Stiri

Crama SERVE: 30 de ani în producția și promovarea vinului românesc

20 sept. 2024 4 min

Crama SERVE: 30 de ani în producția și promovarea vinului românesc

Reading Time: 4 minute

Cum a ajuns Crama SERVE, în 30 de ani de inovație și premiere pe piața românească, la o producție de 500.000 de sticle de vin și o cifră de afaceri de aproape două milioane de euro

În urmă cu 30 de ani, în 1994, contele corsican Guy Tyrel de Poix punea bazele SERVE – Societatea Euro Româna de Vinuri de Excepție – prima societate privată de vinificație din România. Îndrăgostit de vinurile românești, Guy începea mare aventură, alături Mihaela Tyrel de Poix, recâștigând demnitatea vinului fanion românesc – Feteasca Neagră – după decenii de supraproducție și sărăcire a soiului în numele ”recordurilor de producție la hectar”.

Astăzi, Crama SERVE este unul dintre cei mai cunoscuți producători de vin din Dealu Mare, regiune renumită pentru condițiile climatice ideale pentru cultivarea strugurilor roșii. Crama SERVE deține și exploatează 65 de hectare de viță de vie în zona Ceptura, având o producție anuală de circa 500.000  de sticle de vin și o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro.

Din portofoliul SERVE fac parte branduri precum „Vinul Cavalerului”, „Terra Romana” și gama „Cuvée”. Crama este în special cunoscută pentru vinurile premium Cuvée Charlotte, Cuvée Guy de Poix, Cuvée Clemence, Cuvée Amaury, Cuvée Sissi și Cuvée Pacs, precum și pentru asocierea de soiuri autohtone precum Feteasca Neagră sau Fetească Albă cu soiuri internaționale, în asamblaje excepționale.

Pe lângă producția de vin, Crama SERVE oferă consumatorilor și experiențe diverse pentru a descoperi și cunoaște cât mai bine lumea vinului, precum degustări de recunoaștere de soiuri, degustări verticale (vinuri din recolte din ani diferiți), experiențe de blending și experiențe legate de activitățile din vie.

30 de ani de inovație și premiere

SERVE este o cramă de familie născută din ambiția și pofta de aventură a unui om care a avut curajul să aducă în România post-decembristă inovație, eleganță și etică în vinul românesc. De-a lungul celor 30 de ani, Crama SERVE a fost deschizătoarea mai multor drumuri:

  • Prima cramă privată din România
  • Primul vin românesc (gamă de vinuri) eminamente sec, în anii ’90
  • Primul rose sec din România
  • Primul colac de salvare pentru un soi românesc – Feteasca Neagră
  • Primul vin soi românesc pur care a obținut peste 90 puncte Parker

Crama și business-ul SERVE au crescut viguros, cu respect față de consumator, pământ și noile generații, pe o piață care în anii 90 număra câteva zeci de producători, iar astăzi peste 400. Consecvența în calitatea vinurilor, indiferent de categoria de preț, a asigurat continuitatea acestui business într-un domeniu în care inovația se măsoară în multe încercări, lupta cu capriciile vremii și ale vremurilor și decizii de business ale căror consecințe se văd abia după ani de zile.

Crama SERVE Mihnea Ratte 10

2024 – Anul predării de ștafetă în business și vinificație

Ca și via, reînnoită la fiecare 15 ani, business-ul are nevoie de forțe noi pentru a deschide perspective cât mai largi pe o piață tot mai concurențială. După 30 de ani de muncă din pasiune pentru vinuri, Mihaela Tyrel de Poix a luat decizia strategică de a transfera funcția de Director General al companiei SERVE fiicei sale, Silviana Petre Badea, și de a-i rămâne alături în calitate de principal consultant.

Silviana a preluat conducerea cramei după o lungă carieră de succes în domeniul real-estate, iar experiența de business și noua sa perspectivă reprezintă o completare extrem de valoroasă pentru o companie cu rădăcini solide.

„Cei 20 de ani în domeniul consultanței m-au pregătit pentru multe și mai știu că, indiferent de domeniu sau de produs, ingredientele sunt aceleași: grija față de oameni și locul lor în ecosistemul în care funcționează, focus pe rezultat, inovație și excelență în fiecare detaliu și cât mai multă bucurie în fiecare zi și în fiecare proiect”

Silvianei Petre Badea, Director General al SERVE

„Am convingerea că Silviana va asigura cu succes continuitatea acestei afaceri de familie cu tradiție și că-i va aduce un plus de perspectivă, abilitate și energie. În urma acestei schimbări de generație, Crama SERVE deține toate atuurile pentru a se poziționa în următorii ani ca pivot de stabilitate, inovație și coeziune în domeniul vinificației. Vom lucra împreună pentru a contribui nu doar la extinderea business-ului, ci și la coagularea unei forțe în industria vinului care să pună România pe harta producătorilor importanți ai lumii”, spune Mihaela Tyrel de Poix.

Schimbarea de generație se va produce în următorii 3 ani și la nivelul producției. Aurel Rotărescu este oenologul căruia Guy Tyrel de Poix i-a acordat o deplină încredere și libertatea de a testa cele mai adaptate metode de vinificație pentru zona Dealu Mare, Ceptura. După 30 de ani de recolte și vinuri excepționale, dl. Aurel Rotărescu își transferă pasiunea și știința în mâinile unui tânăr oenolog talentat, Sabin Baniță, care lucrează alături de SERVE de mai bine de 5 ani. Ambii au tratat și tratează cu mare respect pământul în care plantează și care oferă vinuri excelente: evită supraproducția în favoarea calității, tratează solul doar cu gunoi de grajd, intervin minimal asupra pământului și ulterior asupra vinului, care este considerat la SERVE „cea mai naturală dintre băuturi”.

Planuri de continuitate și viitor

Noul director general și-a propus ca, în 5 ani, Crama Serve să devină cel mai admirat business de vinuri din România în rândul partenerilor și consumatorilor și să contribuie semnificativ la poziționarea vinului ca brand de țară.

SERVE se va implica în acțiuni de organizare și coeziune pentru a promova zona alături de alți producători și pentru a crea un obicei de consum în oenoturism, astfel încât Dealu Mare să devină o alternativă la Valea Prahovei pentru bucureșteni. Ca noutate, profitând de spațiul vast și ofertant, Crama și-a deschis porțile vizitatorilor în baza unui program zilnic. Aceștia pot intra direct în cramă pentru experiențe de degustare, fără o programare prealabilă.

Compania explorează în prezent oportunități atât în zona de producție, cât și în cea de marketing și vânzări, respectiv cultura și vinul BIO, sustenabilitate și ESG în viticultură, inovație în packaging pentru reducerea amprentei de carbon, demistificarea vinului pentru consumatori și oenoturism. Pentru următorii 5 ani, SERVE vizează o creștere cu 30% în listele on-trade de produse high-end, o cifră de afaceri de 10 ori mai mare în B2C și o diversificare majoră pe piețele de export. Aceste obiective se vor realiza prin investiții în vânzări și marketing, întărirea relației cu distribuitorii și consumatorii, inovație în producția sustenabilă și intensificarea prezenței în comunitatea de business.

Array

Articole pe aceeași temă: