că fiecare dintre ambasadori, și fiecare dintre noi, am reușit să răzbim în România, nu în ciuda faptului că suntem din România, ci datorită lui. Aici am primit educația, am găsit oportunitățile și oamenii care au contribuit la ceea ce suntem.

Totuși, în ciuda acestor realități tangibile pentru fiecare dintre noi, sentimentele de apartenență colectivă, de mândrie sănătoasă și de încredere în forțele proprii se  erodează constant.  Acest deficit de optimism și încredere în România produce consecințe multiple precum emigrație; inhibarea antreprenoriatului; descurajarea investițiilor străine; reducerea coeziunii sociale și a solidarității; slăbirea atractivității mărcilor comerciale; scăderea capacității de reprezentare a intereselor economice și politice în contexte internaționale; vulnerabilitate etc.

Așadar, împreună, vrem să întărim capitalul de încredere al României, care este la fel de important precum capitalul material și uman. Unde încredere este, oamenii aleg să nu plece, să rămână, să investească și să construiască în România. Cu mai multă încredere în România și în cine sunt, românii ar avea mai multă încredere în ei înșiși, indiferent de compania internațională în care lucrează.

Cum va continua campania?

Campania realizată alături de Grupul Adevărul este doar primul nostru proiect, realizat cu ocazia Zilei Naționale. Urmează multe alte proiecte printre care pot enumera: competiția națională de destinații tuistice Destinața Anului, Platforma de știri pozitive Cred în România, proiecte de film, cultură și antreprenoriat local. Țineți aproape pe site-ul nostru www.credinromania.ro și pe rețelele de socializare.

Cum poate fi susținută inițiativa?

Suntem doar la început și punem bazele acestui proiect civic de durată. Avem nevoie de voluntari, parteneri media, sponsori, ambasadori și idei bune. Dacă vrei să te alături sub orice formă, trimite-ne un mesaj la contact@credinromania.ro sau scrie-ne pe Facebook, Instagram , Tik Tok sau Linkedin.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: