Marketing

Creativitate eficienta

7 oct. 2013 4 min

Creativitate eficienta

Reading Time: 4 minute

<p> Din 2011, de cand exista Effie Effectiveness Index, Graffiti BBDO este declarata cea mai eficienta agentie din Romania. Performanta nu se limiteaza doar la nivel local. Ocupa si locul 12 in Europa, 28 in lume si locul 1 in EMEA intre toate agentiile BBDO.</p> <p>  </p> <p> Foto: Nora Marcovici, CEO BBDO Group Romania</p> <p>  </p> <p> <strong>De cinci ani sunteti CEO al BBDO Group Romania. Care au fost momentele marcante din aceasta perioada?</strong></p> <p> In 2008, la preluarea pozitiei de CEO al BBDO Group Romania, am promis doua lucruri: sa cresc calitatea produsului si sa diversific competentele. Exact asta am facut. Din 2008 si pana acum, BBDO are trei noi companii: Graffiti PR (care, pana in 2008, a fost doar departament al Graffiti BBDO), Exact (companie de cercetare si consultanta, infiintata in 2009) si KaleidoscopeProximity – compania de digital si CRM a grupului, lansata in 2012 din fuziunea companiei de digital, Kaleidoscope, si a celei de CRM, Proximity. Fiecare si-a dezvoltat competentele, astfel incat acum sunt jucatori importanti in piata, pe segmentele lor de expertiza. Dar, dincolo de performantele de business, mandria mea cea mai mare, ca CEO al grupului, este ca am reusit sa formez si sa conduc o echipa exceptionala de manageri.</p> <p>  </p> <p> <strong>Dar dupa 21 de ani de publicitate si media? </strong></p> <p> Am coordonat departamentul de vanzari si marketing al Prima TV pentru o vreme, iar dupa aceea am condus, din postura de presedinte, compania care detine Kiss FM, Magic FM, Rock FM si KissTV. In numai un an de zile de la lansare, am reusit sa aduc Kiss FM pe prima pozitie, la nivel national, in ceea ce priveste audientele. Loc pe care se afla si astazi, ceea ce dovedeste (si o zic cu toata modestia) ca mi-am facut din plin treaba!</p> <p>  </p> <p> Revenind la publicitate, trebuie sa marturisesc ca, fiind unul dintre pionerii domeniului, nu am cum sa nu am nostalgii in legatura cu momentele de inceput. Practic, am invatat meserie cot la cot cu clientii nostri, ceea ce, sa recunoastem, e o experienta pe care generatiile de dupa noi, oricat de talentate ar fi, nu au cum sa o retraiasca. E un parfum anume al acelor vremuri, al perioadei romantice, cum imi place mie sa o numesc, in care ne puteam permite luxul sa mai si gresim, dar in care am avut si reusite incredibile, unele neegalate pana astazi. Lectia de baza pe care am invatat-o atunci, si care e teribil de actuala si acum, este ca forta ta, ca agentie de publicitate sau grup de comunicare, vine de la clientii fericiti. De aceea suntem atat de preocupati de eficienta campaniilor noastre, pentru ca obiectivul este ca rezultatul oricareia dintre acestea sa se regaseasca pozitiv in cifra de afaceri a clientului. Daca businessul lui merge bine, agentiei ii merge tot asa!</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna titlul de cea mai eficienta agentie de publicitate comunicare din Romania?</strong></p> <p> Suntem cea mai eficienta agentie de publicitate din Romania si ne situam pe locul 12 in Europa, 28 in lume si locul 1 in EMEA intre toate agentiile BBDO. Din 2011, de cand exista Effie Effectiveness Index, am fost cea mai eficienta agentie din Romania de doua ori, castigand insa cel mai mare numar de premii in eficienta la nivel national in toata perioada de criza. Locul 28 la nivel mondial reprezinta o alta mare performanta, pentru ca Graffiti BBDO se afla anul acesta pe o pozitie cu 20 de locuri mai buna decat orice performanta romaneasca anterioara. Toate aceste premii nu ar insemna decat partial un motiv de mandrie daca nu ar fi fost convertite in business – in ultimul an, cele mai importante pitch-uri din piata au fost castigate de Graffiti BBDO, iar in primele 6-7 luni ale lui 2013 avem o rata de castig la pitch-uri de peste 90%.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt pasii care au dus la un astfel de nivel al eficientei?</strong></p> <p> Cred ca lucrul cel mai important a fost faptul ca am prevazut inca de la venirea mea, care a coincis si cu inceputul crizei, faptul ca vremurile se schimba, asa ca ne-am pregatit cum trebuie pentru perioada grea care urma. Toate transformarile pe care le-a suferit fiecare companie din grup, toate noile competente dezvoltate sau perfectionate, toate investitiile facute in timp de criza ne-au ajutat sa fim acum puternici.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a fost prima jumatate a lui 2013 pentru Graffiti BBDO in Romania? </strong></p> <p> Avem rezultate bune! Nu sunt eu genul entuziast, cred mereu ca e loc de mai bine, dar nici nu pot sa nu remarc numarul mare de clienti noi pe care i-am castigat in prima parte a anului. UPC, Tassulo, Policolor, proiectul de Economie Sociala al Fundatiei React, un program de mediu pentru Primaria orasului Bacau, Secom, plus patru proiecte internationale de care sunt foarte mandra, asta ca sa enumar o parte dintre pitch-urile de succes din primele opt luni ale lui 2013. Sigur, acestora li se adauga proiectele pentru clientii nostri de suflet precum Petrom, Dacia, PepsiCo sau Ursus, pentru care ne luptam sa livram zi de zi work la superlativ.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce planuri aveti pentru finalul anului?</strong></p> <p> Incurajati si de cele patru shortlists obtinute la CannesLions, dorim sa aducem in fata clientilor nostri cat mai multe proiecte out-of-the-box. Vrem insa sa demonstram ca se poate sa fii si creativ, si eficient, astfel incat proiectele pe care le gandim o sa fie pe cat de creative, pe atat de eficiente pentru client. “Creativitatea eficienta”, un termen construit, dar care cred ca spune totul despre ce ne-am propus, va fi o prioritate, cu siguranta.</p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: