Creativitate în vremea pandemiei
Reading Time: 3 minuteTrei creativi, Robert Tiderle, Cătălin Dobre și Jorg Riommi au prezentat detalii din culisele celor mai puternice campanii de anul acesta, au vorbit despre schimbările de strategie din publicitate, dar și despre provocările și lecțiile învățate în perioada pandemiei.
Zilele Biz au continuat și joi cu ziua dedicată Media și Marketing. Aici a avut loc sesiunea „Creativity: Inside out” care i-a adus pe aceeași scenă pe Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising), Cătălin Dobre (Regional Creative Director McCann CEE și CCO McCann Worldgroup România) și Jorg Riommi (Chief Creative Officer, Publicis Group România & CEE Europe).
Cei trei directori de creație au prezentat detalii din culisele celor mai puternice campanii de anul acesta și au vorbit despre schimbări de strategie, provocări în vremea pandemiei și lecții învățate. Din conferință nu a lipsit nici discuția despre cele mai bune campanii publicitare din perioada pandemiei.
Cei trei vorbitori au povestit cât de greu este să fii creativ în timpul unei asemenea crize de sănătate publică și cum s-au schimbat strategiile legate de campaniile de publicitate în ultimele opt luni.
„Aș defini perioada aceasta ca pe una foarte agitată. Mi se pare că este o perioadă în care s-au reinventat relațiile. Cred că asta s-a schimbat cel mai mult în această perioadă. Am avut fel de fel de inițiative și cred că este un proces continuu de readaptare”, a precizat Robert Tiderle, fondatorul agenției Papaya Advertising.
De-a lungul celor opt luni de pandemie companiile au comunicat diferit și și-au schimbat strategiile, pe măsura trecerii timpului: dacă la începutul crizei de sănătate publică cei mai mulți clienți, în special cei din retail, au comunicat despre pandemie, cu trecerea timpului aceștia au schimbat mesajul. „Empatia a fost cuvântul cheie. Brandurile au vrut să fie alături de clienți și să le arate că împreună vor depăși acest moment dificil. Era un moment în care oamenii trebuiau să audă asta, era foarte multă incertitudine și nu te aventurai să vii cu orice mesaj. Cred că era senzația că trebuie să spui lucrul corect”, a spus Cătălin Dobre, Chief Creative Officer la McCann Worldgroup România în cadrul Zilelor Biz.
Ca în orice perioadă de criză, nici din pandemie se pare că nu au lipsit oportunitățile. Despre acestea a vorbit Jorg Riommi, Chief Creative Officer, Publicis Group România & CEE Europe. „Această perioadă a reușit să ne apropie mai mult de clienți și a făcut relațiile interumane mai puternice. Noi am înțeles mai bine clienții, ne-am conectat la problemele lor mai bine, asta pentru că și ei ne-au lăsat să ne apropiem mai mult. Este ca o relație de prietenie care se testează la greu, nu la distracție”, a spus în cadrul zilei de media și marketing a Zilelor Biz, Jorg Riommi.
În încheierea discuției Robert Tiderle a povestit despre campania realizată de Papaya Advertising pentru Asociația „Dăruiește Viață”, despre colaborarea dintre agenție și cele două fondatoare ale ONG-ului, Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu dar și despre cât de dificil a fost să filmeze cu copii care au probleme medicale.
Mai jos, clipul realizat de Papaya Advertising pentru Asociația Dăruiește Viață:
Robert Tiderle este șeful Papaya Advertising și directorul de creație al agenției. A fondat propria agenție de publicitate, Papaya Advertising, după ce a lucrat anterior pe partea de marketing și în agenții de publicitate. Papaya s-a remarcat prin campanii curajoaase de comunicare pentru clienții agenției.
Cătălin Dobre, Chief Creative Officer, McCann Worldgroup România, Regional CD Mccann CEE
Lucrează în publicitate de 14 ani și a început din poziția de copywriter. De-a lungul carierei sale, a câștigat 2 premii Cannes Lions Grand Prix și un Titanium Lion. Are peste 35 de lei câștigați de-a lungul anilor la premiile de la Cannes. A câștigat numeroase alte premii importante la competiții internaționale precum D&AD, Clio, One Show, Eurobest, Lia, New York Festivals, Cresta, Golden Drum.
A fost membru al juriului în competițiile D&AD, Clio, Eurobest și Golden Drum.
Jorg Riommi, Chief Creative Officer, Publicis Group România & CEE Europe
Are 16 ani de carieră în cadrul Publicis Groupe, dintre care 12 ani petrecuți în Saatchi & Saatchi, timp în care a lucrat cu birouri din Europa și America Latină (Roma, San Juan, București, Frankfurt și Berlin). A obținut peste 200 de trofee la cele mai importante festivaluri din industrie, D&AD, Cannes Lions, Clio, Eurobest, Effie Awards, New York Festivals, Golden Drum. În iulie 2014, Jörg Riommi a fost numit Chief Creative Officer al Publicis România, iar sub coordonarea sa, Publicis a devenit, pentru a doilea an consecutiv, agenția #1 în rețeaua Publicis CEE și #3 la nivel global, în urma rezultatelor Cannes Lions 2018.
Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz