Creators of Tomorrow: oportunități într-o economie virtuală
Reading Time: 4 minutede Robert Bednarski, Country Director Europa Centrală și de Est la Meta
Poate vă amintiți că, în 2006, „Tu” (pronumele „tu”) a fost numit Persoana Anului de către revista Time pentru „preluarea frâielor mass-media globale și… bătându-i pe profesioniștii în domeniul lor de performanță.” Coperta era o oglindă, care susținea ideea că o persoană transformă era digitală în momentul în care decide să fie prezentă online.
„Și nu doar ne-am uitat, am și muncit. Până la epuizare”, se arată în articolul din 2006 al revistei Time. „Am făcut profiluri de Facebook și avatare Second Life…”
Au trecut aproximativ 50 de ani de la nașterea internetului, iar promisiunea sa inițială de a transfera puterea în mâinile oamenilor a prins contur în numeroase moduri inovatoare. Am văzut că internetul evoluează de la viralitatea hilară a videoclipurilor de acasă, la apariția știrilor de ultimă oră, vizionate la prima mână de respondenți și a blogurilor care au inspirat mai multe tendințe culturale. Din creativitate s-a născut conținut, iar vocile indivizilor au primit o platformă mai mult ca niciodată.
Adam Mosserri, directorul Instagram în cadrul Meta, a revizuit ideea acestei schimbări de putere online de la instituții la persoane fizice în timpul unui TEDxTalk, la începutul acestui an. Într-un adevărat strigăt mobilizator adresat creatorilor tineri și emergenți, el a detaliat o lume care nu mai este legată de siguranța tradițională a locului de muncă – una în care oricine cu o idee convingătoare își poate transforma pasiunea într-un mod de viață. De la lumina reflectoarelor din 2006 asupra creșterii creativității digitale, până la generația zilelor noastre crescută sub influențele născute în 2006, care culege roadele unei economii creatoare în plină expansiune, traiectoria succesului are un plan solid.
Pentru cea mai recentă generație de creatori de conținut, potențialul este mai mare ca niciodată. Creatorii au fost întotdeauna o miză importantă pe care am pariat noi, cei de la Meta și vrem să-i ajutăm în continuare să reușească. La începutul lunii septembrie, am lansat Creators of Tomorrow: o prezentare a creatorilor emergenți din întreaga lume care inspiră o nouă mișcare de conținut creativ online. Această aducere sub lumina reflectoarelor a unei noi generații de talente m-a inspirat să scriu despre o serie de tendințe care cred că vor juca un rol în cariera acestor creatori și despre oportunitățile care vor apărea pe măsură ce Web 3.0 devine o nouă metropolă a creativității.
Mai multe metode de monetizare
Până în prezent, Meta a investit în creatori în moduri în care nicio altă companie de social media nu a făcut-o – oferindu-le o bază pentru a crea conținut captivant și nenumărate formate de conținut și instrumente creative. Pe platformele noastre, creatorii câștigă bani în mai multe moduri, cum ar fi prin abonamente, cote din venituri și parteneriate cu brandurile. Platformele Meta, la fel ca altele, vor continua să prioritizeze modalitățile prin care creatorii pot face bani – fie prin oportunități de publicitate îmbunătățite, fie prin crearea de obiecte de colecție digitale.
Și mai interesant este faptul că, pe măsură ce creatorii continuă să obțină recunoașterea ca profesioniști calificați și pricepuți, este probabil ca aceștia să câștige un grad mai mare de autonomie și independență față de munca lor. Evoluția rețelelor Web 3.0 bazate pe blockchain și rețele de date deschise le vor permite libertatea de a-și păstra proprietatea asupra conținutului lor și de a-l distribui chiar și mai liber pe diferite platforme. În viitor, creatorii ar putea să-și monetizeze conținutul acolo unde aleg, la prețul pe care l-au stabilit, fără a fi nevoie de un intermediar.
Identitate de brand autonomă
Am definit de mult timp creatorii ca fiind oameni a căror „personalitate este brandul lor”. Și-au stabilit identități înrădăcinate în rândul comunităților lor, distrându-i pe alții în moduri interactive. Acest lucru continuă să îi facă atât de atractivi pentru agenții de publicitate și companii, care sunt convinși de capacitatea lor de a spune povești în mod autentic și de a implica publicul. Astăzi, platforme precum Meta susțin aceste relații prin parteneriate de conținut de brand, cum ar fi instrumentul nostru Brand Collaborations și, adesea, intermediază relații care le permit creatorilor și companiilor deopotrivă să găsească sinergii în poveștile lor adresate publicului.
În viitor, această relație brand-creator va deveni mai puternică. În loc ca creatorii să fie folosiți pentru a valorifica produsele existente, vom observa o creștere a numărului de creatori care creează în mod activ cu mărcile existente. Noi instrumente și dezvoltarea Web 3.0 îi vor împuternici din ce în mai mult pentru a construi propriile lor afaceri mici de la zero – fie că este vorba de branduri de modă, materiale scrise, filtre sau altele. La baza acestui lucru stă dezvoltarea instrumentelor și a infrastructurii care le permit creatorilor-antreprenori să își construiască mai ușor proiectele lor.
Dezvoltare de formate noi
La Meta, adăugăm mereu noi modalități prin care creatorii își pot spune poveștile, oferindu-le flexibilitate pentru a experimenta formate care se potrivesc cel mai bine apetitului publicului lor. Astăzi, formatele video de formă scurtă, cum ar fi Reels, devin din ce în ce mai vizibile. Ele reprezintă acum peste 50% din timpul petrecut pe Facebook și Instagram. De asemenea, am explorat noi forme de exprimare prin intermediul realității augmentate (AR), oferind creatorilor acces la platforma noastră globală gratuită, Spark AR. Deja, peste 700 de milioane de oameni folosesc AR pentru conectare, expresie și comerț, în fiecare lună. Majoritatea acestor experiențe sunt construite de creatorii noștri.
Această inovație în formate va continua să se dezvolte. Instrumente, inclusiv crearea prin AI de asemănări umane, generatoare de text de tip GPT-3, software de producție 3D puternic și ușor de utilizat, precum și motoare de interacțiune / simulare, cum este Unity, sunt toate în curs de dezvoltare. Aceste metode le vor oferi utilizatorilor noi modalități de a crea conținut captivant, așa cum nu am mai văzut până acum. Evoluția unor astfel de instrumente poate da naștere unor creatori care sunt mai mult directori de generare de conținut AI decât pur și simplu creatori de conținut.
O mai mare colaborare creativă
Astăzi, creatorii operează destul de autonom atunci când vine vorba de crearea conținutului lor. Cu toate acestea, ei profită din ce în ce mai mult de noile opțiuni de colaborare disponibile. Platforme precum Roblox, Fortnite sau chiar Crayta, oferită de Meta, oferă modalități prin care creatorii pot să creeze și să participe la construirea diferitelor lumi imersive.
Aceste evoluții au potențialul de a pune bazele creșterii unei contribuții mai colaborative a creatorilor în metavers – care pare să fie dominată de medii imersive și creații 3D. În loc să publice lucrări în mod independent, dezvoltarea acestei colaborări ar putea duce la momentul la care creatorii să construiască lumi digitale întregi împreună și să valorifice vânzările directe și globale ale activelor create, pentru oportunități financiare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz